So ein Ding - Dokumentar udsendelse på DR
Fra : Kim

Dato : 11-02-09 06:47

http://www.dr.dk/dr2/soeinding
"Nikolaj Sonne, programvært på programmet tager dig ind
i en verden af muligheder. Han fortæller nyt om udstyr der
er på vej og tester produkter der er i handelen nu. De fedeste
ting får prædikatet "So ein Ding muss ich auch haben".
Nikolaj viser ingen nåde overfor Windows Vista og andre
fejlslagne produkter."

Og af fejlslagne produkter kan selvfølgelig nævnes:
TDC spærre hjemmeside (00:48) 10-02-2009 20:30

" Jeg undre mig over hvordan en privat organistion,
kan få lov til at diktere hvilke hjemmeside, du og jeg
må besøge, hvad blir det næste.... Google...?
Youtube...? Dr.dk.... ?

Jeg er helt enig med Nicolaj , dybt godnat....

/Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 12-02-09 08:16

"Kim" <yea@invalid .dk> wrote in message
> Og af fejlslagne produkter kan selvfølgelig nævnes:
> TDC spærre hjemmeside (00:48) 10-02-2009 20:30

Nej de spærrer, men du mener måske de skal gå imod rettens afgørelse ?
(men er fuldstændig enig med dig, men det ændrer ike på det vil være
idioti ikke at spærre for diden indtil videre, da de med 100% garanti
vil blive pålagt at spærre for siden, hvis de også blev trukket i
retten)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jens

Dato : 12-02-09 08:41

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> da de med 100% garanti vil blive pålagt at spærre for siden, hvis de også
> blev trukket i retten)

Ja, med deraf følgende betaling af sagsomkostninger etc. til modparten for
at have tabt sagen.
Det er nok de færreste ISP'ere der har lyst til at smide penge ud af
vinduet...

Jens

Fra : Hr Jørgen

Dato : 12-02-09 16:38

Gør I nu ikke Microsoft uret?

Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Microsoft medleverer til hver PC et styreprogram gratis. Det er en
B-version, dvs. et program, der ikke er helt færdigt. Der kan nemt være
masser af fejl i. Disse fejl opdages af kunderne og rapporteres til MS, som
således får gratis hjælp til deres fejlfinding. Fejlene rettes og det
færdige program brændes på en CD og udbydes hermed til salg for dyre penge.

Jeg fik en maskine med Milennium. Jeg troede i 1½ år, at det var mig, der
var idiot. Men så læste jeg her i NG, at det var et B-program, der var
fejlbehæftet og derfor gratis. Så købte jeg til den maskine en færdig Win 98
SE for ca 1700 kr og installerede den. Vupti - jeg havde pludselig et
perfekt styreprogram.

For 14 mdr siden købte jeg ny maskine, og der var Vista i.Enten var jeg
åndssvag, eller programmet var det. Belært af hustorien med Milennium købte
jeg straks en Win XP for ca 600 kr. Og jeg kører nu med det bedste
styreprogram, jeg har kendt.

Min påstand er, at vi får de nye eksperimentprogrammer med af Windows
gratis, så vi kan finde fejlene til dem.

Kom så og tæv mig, hvis I er af en anden mening.

'Mvh Jørgen

Fra : Mogens

Dato : 12-02-09 16:56

Hr Jørgen wrote:

> Min påstand er, at vi får de nye eksperimentprogrammer med af Windows
> gratis, så vi kan finde fejlene til dem.
>
> Kom så og tæv mig, hvis I er af en anden mening.
>
> 'Mvh Jørgen

Ved ikke lige hvad for en planet du kommer fra, men jeg har nu aldrig
fået et gratis styresystem med fra Micro$soft.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-09 17:08

"Hr Jørgen" skriver:

> Microsoft medleverer til hver PC et styreprogram gratis.

Hvornår er de begyndt på det?

> Jeg fik en maskine med Milennium.

Det var et kiks.......

> Min påstand er, at vi får de nye eksperimentprogrammer med af Windows
> gratis, så vi kan finde fejlene til dem.
>
> Kom så og tæv mig, hvis I er af en anden mening.

Ush, ush, pang, baw.
(en hurtig højre-venstre kombination, efterfulgt at en uppercut og en
lige venstre).

Alle styresystemer kræver lidt for at komme i gang. De første 98 var
ikke så gode som SE, Millenium blev aldrig færdiggjort og de føste
udgaver af XP var ikke for gode.

Jeg har lige købt en maskine med Vista sp1(her medfølger DVD både med 32
og 64 bit version - vælg selv), og forventer da at den nu er nogenlunde
lige så stabil som den XP maskine jeg bruger lige nu (der pinedød ikke
vil installere SP2).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-02-09 19:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Hr Jørgen" skriver:
>
> Det var et kiks.......

Har nu aldrig haft nævneværdige problemer med ME...

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-09 22:36

Chano Andersen skriver:

> Har nu aldrig haft nævneværdige problemer med ME...

Huha, min søters maskine fik det. Det er noget underligt noget.....

