Gulv/pressening i fortelt
Fra : kazz

Dato : 17-02-09 20:24

Hey gruppe

For første gang i vores 20 årige karriere som campister har vi i år valgt at
blive fastliggere (troede sku aldrig det ville ske)

Vi har købt et læs Isafloor plastikgulv og er i den forbindelse kommet lidt
i tvivl om hvad vi skal bruge som mellemlæg.

Vi regner med at bruge noget geotekstil/groundcover nederst men vi er
kommet i tvivl om det er nødvendigt med en fugtspærre i form af en
pressening under gulvtæppet så vi undgår jordfugt stiger op i teltet

L & J

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-02-09 22:22

> Hey gruppe
>
> For første gang i vores 20 årige karriere som campister har vi i år valgt
> at blive fastliggere (troede sku aldrig det ville ske)
Ja tingene forandre sig ind i mellem, vi troede heller ikke at vi ville
blive fastliggere, men på grund af hussalg kom vi til at bo 18 måneder i
vores vogn.

> [...]
> kommet i tvivl om det er nødvendigt med en fugtspærre i form af en
> pressening under gulvtæppet så vi undgår jordfugt stiger op i teltet

Hos os lagde vi først Groundcover, fliser, armeret pressening, comfort
carpet og til sidst gulvtæppe.

Husk at planer pladsen inden i lægger fliserne.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : claus b.p.

Dato : 26-02-09 18:29

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> carpet og til sidst gulvtæppe.
>
> Husk at planer pladsen inden i lægger fliserne.

Harmonerer det med de nye regler der kommer for bund i fortelte?

/Claus

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-02-09 19:13

> Harmonerer det med de nye regler der kommer for bund i fortelte?

Hej Claus.

Tja det kan du have ret i, de går godt nok lidt over gevind i øjeblikket.
Men planere kan være at fjerne evt. knolde løse sten etc. men det jeg godt
nok mente var at fylde lidt grus i huller og fjerne knolde osv. så det er
nok mere end reglerne acceptere.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-03-09 11:59

> [...]
> nok mente var at fylde lidt grus i huller og fjerne knolde osv. så det er

Der er vel ingen der blander sig i det der ligge inde i forteltet.

Det der tales om, er at underlagene ikke må stikke ud. Det være sig
grundcover ( hvorfor ikke bruge fibertex?) eller andet, fast gulv hvor
f.eks gummistropperne fra teltet evt skrues fast på.

Er der kommet forbud mod at lave rigtigt lagt terrassetype planke plade
gulve måske monteret på pæle og derefter dække med isolering og tæppe?

Det var min opfattelse at der stadig var frit slag så længe man holder sig
inde i forteltet. Er tilladte gulvtyper metoder inde i forteltet blevet
defineret?

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-03-09 12:21

> [...]
> inde i forteltet. Er tilladte gulvtyper metoder inde i forteltet blevet

Hej Sten.

nu var det niveleringen af jorden med grus eller lign som kan komme på kant
med reglerne.