Schaefer med "knæk" på det ene øre..
Fra : T. Petersen

Dato : 14-02-09 14:55

Vi har en Schaefer hvor det ene øre har et "knæk" .
Vi har fået at vide, at det er meget normalt for schaeferhunde og at
øret rejser sig og bliver normalt.
Mit spørgsmål: Passer det ?

mvh.

Fra : Nana

Dato : 14-02-09 15:33

"T. Petersen" <t@petersen123.com> skrev i en meddelelse
> Vi har en Schaefer hvor det ene øre har et "knæk" .
> Vi har fået at vide, at det er meget normalt for schaeferhunde og at
> [...]

Det kan sagtens rejse sig. Mange hunderacer har knæk på ørerne, indtil de
kommer i en hvis alder. Der er dog tilfælde hvor de ikke gør.

Fra : jopa

Dato : 14-02-09 15:40

> [...]

> Vi har en Schaefer hvor det ene øre har et "knæk" .
> Vi har fået at vide, at det er meget normalt for schaeferhunde og at

Kommer an på hvor gammel den er.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : T. Petersen

Dato : 14-02-09 16:01

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "T. Petersen" <t@petersen123.com> skrev

> Kommer an på hvor gammel den er.
>

> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

Den er nu ca 9 måneder gammel.

Fra : Pwh

Dato : 14-02-09 17:32

T. Petersen, skrev:

> Den er nu ca 9 måneder gammel.

Har den stamtavle.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-09 16:54

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Har den stamtavle.
>
> /Jens

Hva' da Jens... Tror du det var det øre, stamtavlen hang i ?

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 14-02-09 18:14

"T. Petersen" <t@petersen123.com> skrev

> Den er nu ca 9 måneder gammel.

Så skal du ikke regne med at det rejser sig desværre.
Har du stambog på den ?
Har i kvittering med tilbagekøbsgaranti ved fejl ?
Er i meget glade for den ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : T. Petersen

Dato : 14-02-09 19:15

> [...]
>
> Så skal du ikke regne med at det rejser sig desværre.
> Har du stambog på den ?
> Har i kvittering med tilbagekøbsgaranti ved fejl ?

Har stambog.
Vi har ingen tilbagekøbsgaranti.
( Returnerer s`gu da ikke et familiemedlem, vel ? )
Jow , vi ER meget glade for ham.
Nogen steder jeg kan læse om det med de ører?
Underligt det kun er det ene øre...

Fra : jopa

Dato : 14-02-09 19:39

"T. Petersen" <t@petersen123.com> skrev

> Har stambog.
> Vi har ingen tilbagekøbsgaranti.
> ( Returnerer s`gu da ikke et familiemedlem, vel ? )

Tja kan forstå dig men på den anden side køber man jo heller ikke en bil der
er defekt uden at reklamere
Jeg selv ville nok have min byttet.
Mener du bør i det mindste kontakte sælgeren og så lave en ordning.
Skal ikke afvise at øret rejser sig, men vivler når den er 9 mdr
Mener at nogen har forsøgt med noget støtteskinne eller lignende men om det
virker ved jeg ikke

> Jow , vi ER meget glade for ham.

Klart det bliver man jo
> Underligt det kun er det ene øre...

Næ det er tit sådan.
Der hvor jeg købte min havde de en unghund de havde måttet tage retur med
akkurat samme problem billigt til salg.
Det sker desværre.

Du kan sikkert blive bedre vejledt her:
http://www.schaeferhunden.dk

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 14-02-09 19:43

> [...]
> ( Returnerer s`gu da ikke et familiemedlem, vel ? )
> Jow , vi ER meget glade for ham.
> Nogen steder jeg kan læse om det med de ører?

Må nok give John ret, der er ikke store chancer for at øret kommer op at
stå.
Nej, det er meget almindeligt, at det kun er det ene øre, det er jo en fejl
og ikke en blanding hund med hængeøre.

Hvilke klub er stamtavlen fra DKK - DRU eller anden ???

