Trykluft i nærheden af Trelleborg
Fra : Ole Bro

Dato : 12-02-09 12:49

Hej,

Vi planlægger at lave en weekendtur til Trelleborg for at komme ud i
Østersøen og få nogle gode vragdyk.

Er der nogen her i gruppen, der ved hvor vi kan få fyldt vores
flasker? Dykkercenter eller klub.

mvh.
Ole

Fra : JL

Dato : 12-02-09 12:56

On 12 Feb., 20:48, Ole Bro <ole2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Østersøen og få nogle gode vragdyk.
>
> Er der nogen her i gruppen, der ved hvor vi kan få fyldt vores

ZUZ har en kompressor:
http://www.zuz.se/

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-09 08:00

>ZUZ har en kompressor:
>http://www.zuz.se/

Det er jo i Malmø, så det involverer en smule kørsel.
Er man mobil så er Ystad også forsynet med dykkerbutik og kompressor.
http://www.ydt.se/ydyk/gas.html

Afhængigt af hvad I planlægger er der også muligheden for at tage ud med
båd.
www.pdyk.se
og når de begynder at sejle igen http://www.ovdk.se/

God fornøjelse, Sydsverige har mange gode oplevelser.

Fra : Ole Bro

Dato : 13-02-09 03:11

On 13 Feb., 07:59, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> båd.www.pdyk.se
> og når de begynder at sejle igenhttp://www.ovdk.se/
>
> God fornøjelse, Sydsverige har mange gode oplevelser.

Det var af mageligheds hensyn, at jeg ville finde en kompressor i
nærheden. Kunne det undgås, at slæbe rejse kompressoren med, ville det
jo være nr et. Og så fylder den jo kun til 200 Bar. Det kan jo være et
problem - Eller give et kortere dyk- når dobbeltsættet er på 300 Bar.

Og planen er, at det bliver med egen båd.

/Ole

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-09 11:31

"Ole Bro" <ole2740@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>problem - Eller give et kortere dyk- når dobbeltsættet er på 300 Bar.

>Og planen er, at det bliver med egen båd.

Hmmnn... så tror jeg at dit bedste bud bliver at tage rejsekompressoren med.
Jeg har været en del i det Sydsvenske, men kan ikke lige mindes en nem
tilgang til flaskefyldning i Trelleborg.
Der findes en klub i en af de små havne mellem Trelleborg og Ystad, men jeg
tror ikke at den offentlige adgang er så nem. Det kan nemt blive lidt
besværligt hvis de skal have et medlem til at servicere jer når flaskerne er
tomme.

Det er lidt nemmere når man kan sætte sit eget tempo og skema.

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-02-09 12:21

> [...]
> besværligt hvis de skal have et medlem til at servicere jer når flaskerne

Klubben ligger i Gislövs Läge lige øst for Trelleborg. Der er også et fint
slæbe sted.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Ole Bro

Dato : 16-02-09 00:51

On 13 Feb., 12:20, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:

> Klubben ligger i Gislövs Läge lige øst for Trelleborg. Der er også et fint
> [...]

Tak for input.

Jeg har haft kontakt Stromboli, der ligger i Ystad. Fra dem fik jeg at
vide, at der var en klub i Trelleborg, men de viste ellers ikke noget
om dem. At Manley så lige melder ind med nogle detaljer om denne klub
er jo bare perfekt.

JEg fortsætter jagten på en kompressor i sydsverige.

Tak for hjælpen ..

/Ole

Fra : hiseb2@gmail.com

Dato : 26-02-09 14:49

On Feb 12, 2:48 pm, Ole Bro <ole2...@gmail.com> wrote:

> Vi planlægger at lave en weekendtur til Trelleborg for at komme ud i
> Østersøen og få nogle gode vragdyk.

Hej Ole!

Jag undrar vad sorts vrak hittade ni? Jag arbetar hos en del av den
amerikanska militar som forsoker hitta kvarlevorna av soldater och
flygare som skjots ner under andra varldskriget, och forhoppningsvis
aterforenar likarna med deras anhoriga (som fortfarande finns). Just
nu har jag ett fall av e B-17 bombare som kraschade strax utanfor
Trelleborg. Jag tror att vraken ligger 3 km ut, lite bortom Savstens
fyr. Kanner ni till den?

(Jag vill understryka att USA har ingen som helst lust att forbjuda
er, eller avsparra vraken. Var god, dyk och njut! Vraken skall inte
tas bort heller ... vi ar bara intresserade av att aterhamta
likdelarna och ta dem hemma.)

Ed Burton
Defense Missing/Prisoner Accounting Office
USA

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 27-02-09 01:58

On 26 Feb., 22:48, his...@gmail.com wrote:
> [...]
> nu har jag ett fall av e B-17 bombare som kraschade strax utanfor
> Trelleborg. Jag tror att vraken ligger 3 km ut, lite bortom Savstens

Hvis du ikke kender vragguiden.dk så kan du se de mest besøgte vrag
der. Ud fra trelleborg er de mest besøgte nok Ares og Bonita. Jeg tror
ikke dit fly er i databasen.

mvh
Jonas

Fra : hiseb2@gmail.com

Dato : 02-03-09 11:52

> Hvis du ikke kender vragguiden.dk så kan du se de mest besøgte vrag
> der. Ud fra trelleborg er de mest besøgte nok Ares og Bonita. Jeg tror
> ikke dit fly er i databasen.

Hej Jonas!

Nej, jag inte kande till denne webbsida. Du var helt ratt att det
finns ingen B-17:or pa databasen. Jag vet inte hur ofta folk i
dykningsklubben besoker Trelleborg, men jag skulle vara tacksam om
folk haller ogona oppna for en B-17 3 till 4,000 meter fran kusten,
strax utanfor Savstensuddens fyr. Om allt gar val, kanske vi kunde
skicka en dykteam darute och forska lite.

Hoppas att det finns ingen problem med en amerikan som skriver dalig
svenska pa en dansk webbsida!

Ed Burton

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-03-09 00:52

On 2 Mar., 19:51, his...@gmail.com wrote:
> [...]
> strax utanfor Savstensuddens fyr. Om allt gar val, kanske vi kunde
> skicka en dykteam darute och forska lite.

Hvis du har en cirka position på dit fly kan vi lægge den i databasen
som en usikker position så kan det være der er nogen der søger lidt
efter det hvis de alligevel er derude. Men det er jo et stort hav.

mvh
Jonas