Problemer med VBA begynderpogram
Fra : Jensen

Dato : 14-02-09 14:29

Hej

Jeg kan ikke få følgende kode til at køre:

Private Sub Form_Load()
Label1.Caption = "Jeg kan programmere!"
Command1.Caption = "Klik på mig!"
Command2.Caption = "Skriv og klik!"
Text1.Text = ""
End Sub

Kan det have noget med at jeg køre VBA version 6.3 under Excel?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-02-09 08:00

Jensen skrev:
> [...]
> Text1.Text = ""
> End Sub
>
> Kan det have noget med at jeg køre VBA version 6.3 under Excel?

Hvilken fejlmeddelelse får du?

Fra : Jensen

Dato : 15-02-09 00:23

Hej Gert

Der kommer ikke nogen fejlmeddelse.

Jeg tror det er, - Private Sub Form_Load() - der er problemet men jeg
har tjekket navn (form).

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 15-02-09 16:23

Hej Jensen
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue, hvad du mener med at du kører VBA v6,3
under Excel.
Når jeg skriver din procedure ind i VB6.0, og jeg har en form, hvor jeg
har 1 Label, 2 command Button, og et textflet.
Ved kørsel i VB6.0 da får jeg Label tekst på formen, "Jeg kan programmere",
på command Button 1 står der "Klik på mig", på command Button 2 står der
"Skriv og klik" men jeg kan ikke se havd testfeltet skal.
Hvad havde du forventet, at der skete ?
På den her måde har du jo via Caption givet navn til de forskellige ting
under kørsel.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Jensen

Dato : 15-02-09 08:42

Hej Ole

Den måde jeg bruger VBA er via. Excel "alt+F11". Har jeg andre
mugligheder.
Den funktion du har fået er den jeg håbede jeg skulle kunne se men det
gør jeg ikke.

Det er nok ikke svæt at få øje på at jeg er nybegynder...

Venlig Hilsen Claus Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 19:30

> [...]
>gør jeg ikke.
>Det er nok ikke svæt at få øje på at jeg er nybegynder...

Generelt set, så gør du det rigtigt, men for at gøre dig selv en tjeneste,
så køb et libris-hæfte om vba programmering (
http://www.libris.dk/soeg/?no_cache=1&tx_commerce_pi1%5Bsword%5D=vba&tx_commerce_pi1%5Bscol%5D=title&submit=S%F8g&tx_commerce_pi1%5Blog%5D=1 )

Her får du den første grundlæggende viden om programmering

/karsten

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 15-02-09 17:47

Hej Jensen
Prøv med dette:
Private Sub UserForm_Initialize()
Label1 = "Jeg kan også programmere!"
CommandButton1.Caption = "Klik på mig"
CommandButton2.Caption = "Skriv og klik"
End Sub

Fra : Jensen

Dato : 15-02-09 11:47

Tak Karsten og Ole

Så køre den hvis jeg skriver Initialize men hos nogen kan Load
fungerer ???

Jeg vil købe de hæfter fra Libris

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 15-02-09 20:12

Hej Jensen
Hvis du ønsker at programmere, så vil jeg foreslå, at du anskaffer VB6.0,
hvis du har den, og gør noget ved det, så kan du nå langt.
Jeg kender ikke så meget til VB i Excel.