Voldtægtsspil på internettet - 'rys
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 13-02-09 19:24

http://www.bt.dk/article/20090213/nyheder/90213060/

- ja, det bringer jo spørgsmålet op, hvilke spil man etisk kan tillade
sig at udgive og spille. GTA har været i en lignende diskussion. Men
hvad med alle skydespil?

- hvad synes i?

Fra : Kim2000

Dato : 13-02-09 20:02

"Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at udgive og spille. GTA har været i en lignende diskussion. Men hvad med

Hvis man mener man bliver voldtægtsforbryder af at spille et computerspil,
så vil den nødvendige konsekvens være at man også må mene at man bliver
morder af at spille et computerspil, hvor man myrder løs. Der er vel ingen
der i fuldt alvor mener man hakker folk ihjel fordi man spiller wow, eller
bliver morder fordi man spiller GTA.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-09 21:38

> [...]
> der i fuldt alvor mener man hakker folk ihjel fordi man spiller wow, eller
Først var det bøgerne, så tv og nu puterspil...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-02-09 08:30

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> declared in:
4995da42$0$90268$14726298@news.sunsite.dk :
> Først var det bøgerne, så tv og nu puterspil...

Og hvad er egentligt værst?
Dette nye spil, hvor ofrene græder og gør modstand?
Eller de mange eksisterende hvor ofrene som regel ender med at
kunne lide det?

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR, GW & Spellborn

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-09 09:27

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette nye spil, hvor ofrene græder og gør modstand?
> Eller de mange eksisterende hvor ofrene som regel ender med at

Nu har jeg ikke spillet, men så pludselig at det åbenbart er udgivet i 2006,
og i 2009 hidser man sig op. Verden er forunderlig.

Fra : Preben Larsen.

Dato : 14-02-09 10:09

Thomas Hejl Pilgaard sendte dette med sin computer:

> Eller de mange eksisterende hvor ofrene som regel ender med at
> kunne lide det?

Du mener at ofrene som regel ender med at nyde en voldtægt?

Du er sgu da skruet skævt sammen mand.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-09 10:14

"Preben Larsen." <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Hejl Pilgaard sendte dette med sin computer:

> Du mener at ofrene som regel ender med at nyde en voldtægt?
>
> Du er sgu da skruet skævt sammen mand.

I de allerede eksisterende - altså underforstået i de eksisterede SPIL. Det
er jo det vi taler om her.

Fra : Preben Larsen.

Dato : 14-02-09 10:19

Følgende er skrevet af Kim2000:
> "Preben Larsen." <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> I de allerede eksisterende - altså underforstået i de eksisterede SPIL. Det
> er jo det vi taler om her.

Hvilke andre spil kan man voldtage i, og i øvrigt er det sgu da lige så
sygt.

<citat>
Og hvad er egentligt værst?
Dette nye spil, hvor ofrene græder og gør modstand?
Eller de mange eksisterende hvor ofrene som regel ender med at
kunne lide det?
</citat>

Som jeg læser det er det voldtægt i det virkelige liv contra dem i
spillet der snakkes om.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-09 10:41

> Følgende er skrevet af Kim2000:

> Hvilke andre spil kan man voldtage i, og i øvrigt er det sgu da lige så
> sygt.

En søgnig i Google giver bla. dette:
http://kezfun.net/search?s=rape+games&s_what=onlinegames

Der er mange syge ting man kan gøre i computerspil. Derfor behøver man ikke
gøre det i virkeligheden.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-02-09 07:01

Preben Larsen. <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> declared in:
mn.726a7d9204faa671.92438@post.cybercity.dk :

> Som jeg læser det er det voldtægt i det virkelige liv contra dem i
> spillet der snakkes om.

Nej, det var sandelig spil kontra spil.
Beklager hvis mit indlæg ikke var tydeligt nok.

Fra : PerX ...

Dato : 15-02-09 15:06

In article <mn.726a7d9204faa671.92438@post.cybercity.dk>, Preben Larsen.
<mrlarsen,@,post.cybercity.dk> says...
> [...]
> kunne lide det?
> </citat>
>
> Som jeg læser det er det voldtægt i det virkelige liv contra dem i

Han skriver "Eller de mange eksisterende" - eksisterende hvad? Hvar
refereres der til? Til Spil naturligvis.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-02-09 06:59

Preben Larsen. <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> declared in:
mn.72617d92799d495d.92438@post.cybercity.dk :
> Thomas Hejl Pilgaard sendte dette med sin computer:

> Du mener at ofrene som regel ender med at nyde en voldtægt?

I mange eksisterende spil.

> Du er sgu da skruet skævt sammen mand.

Det vil jeg forstå sådan, at du er enig med mig i, at det er en
latterlig og syg indstilling til voldtægt. Dermed består mit
spørgsmål - hvad er værst? Spil hvor ofrene gør modstand, eller
spil hvor de ender med at nyde det?

