Erfaringer med ComX og deres produkter? (t~
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 17:02

Hejsa

Nogen som har erfaringer med ComX og deres produktpakker?
-Er kvaliteten af tv'et i orden?
-Hvordan er peeringen på internettet? (Hvis nogen vil prøve at teste, så
skriv lige...)
-Er de stabile på internet, telefoni og IPTV/Kabel-TV??

Del gerne dine personlige erfaringer, og gerne ris/ros :)

/Jacob

Fra : Michael Thrane

Dato : 17-02-09 01:53

Jacob Fich skrev:
> [...]
> skriv lige...)
> -Er de stabile på internet, telefoni og IPTV/Kabel-TV??

Hej

Jeg har 40/40 Mbit internet gennem ComX og er hastighedsmæssig meget
tilfreds, jeg får ca 43/42 Mbit/s ved tptest. Men jeg bor også nærmest
nabo til serveren.
Jeg har kun haft det ca en måned og har ikke oplevet nedetid.
Sig til hvis der er nogle servere jeg skal teste op imod. Idet jeg ikke
spiller og er ret ligeglad med pingtider.
Min bror der har 25/25 Mbit/s hos midtvestbredbånd, henter med fulde 25
Mbit/s på ftp fra mig, og jeg henter selv som regel fra giganews med 40
Mbit/s.
Kundeservice er hurtig både på mail og telefon. Men med mindre du er
tilmeldt folkeregistret på installationsadressen rører de ikke en
finger. Lidt kedeligt når man gerne vil have forbindelsen lige fra man
flytter ind.
Jeg benytter kun analogt kabeltv, hvilket her er 48 kanaler (Incl. de 5
fra beboerforeningen, heriblandt TV3)
De 40 heraf kan så tages via DVB-T over kablet, ikke includeret
viasatkanaler.

mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 05:44

Michael Thrane skrev:

> [...]
> fra beboerforeningen, heriblandt TV3)
> De 40 heraf kan så tages via DVB-T over kablet, ikke includeret

Super! Så tør jeg godt anbefale ComX til min boligforening. :)

Hvis nogen vil prøve at teste, kommer her et par links:
servage.net: http://brafi.dk/1000mb.bin
leaseweb.com: http://85.17.128.2/1000mb.bin
ovh.com: ftp://ftp.ovh.net/test.bin

Tror ikke du vil få fuld speed fra dem alle, men ku da være sjovt at
prøve. :)

/Jacob

Fra : Michael Thrane

Dato : 17-02-09 13:52

Jacob Fich skrev:

> Super! Så tør jeg godt anbefale ComX til min boligforening. :)
>
> Hvis nogen vil prøve at teste, kommer her et par links:
> servage.net: http://brafi.dk/1000mb.bin
2.68 MB/s

> leaseweb.com: http://85.17.128.2/1000mb.bin

2,75 MB/s

> ovh.com: ftp://ftp.ovh.net/test.bin

2,65 MB/s

> Tror ikke du vil få fuld speed fra dem alle, men ku da være sjovt at
> prøve. :)

Dog alle gennem trådløs router.

Mvh
Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-09 15:19

On Tue, 17 Feb 2009 13:52:01 +0100, Michael Thrane
<herning26@hotmail.com> wrote:

> 2.68 MB/s
> 2,75 MB/s
> 2,65 MB/s

> Dog alle gennem trådløs router.

Ja, det passer nogenlunde med, hvad 802.11g begrænser dig til.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Hans

Dato : 17-02-09 15:55

Jacob Fich wrote:

> Hvis nogen vil prøve at teste, kommer her et par links:
> servage.net: http://brafi.dk/1000mb.bin

4.7 MB/s

> leaseweb.com: http://85.17.128.2/1000mb.bin

3.9 MB/s

> ovh.com: ftp://ftp.ovh.net/test.bin

2.9 MB/s

Det er fra en 40 Mbit ComX forbindelse.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 16:33

Hans skrev:

> 4.7 MB/s

> 3.9 MB/s

> 2.9 MB/s
>
> Det er fra en 40 Mbit ComX forbindelse.

Super! Det er da hvad man kan kalde fart over feltet! :D
Tak for det. Så ved jeg at der i hvert fald ikke er problemer pt., til
hhv. tyskland (servage), holland (leaseweb) eller frankrig (ovh)

Tak for test. :)

/Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 16:35

Hans skrev:

> 4.7 MB/s

> 3.9 MB/s

> 2.9 MB/s
>
> Det er fra en 40 Mbit ComX forbindelse.