Et knæk øre er en fejl, hvis det er en seriøs opdrætter, så vil de give en
reduktion i prisen, og så får i lov at beholde hunden.

Hanne/ som forstår jeres frustration

Fra : Winther

Dato : 15-02-09 22:56

T. Petersen wrote:
> [...]
> Vi har fået at vide, at det er meget normalt for schaeferhunde
> og at øret rejser sig og bliver normalt.

Nej regn ikke med at den kommer op at stå. De bløde ører er et levn fra
Wurthemberghundene, som var med til at danne den schæfer der er i dag. Har
du købt ved en DKK-kennel, og er det udstilling eller brugshund?
--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : John Krogsgaard

Dato : 16-02-09 00:24

> [...]
> Vi har en Schaefer hvor det ene øre har et "knæk" .
> Vi har fået at vide, at det er meget normalt for schaeferhunde og at

Jeg havde det samme problem med en schæfer for nogle år siden, vi tog dog
fat i problemet da han blev 4-5 md. og det ikke så ud til at de ville rejse
sig,
jeg fik den besked, at hvis der gik for lang tid med de knækkede ører, ville
de ikke kunne rejse sig, på grund af at den yderste del af øret havde været
underforsynet med blod, og dermed var svækket,
Men vi var så heldige at vi kom i gang med opretningen i tide.
Selve behandlingen var yderst simpel og meget billig,
vi købte to almindelig bade svampe og en tube kontaktlim.
Svampene skar vi til så de passede ind i øreflippen ( husk at rette knækket
på øret når du måler ) du skal også huske at skære ud indvendig i
"skumklodsen" så der kan komme luft til øret, den færdige "skumfigur" skal
faktisk ligne øreflippen.
Når den er færdig og ligner øret skal den limes indvendig i øreflippen med
kontaktlimen husk at smøre rigeligt på dog uden at det render ned i øret.
Husk det skal smøres på begge dele både svamp og øre, når limen ikke klæber
på fingrene ved berøring, er det tid til at sætte formen på plads, du skal
nok have hjælp til at holde hovedet stille, for det klæber øjeblikkeligt.
Nu skal den bare blive siddende til den falder ud, i vores tilfælde gik der
næsten 3 uger,
Hunden så lidt underlig ud, imens det stod på, men ørene kom op og stå.
Du skal skære formen så tynd som muligt, men ikke tyndere end den kan holde
øret.
Jeg håber ikke det er for sent, men det har da også sin egen charme med
knækører, hunden er sikkert ligeglad, og jeg er sikker på at du holder af
hunden både med og uden.
Med venlig hilsen John

Fra : Hm

Dato : 16-02-09 08:58

"John Krogsgaard" <john-krogsgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde det samme problem med en schæfer for nogle år siden, vi tog dog
> fat i problemet da han blev 4-5 md. og det ikke så ud til at de ville
> rejse sig,

Først vil jeg sige at fordi du gav din hund skumgummi i ørene er der ingen
der siger det var det der hjalp, for det næste syntes jeg ikke man skal
klistre øre op, man ser det også meget sjælden mere.

Enten har en hund et blødt øre eller også ikke.

Min tæve har ret støre øre, og hendes ene øre var helt slapt/dødt da hun 4-5
mdr., jeg var helt sikker på det aldrig blev til et schæfer øre - der gik
ret lang tid, men en dag havde jeg en hund med de flotteste øre

Var jeg nu lokket til at klistre øre op så havde jeg naturligvis troet at
det var det der var skyld i det rettede sig.

Hanne/ hvis hund har store øre så hun bedre kan høre

Fra : John Krogsgaard

Dato : 16-02-09 14:41

Fra : John Krogsgaard

Dato : 17-02-09 12:55

Fra : T. Petersen

Dato : 23-02-09 15:32

"John Krogsgaard" <john-krogsgaard@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> "John Krogsgaard" <john-krogsgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Så alt i alt er det samme valgsprog som visse Langelandske Pølser...
" Kend den på Knækket ! " ..
TAK for alle inputs !