YouSee download hastighed om aftenen?
Fra : Jens G

Dato : 16-02-09 15:31

Er der mon andre end mig der har fået problemer med YouSee download
hastigheden om aftenen, samt pakketab på download?
Upload fejler ikke noget.

Download falder til 5-7Mb/S og pakketabet ligger på 3-5%. Skulle være
~12Mb/S og 0% pakketab.

YouSee kan ikke se der skulle være kapacitetsproblemer, men det kunne
de heller ikke sidst vi havde et lignende problem i november 2007 -
januar 2008. Og hvor de til sidst indså at der var et
kapacitetsproblem på fordelingscentralen i Tåstrup.

Det geografiske område er Ballerup, og hvis nu andre kan melde at de
også oplever problemet, kan det måske give en ide om det er lokalt
her, eller er et mere centralt sted der har problemer.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Hans

Dato : 16-02-09 15:46

Jens G wrote:
> [...]
> også oplever problemet, kan det måske give en ide om det er lokalt
> her, eller er et mere centralt sted der har problemer.

Jeg har i de sidste dage haft svært ved at tilgå TDC's net i tidsrummet
19-22, hvor der opstår sporadiske afbrydelser, typisk på under et minut,
hvor forbindelsen så kommer tilbage.

Når det sker, så stiger svartiderne markant.

Fra : Bo :o\)

Dato : 16-02-09 19:00

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også oplever problemet, kan det måske give en ide om det er lokalt
> her, eller er et mere centralt sted der har problemer.

Hej

Jeg synes du skal ringe til kundeservice igen og bede dem oprette en
fejlmelding.
Der er ingen støj eller kapacitetsproblemer på den "ø" du sidder på men
umiddelbart ser det ud til at signalet ind i dit hus er i den kraftige ende
hvilket kan skyldes en forstærker i anlægget der overstyrer og netop vil
give de symptomer du omtalter.

Det er selvfølgelig umuligt at se her fra men uanset hvad bør de oprette en
fejlmelding så der kan blive kigget på det.

Bo

Fra : Jens G

Dato : 16-02-09 21:32

On Mon, 16 Feb 2009 18:59:34 +0100, "Bo :o\)"
<bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> wrote:

[...]
>Jeg synes du skal ringe til kundeservice igen og bede dem oprette en
>fejlmelding.

Der er oprettet en fejlmelding.

> [...]
>hvilket kan skyldes en forstærker i anlægget der overstyrer og netop vil

Mine signalværdier er:
Receive Power Level: 3.2 dBmV
Transmit Power Level: 39.5 dBmV

>Det er selvfølgelig umuligt at se her fra men uanset hvad bør de oprette en
>fejlmelding så der kan blive kigget på det.

De kigger, og finder ikke ud af noget.
Problemet er opstået i forbindelse med den seneste reklamekampagne og
de øgede hastigheder.

Og det ligner det samme som i slutningen af 2007, hvor der heller ikke
var nogen fejl at se, før de alligevel fandt ud af at der var
kapicitetsproblemer.

Fra : Bo :o\)

Dato : 16-02-09 22:08

> On Mon, 16 Feb 2009 18:59:34 +0100, "Bo :o\)"
> <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> wrote:
> Mine signalværdier er:
> Receive Power Level: 3.2 dBmV
> Transmit Power Level: 39.5 dBmV

I know . Umiddelbart vil jeg stadig mene at den tekniker der har været,
eller kommer ud til dig, bør tjekke om fremvejen er justeret korrekt i den
forstærker der forsyner dig.
En så høj receive power level kunne indikere at den står rigeligt højt, der
er dog også den mulighed at du bare bor et gunstigt sted på signalvejen.

Og ellers fejlmeld igen, alle fejl kan rettes nogle tager bare lidt længere
tid og det må de fatte.

Bo

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-09 08:04

Jens G skrev:
> [...]
>
> [...]

> De kigger, og finder ikke ud af noget.
> Problemet er opstået i forbindelse med den seneste reklamekampagne og

Hvorfor spørger du om hjælp, hvis du allerede ved hvad fejlen er?!

> Og det ligner det samme som i slutningen af 2007, hvor der heller ikke
> var nogen fejl at se, før de alligevel fandt ud af at der var
> kapicitetsproblemer.

Det kunne ikke tænkes at det var et sammenfald, og Bo faktisk vidste
hvad han talte om?

Lars B

Fra : Jens G

Dato : 17-02-09 16:37

On Tue, 17 Feb 2009 08:03:44 +0100, Lars Jensen <lars@zulfo.dk> wrote:

>Hvorfor spørger du om hjælp, hvis du allerede ved hvad fejlen er?!

Jeg spørger ikke om hjælp.
Jeg forhører mig om andre oplever problemet, så jeg kan bruge det til
at argumentere for at det er et mere udbredt problem end lige lokalt
hos mig.

Det nytter jo ikke noget at kaste en masse ressourcer ind på at
fejlsøge forstækere i mit lokalområde, hvis fejlen skyldes et
kapacitetsproblem på en central, som det var tilfældet i november 2007
- januar 2008.

>Det kunne ikke tænkes at det var et sammenfald, og Bo faktisk vidste
>hvad han talte om?

Jeg ved ikke hvor meget Bo ved om kabelnettet i området hvor jeg bor.

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-02-09 11:33

Jens G skrev:

> Jeg ved ikke hvor meget Bo ved om kabelnettet i området hvor jeg bor.

Han har da ellers skrevet at han kan se at der ikke er
kapacitetsproblemer osv. på den ø du er tilknyttet - så Bo må da sidde
et sted hvor noget sådan "overvåges"...

Lars B

Fra : Jens G

Dato : 18-02-09 17:04

On Wed, 18 Feb 2009 11:33:29 +0100, Lars Jensen <lars@zulfo.dk> wrote:

>Han har da ellers skrevet at han kan se at der ikke er
>kapacitetsproblemer osv. på den ø du er tilknyttet - så Bo må da sidde
>et sted hvor noget sådan "overvåges"...

Det er muligt, men han har ikke skrevet at det er tilfældet.

Og hvis problemet ikke er på min ø, så er det udenfor.

Ved traceroute/ping kommer der først timeouts/pakketab ved tredie
eller fjerde hop efter min router, når problemet er der.

Som jeg også har skrevet før, så var overvågningen ihvertfald ikke for
god november 2007 - januar 2008, siden man kunne have
kapacitetsproblemer uden at kunne se det i tre måneder.

Men i går så jeg ingen problemer, og hvis det er det samme i aften,
vil jeg ringe til YouSee i morgen og spørge om problemet er løst.