Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Nogen her der har en Beocom 6000?
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-09 23:28

Er der nogen her i gruppen som har en Beocom 6000 telefon?
Så har jeg lige et spørgsmål.

St.M.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 10-02-09 11:31

"St. M." <nej> wrote in message
> Er der nogen her i gruppen som har en Beocom 6000 telefon?
> Så har jeg lige et spørgsmål.

Spørg løs.

Leo Havmøller.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-09 14:39

Leo Havmøller wrote:
> Spørg løs.

Det drejehjul som sidder på telefonen, det tikker når man drejer på det. Men
er det meningen at der er et område fra "kl. 12 til kl. 4" hvor det hverken
tikker eller bladrer i menuen? Det er ligesom et dødt område. Håber du
forstår.

St.M.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 10-02-09 15:32

> [...]
> Men er det meningen at der er et område fra "kl. 12 til kl. 4" hvor det
> hverken tikker eller bladrer i menuen? Det er ligesom et dødt område.

Mine tikker jævnt hele vejen rundt.

Du havde skiftet indmad? så gætter jeg på det er et mekanisk problem.

Leo Havmøller.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-09 20:33

Leo Havmøller wrote:
> Mine tikker jævnt hele vejen rundt.

Det gjorde min Mk I også.

> Du havde skiftet indmad? så gætter jeg på det er et mekanisk problem.

Ja, rep.kit til en 6000.
Du mener at det nye kit var defekt? Eller at jeg har samlet det forkert? Der
er ikke ret mange løsdele inden i sådan en Beocom 6000 som man kan lave rod
i.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 11-02-09 05:59

> Du mener at det nye kit var defekt? Eller at jeg har samlet det forkert?
> Der er ikke ret mange løsdele inden i sådan en Beocom 6000 som man kan
> lave rod i.

Hjulet har nogle tænder som passerer forbi en optokobler. Derfor må det
næsten være mekanisk, hvis der er et område hvor det ikke virker.

Leo Havmøller.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 21:18

Leo Havmøller wrote:
> Hjulet har nogle tænder som passerer forbi en optokobler. Derfor må
> det næsten være mekanisk, hvis der er et område hvor det ikke virker.

Ja, jeg kan gennemskue funktionen men har nu fundet ud af, at der sad nogle
rester fra støbeplastikken ved det ene hul til skruegevind, således at
printet ikke kunne komme helt ned på plads. Der manglede måske 1 mm. Nu er
det overskydende plast skåret væk med en hobbykniv, og alt er i skønneste
orden.

Fra : Bjarne Just

Dato : 14-02-09 12:40

St. M. skrev:
> [...]
> det overskydende plast skåret væk med en hobbykniv, og alt er i skønneste

Det er ikke rester men bevidst efterladte kanter, som skal styre printet
på plads. Det er desværre meget nemt at overse det og derved få det
klemt fast mellem print og selve skruestagen. Det er en kendt fejl.

> Ved du hvordan man får mikrofonen flyttet over i et nyt rør?

Det er lige til at flytte sammen med den gummiklods, der sidder omkring
selve mikrofonen. Den er lige til at vippe op med en pincet eller en
lille skruetrækker.

mvh,
Bjarne

Fra : Tom Jensen

Dato : 14-02-09 16:49

"Bjarne Just" <bjarne_just@mailis.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> selve mikrofonen. Den er lige til at vippe op med en pincet eller en lille

hej
jeg vil lige høre om hvor man kan købe reservedelene til beocom 6000 , da
jeg muligvis godt bla kunne bruge nogle nye kabinetter til mine.
mvh tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 22:29

Tom Jensen wrote:
> hej
> jeg vil lige høre om hvor man kan købe reservedelene til beocom 6000
> , da jeg muligvis godt bla kunne bruge nogle nye kabinetter til mine.

Hos ethver B&O Center. De har dem sikkert på lager.
Bagstykket inkl. batteridæksel (forsk. farver) koster 150 kr.
Fronten (med knapper og drejehjul) og inkl. print mv. koster 795 kr.
Nyt batteri koster 149 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 04:32

Fra : ___P.Sir

Dato : 14-02-09 15:21

Jeg har to halvdefekte beocom 6000, altså selve rørene. På den ene virker
drejehjulet ikke, og på den anden virker trykknapper 2,5,8 ikke.
Jeg må vel kunne bruge disse to til at lave ét velfungerende rør? Altså
flytter indmaden fra den ene over i den anden. Hvad vil være nemmest: Flytte
drejehjulet eller flytte trykknapperne, og hvordan gøres dette?
preben

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 22:32

___P.Sir wrote:
> [...]
> Altså flytter indmaden fra den ene over i den anden. Hvad vil være
> nemmest: Flytte drejehjulet eller flytte trykknapperne, og hvordan

Jeg tror ikke man kan flytte delene fra fronten (altså den del hvor
knapperne og drejehjul sidder). Man køber en helt ny front til 800 kr. så
medfølger der print og højttaler og display og andre dele.

Fra : Bjarne Just

Dato : 23-02-09 12:04

___P.Sir skrev:
> [...]
> flytter indmaden fra den ene over i den anden. Hvad vil være nemmest: Flytte
> drejehjulet eller flytte trykknapperne, og hvordan gøres dette?

Hvis hjulet ikke virker, så er der en god chance for, at det er printet,
det er galt med (der sidder en optokobler udformet som en gaffel). Du
kan da prøve at flytte printet fra håndsættet, hvor 2,5,8 ikke virker
over i den, hvor hjulet ikke virker. Når 2,5,8 ikke virker, så er det
fronten, der er defekt og den kan ikke repareres (er ultralydssvejst).

mvh,
Bjarne