Fra : Preben Larsen.

Dato : 15-02-09 07:30

Thomas Hejl Pilgaard formulerede spørgsmålet:
> Preben Larsen. <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> declared in:
> mn.72617d92799d495d.92438@post.cybercity.dk :

> I mange eksisterende spil.

Som er om voldtægt? jeg anede ikke den slags lort eksisterede.

> [...]
> latterlig og syg indstilling til voldtægt. Dermed består mit
> spørgsmål - hvad er værst? Spil hvor ofrene gør modstand, eller

Min holdning er, forbyd lortet, det er sgu ikke normalt, kan man finde
morskab i at "lege" voldtægt på computeren kan man sgu sikkert også
finde på at gøre det IRL.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-09 10:10

> [...]
>
> Min holdning er, forbyd lortet, det er sgu ikke normalt, kan man finde
> morskab i at "lege" voldtægt på computeren kan man sgu sikkert også finde

Du mener ligesom med at slå nogen ihjel? At køre nogen ned? At bryde
færselsloven?

Fra : Preben Larsen.

Dato : 15-02-09 10:15

Kim2000 skrev:

> Du mener ligesom med at slå nogen ihjel? At køre nogen ned? At bryde
> færselsloven?

Fint nok du mener voldtægt er ok og ganske normalt også i computerspil,
jeg har så bare en anden holdning, jeg synes det er sygt.

Vi kommer ikke længere i denne diskussion.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-09 10:53

> Fint nok du mener voldtægt er ok og ganske normalt også i computerspil,
> jeg har så bare en anden holdning, jeg synes det er sygt.
>
> Vi kommer ikke længere i denne diskussion.

Du misforstår, jeg vil fan ikke have hæftet på mig at jeg skulle synes
voldtægt er ok. Computervold har altid været en del af computerspil,
adskillige undersøgelser har forsøgt at linke computervold og rigtig vold
sammen, men ingen forsøg har kunne drage den parallel at samfundet skulle
blive mere eller mindre voldeligt af computervold. Det er nøjagtig den samme
debat der kom da Barbarian kom frem i '87 og man kunne hugge hovedet af
hinanden.

Har man iøvrigt ikke en lille mistanke om at det er Rapelays producenter der
har manglet lidt opmærksomhed? Spillet er fra 2006 og pludselig ud af det
blå forbydes det på Amazon, det lugter af markedsføringstrick. Mon ikke
deres hits er 10dobbeltet indenfor de sidste 48 timer.

Fra : Klaus G.

Dato : 15-02-09 13:46

> Fint nok du mener voldtægt er ok og ganske normalt også i computerspil,
> jeg har så bare en anden holdning, jeg synes det er sygt.
Han siger ingen steder, på noget som helst tidspunkt at han synes at
voldtægt er ok. Det var da noget underligt noget at sige. Han mener derimod
at folk overdriver helt vildt. Spillet blev som sagt før, udgivet i 2006 og
der har ikke rigtigt været nogen "hype" omkring det. Men ligepludselig går
folk agurk over det... Very mystisk!

Og HVIS computerspil virkelig skulle have en negativ indflydelse på folk, så
ville vi jo se mange flere som køre folk ned på åben gade. Folk blive skudt.
Lejemordere, snigskytter, bombesprængninger osv.. Men nej, det gør vi sørme
ikke. Så hvorfor skulle folk pludselig begynde at voldtage til højre og
venstre, bare fordi de har spillet et spil hvor en ung pige bliver pulet...?
Jeg har sq da set porno film på åbne og gratis sites som er meget meget mere
skræmmende end hvad der er at se i det spil.

> Vi kommer ikke længere i denne diskussion.
Nej, så længe du er så snæversynet og tror at folk går ind for voldtægt,
bare fordi de prøver at se sagen fra en anden vinkel og stiller lidt
spørgsmål. Jamen så har du fuldstændig ret i at man ikke kan komme længere i
den diskution. *suk*

Fra : PerX ...

Dato : 15-02-09 15:15

In article <mn.7a677d923c967510.92438@post.cybercity.dk>, Preben Larsen.
<mrlarsen,@,post.cybercity.dk> says...

> Fint nok du mener voldtægt er ok og ganske normalt også i computerspil,
> jeg har så bare en anden holdning, jeg synes det er sygt.

Nej, eller også mener han at der er mange syge ting i spil, men fordi du
allerede har taget skade kan du ikke se det også er sygt.

Fra : Bruno

Dato : 15-02-09 20:44

PerX ... wrote:

> Nej, eller også mener han at der er mange syge ting i spil, men fordi du
> allerede har taget skade kan du ikke se det også er sygt.

Dvs. vi kan gå ud fra du opfatter stort set alle computerspil som syge?

Hvor går din grænse - er bilspil hvor man kører for stærkt på offentlig
vej sygeligt?