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-02-09 17:33

Hr Jørgen skrev:
> [...]
> gratis, så vi kan finde fejlene til dem.
>
> Kom så og tæv mig, hvis I er af en anden mening.

Ha, ha, glimrende vittighed. Både Milennium og Vista skulle nu være
beta-testede og færdige før de blev /solgt/ sammen med næsten enhver ny
maskine. Kun de mindste netbooks, der næsten ikke kan køre Windows
bliver solgt uden.

--
Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-09 18:03

Hr Jørgen skrev:

> Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Det gør du.

> Microsoft medleverer til hver PC et styreprogram gratis.

Nej. Windows bliver betalt af sælgeren som så lægger prisen for
det oveni apparatets grundpris.

> Det er en B-version, dvs. et program, der ikke er helt færdigt.

Det kan vi godt være enige om.

> Der kan nemt være masser af fejl i.

Ja.

> Disse fejl opdages af kunderne og rapporteres til MS, som
> således får gratis hjælp til deres fejlfinding.

Ja.

> Fejlene rettes

Nej, ikke i det omfang og det tempo som man kan forvente af et
moderne styresystem.

> og det færdige program brændes på en CD og udbydes hermed til salg for dyre penge.

Nej, det var trin 1 - bortset fra "færdig".

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-02-09 19:34

Hr Jørgen wrote:
> Min påstand er, at vi får de nye eksperimentprogrammer med af Windows
> gratis, så vi kan finde fejlene til dem.

En OEM version af Windows, den der leveres med computeren, koster
normalt omkring 1000 kroner, alt efter versionen. Så at sige det er
gratis, er noget ævl.

> Kom så og tæv mig, hvis I er af en anden mening.

Jeg har endnu til gode at se alle de fejl og mangler, der nævnes ved
Windows vista, jeg synes på mange måder den er bedre end XP, og det til
trods for at computeren jeg kører den må, måske ikke engang ville opnår
et "Vista Capable" mærke.

Problemet er mest folks holdninger til hvordan deres computer skal
fungere, de fleste forventer at alting altid fungere som det har gjort
de sidste 10 år. Der var RAMASKRIG da Windows 95 kom frem, den var MEGET
anderledes end den 3.11 man havde kendt længe. Windows XP har også fået
på puklen for at være noget værre lort, og sjovt nok er der ufatteligt
mange hylende unger der sværger til den nu.

Den version af Vista der leveres med din PC, er i øvrigt, kode mæssigt,
den selv samme version man kan købe i forretningerne. Der er altså ikke
tale om at man gratis (Hvis ca. 1000 kroner kan siges at være gratis)
får en beta udgave af systemet (Den har vi nørder afprøvet længe før den
blev frigivet til installation på nye maskiner). Du får derimod den mest
gennemtestede version, at der så ikke er mulighed for at teste med
samtlige mulige hardware konfigurationer, er vel ikke MS skyld? Der er
så mange måder at sætte tingene sammen på, at du ALTID vil støde ind i
noget der ikke virker.

Lige ledes har mange producenter været ufatteligt langsomme til at
frigive Vista drivere til deres hardware, det har naturligvis også givet
problemer, da den jo så ikke har virket under vista.

Og så er der naturligvis forventningerne om, at 10 år gammel software,
stadig virker upåklageligt, det kan man altså bare ikke forvente.

- Chano Andersen.

Fra : PP

Dato : 04-03-09 02:47

On Wed, 11 Feb 2009 06:46:39 +0100, in dk.edb.internet.udbydere, "Kim"
<yea@invalid .dk> wrote:

> [...]
| må besøge, hvad blir det næste.... Google...?
| Youtube...? Dr.dk.... ?
|
| Jeg er helt enig med Nicolaj , dybt godnat....

Det er bare ikke en privat organisation som har dikteret dette, det er
staten.

Og desuden synes jeg det virker mærkeligt at DR vil lade ham håne
almen ret og rimelighed offentligt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-03-09 11:44

PP wrote:

<snip>

> Det er bare ikke en privat organisation som har dikteret dette, det er
> staten.

Det er i bund og grund en privat organisation der står bag - men ja det er staten der agerer håndlanger.

Det er dog lidt pudsigt at en regering der havde så travlt med kinas ideologiske internet censur sidste år - bare står og ser til mens den ene hjemmeside efter den anden bortcensureres af økonomiske årsager.
I dette tilfælde endda før svenskerne selv har taget stilling til emnet.

> Og desuden synes jeg det virker mærkeligt at DR vil lade ham håne
> almen ret og rimelighed offentligt.

Nej egentlig ikke - han stiller bare spørgsmålstegn ved det, hvilket han da er i sin fulde ret til. Hvor meget den politiske magtelite her i landet end forsøger kun at lade ytringsfriheden gælde dem med den rette mening.

Dette er ikke Kina hvor det er pressens job at lære befolkningen hvad de skal mene og opføre sig.
--

Live long and prosper ...
Peter Jespersen

Dijkstra probably hates me (Linus Torvalds, in kernel/sched.c)