Harmes
Fra : KHH

Dato : 08-02-09 11:29

Jeg ser på, hvad campingpladscheferne sætter deres elpriser til, klart de
skal have varen betalt, men med Kr. 30,00 og mere i døgnet er det da vist
også godt betalt, jeg bruger Kr. 30,00 i døgnet, med alt hvad der hører med
i en husholdning i dagligdagen, hvor Tv, Vaskemaskine og 3 til 4 computere,
er mere eller mindre i gang hele dagen, kaffemaskine, elkedel og
opvaskemaskine, to fysebokse og et køleskab, lys i hele huset, etc. etc.

Jeg betaler gerne campingfatter kr. 30,00 om dagen, men jeg finder deres
restriktioner om, at man ikke må bruge ditten eller datten, total tåbeligt,
efterhånden som moderne og store CV udstyres med både gulvvarme og
opvaskemaskine, at man betaler for noget man stort set ikke må bruge.

Hvis de har problemer med kapaciteten, må de jo bare optimere den, eller
også sætte prisen en del lavere probotinelt med brugen af samme.

Men kr. 30,00 om dagen er altså kr. 900,00 om måneden, for en bolig på 210 *
400 cm, hvor det kun er køleskabet der bruge strøm det meste af dagen, så er
den elregning da vist godt betalt.

Fra : HAWK

Dato : 11-02-09 11:28

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * 400 cm, hvor det kun er køleskabet der bruge strøm det meste af dagen,
> så er den elregning da vist godt betalt.

gør som jeg - Jeg camperer udelukkende i Tyskland. Priserne er væsentlig
lavere og så sparer man også den afgift som hedder Campingpas

PEter

Fra : oz3bto

Dato : 12-02-09 08:23

> [...]
> * 400 cm, hvor det kun er køleskabet der bruge strøm det meste af dagen,
> så er den elregning da vist godt betalt.

Sådan er livet jo .. Det koster skam at tage på ferie

På div hoteller har de ingen problemer med at smide mellem 60 og 100kr oven
i den viste værelses pris til dækning af strøm vand og varme (Ja jeg lurede
også en extra gang men den er god nok)
Eller på skiferie i Norge da kommer der 6-900 kr oven i lejen af hytten til
rengøring.. Og nej man kan ikke bare selv gøre rent

Ellers så fravælg strømmen på pladsen.. Man kan NEMT overleve 14 dagee uden
af have strøm.. Mobiler o.l. kan evt oplades via en solcelle

Fra : KHH

Dato : 12-02-09 09:46

> [...]
>

> Ellers så fravælg strømmen på pladsen.. Man kan NEMT overleve 14 dagee
> uden af have strøm.. Mobiler o.l. kan evt oplades via en solcelle

Jamen dog, jeg er skam ikke i mod, at de tager overpris for el, men jeg er
imod, at de for har forbud mod, at bruge diverse elektriske artikler, såsom
elvarme, dermed må du jo reelt ikke tænde for gulvvarme, nogen steder er der
forbud mod elkedler, blæsevarme så reelt må man ikke tænde for varmen i CV
når det er blæser på.

Jeg vil gerne betale, men så vil jeg også have lov til, at bruge den el jeg
betaler for, og ja det koster at holde ferie, men det er ikke det der er
irritationsmommentet, forstil dig, at du betale for et ferieophold, men
ikke har lov til, at bruge flyet du bookede til transporten, men skulle
betale den.

Fra : Tommy T - Marstal

Dato : 12-02-09 09:52

> [...]
> såsom elvarme, dermed må du jo reelt ikke tænde for gulvvarme, nogen
> steder er der forbud mod elkedler, blæsevarme så reelt må man ikke tænde

Du har fuldkommen ret, det kan jeg også blive harm over.
Så jeg har bare valgt at gøre som jeg plejer, gulvvarmen kører når der er
støm på, og kaffemaskinen kommer hurtigt igang. Hvis lejrchefen brokker sig
finder jeg en anden plads.
Jeg har flere gange checket mit forbrug og kan ikke komme over 15 kroner i
døgnet.

Mvh Tommy T - Marstal

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-02-09 11:37

"Tommy T - Marstal" <tommy[bindestreg]t@webspeed(dot)dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sig finder jeg en anden plads.
> Jeg har flere gange checket mit forbrug og kan ikke komme over 15 kroner i

Hej Tommy.

Hvordan tjekker du det ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Tommy T - Marstal

Dato : 12-02-09 11:59

"Jørgen L." skrev
> Hej Tommy.
>
> Hvordan tjekker du det ?

Hej Jørgen.
Jeg lånte en bimåler af vores varmemester hvor jeg boede på det tidspunkt.

Det kan også gøres med et sparometer, som kan købes mange steder.

Mvh Tommy T - Marstal

Fra : J S L

Dato : 12-02-09 15:42

"Tommy T - Marstal" <tommy[bindestreg]t@webspeed(dot)dk> skrev i en
meddelelse news:4993e323$0

> Jeg har flere gange checket mit forbrug og kan ikke komme over 15 kroner i
> døgnet.
>
> Mvh Tommy T - Marstal

Hey C",)

Så er du også en frådserøv.... hihihi

Har selv en Hobby 560 Exelcior 2007 og når alt spiller kommer jeg ikke over
11 kr om dagen.

Mvh
JSL

Fra : T. Hartung

Dato : 15-02-09 19:16

> [...]
>
> Jeg vil gerne betale, men så vil jeg også have lov til, at bruge den el
> jeg betaler for, og ja det koster at holde ferie, men det er ikke det der

Af samme årsag kører jeg alene med mit 120 A batteri i vognen og vælger
strøm fra. Nogle gange kikker de mistroisk på en i receptionen - og man må
så forklare vognens uafhængighed - én gang var campingfatter forbi for at
tjekke om strømkabel sad i!

Et stort batteri og en inverter så klare man sig langt i en weekend - men
man må så undvære el-gulvarme, kaffemaskinen og hårtørre i vognen - resten
fungere fint

--
mvh.
T. Hartung