Eller hvad med eksempelvis et arcade spil hvor man servere øl i så store
mængder, at der er kunder der skvatter om?

Men hvorfor så forøvrigt nøjes med spil? Mens jeg skriver dette kører en
populær dansk TV-serie henover skærmen, en serie hvor folk bliver
forfulgt, skudt eller det som er værre. Er det sygt?

Eller hvad med litteraturen? Vi behøver ikke læse Bret Easton Ellis for
at finde vold og perversiteter, der kan man nøjes med den gamle bog der
prædikes efter hver søndag. Er det sygt?

Mvh
Bruno

Fra : PerX ...

Dato : 16-02-09 20:28

In article <gn9r9n$2m2u$1@newsbin.cybercity.dk>, x@c.d says...

> Dvs. vi kan gå ud fra du opfatter stort set alle computerspil som syge?

Du kan gå ud fra jeg spekulerede på hans motivation.

> Hvor går din grænse - er bilspil hvor man kører for stærkt på offentlig
> vej sygeligt?

Så skal det godt nok gå langt - måske noget med at man skal køre
skolebørn i smadder inde på legepladsen *g*

> Eller hvad med eksempelvis et arcade spil hvor man servere øl i så store
> mængder, at der er kunder der skvatter om?

Samfundet har valgt man er ligeglade med at folk dør af spiritus.

> Men hvorfor så forøvrigt nøjes med spil?

Så sandt.

> Mens jeg skriver dette kører en
> populær dansk TV-serie henover skærmen, en serie hvor folk bliver
> forfulgt, skudt eller det som er værre. Er det sygt?

Aner ikke hvad der sker i denne serie. Men jeg kunne går ud fra man
fremstiller det som en uheldig opførsel som kun skurke gør.

> Eller hvad med litteraturen? Vi behøver ikke læse Bret Easton Ellis for
> at finde vold og perversiteter, der kan man nøjes med den gamle bog der
> prædikes efter hver søndag. Er det sygt?

Det findes næppe værre.

Fra : PerX ...

Dato : 15-02-09 15:14

In article <mn.79c17d926839d428.92438@post.cybercity.dk>, Preben Larsen.
> [...]
>
> Min holdning er, forbyd lortet, det er sgu ikke normalt, kan man finde
> morskab i at "lege" voldtægt på computeren kan man sgu sikkert også

Men det er ok at lege man slår folk ihjel på computeren?

Fra : dk_sz

Dato : 20-02-09 10:48

> Min holdning er, forbyd lortet, det er sgu ikke normalt, kan man finde
> morskab i at "lege" voldtægt på computeren kan man sgu sikkert også

Jeg synes også vi skal forbyde spil hvor man skyder eller gør noget andet
kriminelt. Desuden er min holdning at krig også er noget lort, det skal også
forbydes! Og dette bør også gælde film og bøger. Jeg går ud fra du er enig!
(selvklart!)

mvh
Thomas

Fra : PerX ...

Dato : 15-02-09 14:05

In article <4995baaa$0$25198$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
boellebo@stofanet.dk says...
> [...]
>
> - ja, det bringer jo spørgsmålet op, hvilke spil man etisk kan tillade
> sig at udgive og spille. GTA har været i en lignende diskussion. Men

Jeg syntes det er fint du bevarer deres stavefejl i overskriften *g*

Men i øvrigt, det er vel 'bare' et af deres seksuelle fantasi spil for
voksne.
Hvis ungerne ender op med at bliver forbrydere er det fordi de er
opdraget dårligt. Men det er jo så egentlig samfundets skyld fordi de
lader alle få børn.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 16-02-09 21:37

De japsere havde vist ikke helt godt af at få et par atombomber smidt i
hovedet for mange år siden......

Man kan faktisk opleve japanere som sidder og læser incest/voldtægts
tegneserier midt i et tog, så at de har lavet sådan et spil overrasker mig
faktisk ikke en døjt.

Klamme folk der laver det og klamme folk der spiller det.

Men hey...hvis det forhindrer en voldtægtsforbryder i at gøre sin gerning i
det virkelige liv fordi han har spillet er det så ikke ok?, kan man sige
sådan?.

Mvh
Silver

Fra : Preben Larsen.

Dato : 16-02-09 22:09

Michael 'Silver' udtrykte præcist:

> Klamme folk der laver det og klamme folk der spiller det.

Helt enig.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Klaus G.

Dato : 17-02-09 18:56

> Helt enig.
Og klamme folk som kommentere det?

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 17-02-09 22:51

Det kommer vel an på hvad kommentaren er?, hvis det er en kritisk kommentar
så er den måske klam for personen som netop spiller den slags spil?. Eller
også er det klamme kommentarer fra folk som er begejstret for spillet....

Hmm....

Fra : Preben Larsen.

Dato : 18-02-09 02:59

Michael 'Silver' formulerede spørgsmålet:

Lige nøjagtig.

--
http://www.projecthoneypot.org/