Visual basic og I/O control
Fra : RK

Dato : 10-02-09 21:47

Jeg ville gerne prøve at lave et lille windowsprogram der kan læse og skrive
til en USB port. Er det noget VB kan og hvad koster det at komme igang?

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 17:02

"RK" <at@at.at> skrev i en meddelelse
> Jeg ville gerne prøve at lave et lille windowsprogram der kan læse og
> skrive til en USB port. Er det noget VB kan og hvad koster det at komme
> igang?

USBporten i sig selv skal du ikke kommunikere med, men du skal kommunikere
med den device, som sidder i den anden ende af USBporten. Læs evt "USB
Complete" af Jan Axelson.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 27-02-09 11:44

Hvis det stadig er et project du vil rode med kan jeg anbefale følgende
http://www.dontronics-shop.com/usbmicros-u401-usb-interface-worldwide-shipping-outside-the-us.html

Jeg har selv købt en del af dem og de virker bare helt perfekt sammen med
VB6 der er kildekode og det hele med så det er lige til at gå igang med det
samme. Koden skal du bare downloade på deres side. Så kan du evt også se
lidt på koden før du køber modulerne.

Men vil jeg ihverfald mene det ikke kan blive meget nemmere med dem her.

Jeg slås så bare med at få konverteret goden til VB.NET istedet for da jeg
vil til at bruge det sitedet for VB6

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 27-02-09 11:47

Kan da lige sende et link med til Kildekoden også så du ikke skulle være i
tvivl

http://usbmicro.com/odn/index.html