Er apeks egress noget værd?
Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-02-09 17:18

Hejsa,

jeg skal til at have købt mit første regulatorsæt, det bliver apeks xtx50,
eller måske 100, da jeg ikke umiddelbart er så vild med den roterende del
på førstetrinnet.

Anyway, jeg overvejer om Egress er et godt valg som octopus. Er der nogle
der har noget godt eller negativt at sige om den i forhold til en
almindelig xtx40 octopus? Umiddelbart lyder Egress jo meget snedig :)

//michael

Fra : Happy Diver

Dato : 11-02-09 11:36

Michael Thomsen <sorry@no.spam> skrev:
>Hejsa,

> [...]

Du kan jo godt få xtx50 uden det roterende 1.
trin. DS4 1. trinnet kan ikke rotere. Det kan DST-
1.trinnet.

Derudover så er egress ikke noget at skrive hjem
om. Den er heller ikke dårlig. Fordelen er dens
størrelse. Den er dog ikke helt fantastisk at
trække vejret i efter min mening, men sådan er det
jo tit med octopusser (octopi?). De er altid lidt
skrabede.
Men det er selvfølgelig heller ikke sikkert du
nogensinde kommer til at bruge den

Fra : Jan Birk

Dato : 11-02-09 11:59

> [...]
> jo tit med octopusser (octopi?). De er altid lidt
> skrabede.
> Men det er selvfølgelig heller ikke sikkert du

Når man får brug for en octopus, så er det fordi noget er gået galt.

Når noget er gået galt, så øges (som regel) ens vejrtrækningsfrekvens.

Når vejrtrækningsfrekvensen øges, skal der mere luft gennem automaten.

Deraf;

Når jeg køber en octopus, skal den være god og gerne bedre end
'hovedautomaten' så ikke octopus'en bidrager til øget kompleksitet i
en spændt situation.

/Jan