Fejlmelding
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 15-02-09 22:05

Hej alle

Jeg benytter Access 2000 og VB6.0.

Når jeg har oprettet en database i Access, og jeg derefter vil manipulere
den via VB6.0, så får jeg i mange tilfælde en fejlmelding der lyder:

Unrecognized database format ´C:\NyMusik\data\Musik.mdb

Mangler jeg opdatering eller hvad er der galt.

m.v.h.

Ole J. Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-02-09 08:29

Ole J. Hansen skrev:
> [...]
>
> Unrecognized database format ´C:\NyMusik\data\Musik.mdb
>
> Mangler jeg opdatering eller hvad er der galt.

Du husker i VB at fortælle (via properties) at det er en 'Access 2000'
database, du har fat i?

Det er jeg faldt i et par gange..

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-02-09 16:08

Hej igen
Når jeg benytter Data1 og går til properties, da har jeg m.h.t. Access kun
mulighed
for at tilslutte Access, der er også mulighed for at tilslutte en masse
andre databaser,
men ikke noget nærmere vedr. Access.
Jeg får fejlmeldingen når jeg vil tilslutte den tabel som skal bruges.
Hvis jeg derimod bruger en af de gamle Books6, eller NRWind, så er der ikke
noget ¨pæroblem.
Det er tilsyneladende kun nyoprettede databaser der ikke kan bruges.
m.v.h.
Ole J. hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-02-09 17:46

Ole J. Hansen skrev:
> [...]
> noget problem.
> Det er tilsyneladende kun nyoprettede databaser der ikke kan bruges.

Og det er fordi de andre oprindelig er oprettet i Access 98 el.lign.

Prøv i VB6:

Menu Project->References

Sæt x i 'Microsoft DAO 3.6'. Den understøtter Access 2000 i modsætning
til DAO 3.51

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 17-02-09 09:51

Hej Gert
Tak for svaret, det hjælper ikke, jeg får fortsat den samme
fejlmelding.
Hvad kan der være galt?

m.v.h.
Ole

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-02-09 10:28

Ole J. Hansen skrev:
> Hej Gert
> Tak for svaret, det hjælper ikke, jeg får fortsat den samme
> fejlmelding.
> Hvad kan der være galt?

Så skal man jo til at grave i hukommelsen..
Var der ikke noget med, at det kræver ServicePack 4 til VB??

Hvilken servicepack har du installeret på VB (Hjælp->Om). SP står i
parentes bag versionsnummeret..

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 17-02-09 13:38

Hej Gert
Du har meget ret i din formodning.
Jeg kom i tanke om, at jeg havde VB6.0 liggende på en gammel HD,
som jeg har taget ud af en udskiftet computer.
Jeg har nu taget HD.en, og via USB sat den til min nuværende computer,
når jeg kører denne VB6.0, og foretaget mig det samme, da får jeg valg-
mulighed -Access eller Access2000-.
Når jeg kikker på servicepack har den jeg kører nu ikke nogen servicepack,
men den på den gamle HD har SP5.
Så nu er det store spørgsmål, hvad hedder filen med servicepack 5

M.v.h.
Ole J. hansen

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 17-02-09 13:56

Hej igen
Jeg har nu fundet servicepak 6 og downloadet den, jeg har også kørt filen,
men
min VB6.0 får fortsat ikke servicepak efter versionsnr.
Er der nogen bestemt måde eller mappe den servicepak skal køres i eller fra
?

m.v.h.
Ole

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 19-02-09 11:04

Hej igen
Jeg har nu selv løst problemet, idet jeg har kopieret min VB6.0 fra min
gamle HD til min nuværende computer.
Det er nu temmeligt smart, at man kan sætte en gammel løs HD til sin
nuværende computer via USB.
Jeg vil gerne sige tak til Gert, idet det var ham der ledte mig på sporet.

M.v.h.
Ole