Hvordan er stabilliteten ellers, med ComX?
Er der tot nedetider på tv og internet?

Fra : Hans

Dato : 17-02-09 16:44

Jacob Fich wrote:

> Hvordan er stabilliteten ellers, med ComX?
> Er der tot nedetider på tv og internet?

Vi har ikke TV fra ComX, da de ikke kan levere Viasat (de har været røget i
totterne på hinanden), men det er yderst sjældent jeg har oplevet nedetid på
telefoni og internet. Det kan tælles på én hånd på næsten 4 år.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-09 16:50

Hans skrev:

> Vi har ikke TV fra ComX, da de ikke kan levere Viasat (de har været røget i
> totterne på hinanden),

Jeg begynder at synes om ComX.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 17-02-09 18:00

Hans skrev blandt andet:

> Vi har ikke TV fra ComX, da de ikke kan levere Viasat (de har været
> røget i totterne på hinanden)

Det er nok snarere Viasat der stiller urimelige krav. Det ser heller ikke
umiddelbart ud til at Boxer herhjemme kan få en aftale i stand med dem.
Spørgsmålet er om det så er et egentligt problem.....

--
vh
Ole C

Fra : N/A

Dato : 17-02-09 20:12

Fra : Mikkel Kristensen

Dato : 17-02-09 08:43

On Feb 17, 4:33 pm, Jacob Fich <jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

> Super! Det er da hvad man kan kalde fart over feltet! :D
> Tak for det. Så ved jeg at der i hvert fald ikke er problemer pt., til
> hhv. tyskland (servage), holland (leaseweb) eller frankrig (ovh)
Nu er vi nok lidt heldige med de 3 du valgte, 2 af dem sender vi over
AMS-IX i holland og 1 af dem sender vi over DIXen så ingen af disse 3
går over vores transit forbindelser, men vi håber da at vi har gode
forbindelser til omverden :)

Mvh
Mikkel Mondrup Kristensen
Arbejder for ComX Networks men udtaler sig for egen regning.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 20:12

Mikkel Kristensen skrev:

> [...]
>
> Mvh
> Mikkel Mondrup Kristensen
> Arbejder for ComX Networks men udtaler sig for egen regning.

Sådan skal det være! :D

Hvor mange forbindelser (og til hvem og evt. hvilken hastighed) har ComX så?

/Jacob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-09 21:33

On Tue, 17 Feb 2009 20:11:42 +0100, Jacob Fich
<jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

> Hvor mange forbindelser (og til hvem og evt. hvilken hastighed) har ComX så?

Se http://www.db.ripe.net/whois?searchtext=as31661

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jens

Dato : 18-02-09 08:39

"Mikkel Kristensen" <Mikkel.Mondrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>AMS-IX i holland og 1 af dem sender vi over DIXen så ingen af disse 3
>går over vores transit forbindelser, men vi håber da at vi har gode

Det synes jeg at I har. Jeg er yderst tilfreds med min forbindelse som i
leverer Internet til, gennem SydEnergi.
Må sige at hastighederne er imponerende. I må have et gevaldigt hul ud af
huset...

Jens

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-02-09 19:14

Jens wrote:
> Må sige at hastighederne er imponerende. I må have et gevaldigt hul ud
> af huset...

Eller også har de bare regnet rigtigt, da de regnede på, hvor meget de
kunne oversælge deres ud af huset kapacitet. :P

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 17-02-09 20:12

Fra : Jens

Dato : 17-02-09 09:57

"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> -Er de stabile på internet, telefoni og IPTV/Kabel-TV??
>
> Del gerne dine personlige erfaringer, og gerne ris/ros :)

Jeg har fiber Internet gennem SydEnergi. En 40/40 Mbit/s forbindelse.
SydEnergi bruger i mit område ComX som Internetleverandør (i andre områder
Dansk Bredbånd).
Jeg er fuldt ud tilfreds med forbindelsen. Får tit fuld hul igennem til
afsender serveren. Også upload er i top...

Nu venter jeg bare på at SydEnergi tilbyder 60/60 Mbit/s ligesom ComX....

Jens