Telefonstik fordeler
Fra : ___P.Sir

Dato : 14-02-09 12:48

Jeg har et fiber modem, hvor der er ét telefonstik, og jeg har brug for at
sætte både telefon og telefonsvarer deri.
Derfor skal jeg bruge en fordeler, hvori jeg kan sætte telefon og svarer ind
i den ene ende, og så derfra ind i modemet.
Det skal være det "smalle" stik, og de jeg har set er det brede, RJ11, tror
jeg det hedder.
1) Hvad er betegnelsen for det lille stik?
2) Nogen der ved, hvor man kan finde en sådan fordeler?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 14-02-09 14:18

___P.Sir skrev:
> [...]
> jeg det hedder.
> 1) Hvad er betegnelsen for det lille stik?
> 2) Nogen der ved, hvor man kan finde en sådan fordeler?

Prøv at spørge i en telebutik, de kan sikkert hjælpe.
Jeg fandt et engang i Sverige, vistnok hos Clas Olsson, så herhjemme
kunne det måske ogeå findes hos T.Hansen, Harald Nyborg eller lign.

../Lars

Fra : ___P.Sir

Dato : 14-02-09 15:10

"Lars Schaumburg-Müller" <l@r.s> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge i en telebutik, de kan sikkert hjælpe.
> Jeg fandt et engang i Sverige, vistnok hos Clas Olsson, så herhjemme kunne
> det måske ogeå findes hos T.Hansen, Harald Nyborg eller lign.

Tja. TDC kunne ikke hjælpe. Harald Nyborg havde det heller ikke. Ej heller
el-giganten. Thansen har jeg godt nok ikke prøvet. Men statistikken for de
lokale forretninger er således ikke så god, så jeg håbede egentlig at kunne
finde det på nettet...?
preben

Fra : Ole C

Dato : 14-02-09 15:58

___P.Sir skrev blandt andet:

> [...]
> RJ11, tror jeg det hedder.
> 1) Hvad er betegnelsen for det lille stik?
> 2) Nogen der ved, hvor man kan finde en sådan fordeler?

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvad dit problem er....
RJ45-stik er dem der normalt bruges til netværk - og dem til telefoner er
RJ11. Med hhv.8 og 4 kontakter (selvom mange RJ11 stik kun har benyttet de
to midterste)
En R11-splitter er nem at få - også i en TDC-butik, så det kan næppe være
det der er dit problem (?)
Er der tale om at du skal bruge et RJ45-stik ind i dit fibermodem - men at
to apparater med R11-stik skal kunne tilsluttes?
I så fald kan du for eksempel bruge et kabel som dette:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=507-60
og en RJ11-splitter som denne:
http://www.avxperten.dk/adaptere/pc-adapter/rj11-y-splitter-adapter-(1xrj11-til-2xrj11).asp

--
vh
Ole C

Fra : ___P.Sir

Dato : 14-02-09 17:02

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> to apparater med R11-stik skal kunne tilsluttes?
> I så fald kan du for eksempel bruge et kabel som dette:

Tak for dit svar, Ole...jeg har nok udtrykt mig forkert. Men først og
fremmest så forstår jeg på dig, at R11 stikket er "det lille", dvs. magen
til RJ45, bare smallere, korrekt?
Og hvis det er korrekt opfattet, så er det sådan, at jeg har kun én indgang
til netop et stik af denne størrelse, altså R11, i mit fibermodem, men skal
have både telefon og telefonsvarer ind i dette. Derfor skal jeg bruge en
"adapter", hvor disse to apparater kan sættes ind, og så skal adapteren
videre ind i den enkelte indgang, der som sagt er på modemmet.
preben

Fra : Benny Amorsen

Dato : 14-02-09 17:49

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> writes:

> [...]
> "adapter", hvor disse to apparater kan sættes ind, og så skal adapteren
> videre ind i den enkelte indgang, der som sagt er på modemmet.

RJ11 splitter:

http://www.avxperten.dk/Billeder/stADA-RJ11.jpg

Er det sådan en, du søger?

Jeg har ingen erfaringer med avXperten, de var bare første resultat i
min søgning. TDC-butikker bør også have dem, men jeg er blevet
overrasket både over hvad de sælger og hvad de ikke sælger, når jeg en
sjælden gang besøger dem.

/Benny

Fra : ___P.Sir

Dato : 14-02-09 18:25

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min søgning. TDC-butikker bør også have dem, men jeg er blevet
> overrasket både over hvad de sælger og hvad de ikke sælger, når jeg en

Den er bestilt nu! takker.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 14-02-09 17:52

___P.Sir skrev:

> [...]
> "adapter", hvor disse to apparater kan sættes ind, og så skal adapteren
> videre ind i den enkelte indgang, der som sagt er på modemmet.

Normalt er løsningen med std. byggemarked dele denne:_

a)
1 stk kabel med RJ11 og dansk 3 polet rund telefon hunstik.
Med dette kabel har man samme stik som vægdåsen fra alm. TDC-telefon forbindelse.
Denne følger ofte med udstyret (dvs. fibermodem) så man nemt kan
tilslutte sin telefon.

2 stk kabel med dansk rund 3 polet gennegangsstik i en ende og RJ11 til apparattet
i den anden ende. Disse følger gerne med udstyret (telefon og fax), men
kan også købes i byggemarked og lign.

b)
Man kan også i Brinck elektronik (eller tilsvarende biks) købe special RJ11 tang,
RJ11 stik og kabel og lave sine egne ledninger med fordelere (samlemuffe
eller loddes sammen)

c)
Brinck har også nogle 4/4 modular T-led med 1x han og 2x hun
jeg er dog ikke helt klar over om det er RJ11, syntes de nogen steder
kaldes RJ14 men det er nok fordi RJ11 egentlig kun er 2-leder og
RJ14 4-leder.
http://brinck.dk/net.asp

Dvs. det du leder efter er måske enten
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=266949
+ 3 stk alm RJ11 kabler

eller (conrad.de havde nogle billeder):
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=922724
den kan direkte stikkes i boxen hvis der ellers er plads
og har så 2 stk hun RJ11 ud

NB.
http://en.wikipedia.org/wiki/RJ11,_RJ14,_RJ25

Fra : Ole C

Dato : 14-02-09 19:20

___P.Sir skrev blandt andet:

> Tak for dit svar, Ole...jeg har nok udtrykt mig forkert. Men først og
> fremmest så forstår jeg på dig, at R11 stikket er "det lille", dvs.
> magen til RJ45, bare smallere, korrekt?

Selv tak - og ja.

> [...]
> Derfor skal jeg bruge en "adapter", hvor disse to apparater kan
> sættes ind, og så skal adapteren videre ind i den enkelte indgang,

Og alt det har du nu fået klaret, ser jeg

--
vh
Ole C

Fra : GiWeo

Dato : 16-02-09 11:16

Hejsa

>2) Nogen der ved, hvor man kan finde en sådan fordeler?

Sådan en her ?
http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=2027

Fra : ___P.Sir

Dato : 16-02-09 13:23