garanteret hastighed hos tdc
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-09 14:51

Hej

Er der bare mig, eller har TDC nu ændret vilkår for garanteret
båndbredde med en given internet hastighed?

For et par dage siden stod der at TDC garantere 5/0,512 ved hometrio
10/1.. Nu skriver de 8/0,512 men før var 20Mbit garanteret til 15Mbit,
nu er der kun garanteret 10mbit...

Mærkelig både at flytte rundt med garantier...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-09 22:53

Bjarke Hansen skriver:

> Er der bare mig, eller har TDC nu ændret vilkår for garanteret
> båndbredde med en given internet hastighed?

Pas, er du ved at skifte væk fra Dansknet igen?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sørensen

Dato : 10-02-09 00:47

"Bjarke > skrev

Når du ser fjernsyn er Du garanteret 512/128 ellers 5120/512 hvor ser
du De 8 mb. ?

Hvis Du har en linie der kan trække 10 mb. og ligger fjernsyn på, så er der
2 mb. tilbage til surf.
Hver "kanallinie" tager ca. 4 mb. så hvis du har to ekstra tv så rykker det
16 mb. ! (masterboksen tager 8 mb.)

Bemærk at hometrio koster 533- om måneden med " op til10 mb." og mellempakke
TV.

vh.
Sørensen

Fra : KsNa

Dato : 10-02-09 18:36

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det 16 mb. ! (masterboksen tager 8 mb.)
>
> Bemærk at hometrio koster 533- om måneden med " op til10 mb." og

På TDCs hjemmeside står ellers 399,- , men det kan da være at de tager
fejl.
http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

Mvh
Kim

Fra : Sørensen

Dato : 10-02-09 22:50

"KsNa" <> skrev >
> På TDCs hjemmeside står ellers 399,- , men det kan da være at de tager
> fejl.
> http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

Du skal læse alt det der med småt:
trio: 399- md
leje af modtager 67 kr md.
optage spole pause 67 kr. md. efter 6 md.

Men TDC`s plan er jo også at narre jer, og det lykkedes.

vh.
Sørensen

Fra : KsNa

Dato : 11-02-09 15:55

> "KsNa" <> skrev >
>>

> Du skal læse alt det der med småt:
> trio: 399- md
> leje af modtager 67 kr md.
> optage spole pause 67 kr. md. efter 6 md.

Optagefunktionen er jo ekstra tilkøb, det står jo en frit for om man vil
have det.

Funktionen fås gratis med de første 6 mdr, og så bestemmer man da selv om
man vil fortsætte med den.

Leje af boksen er jo ikke anderledes end kortafgiften til de andre
TV-udbydere.

> Men TDC`s plan er jo også at narre jer, og det lykkedes.

TDC er vel ikke på det område, anderledes end andre forretninger, - de vil
gerne have kunder i butikken.

Mvh
Kim

Fra : Sørensen

Dato : 12-02-09 16:30

"KsNa" <> skrev >
> Optagefunktionen er jo ekstra tilkøb, det står jo en frit for om man vil
> have det.

Funktionen er beskrevet på det produkt man står og køber, ville du købe en
ny bil med alufælge De første 6 måneder og så bliver De skiftet til
jernfælge ?

> Leje af boksen er jo ikke anderledes end kortafgiften til de andre
> TV-udbydere.

Men ikke destomindre kommer det oven i.

vh.
Sørensen

Fra : KsNa

Dato : 12-02-09 17:01

> [...]
>>
> Funktionen er beskrevet på det produkt man står og køber, ville du købe en
> ny bil med alufælge De første 6 måneder og så bliver De skiftet til

Ja, ja, så mødes vi da på midten, ikke dine 533,- og ikke mine 399,- men
465,50 pr. mdr. + evt. ekstra tilkøb.

Mvh
kim

Fra : Sørensen

Dato : 14-02-09 08:02

"KsNa" < skrev >
> Ja, ja, så mødes vi da på midten, ikke dine 533,- og ikke mine 399,- men
> 465,50 pr. mdr. + evt. ekstra tilkøb.

DET er en aftale ))

Var lige inde på CanalDigital`s hjemmeside for at se på noget HD den er godt
nok heller ikke overskuelig, men her står tillægs-priserne dog trods alt med
småt.

vh.
Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 14-02-09 08:08

"KsNa" > skrev

> På TDCs hjemmeside står ellers 399,- , men det kan da være at de tager
> fejl.

Ja det gør du, og læg også mærke til at hvis man vil have en Uno
adsl-forbindelse 10 mb og ikke har fastnet så koster den 315 og ikke som
annonceret 269-

Hvorimod man får den reelle pris hvis man går ind på tellmore, fullrate,
danskenet mm.

vh.
Sørensen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 10-02-09 20:15

Sørensen wrote:
> Bemærk at hometrio koster 533- om måneden med " op til10 mb." og
> mellempakke TV.

533,-?

Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-09 08:27

On 10 Feb., 00:47, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:

> Når du ser fjernsyn er Du garanteret 512/128  ellers 5120/512  hvor ser
> du De 8 mb. ?

http://privat.tdc.dk/bestil/index.php?package=tdcPakkeBbBbtTv

Der står nu:
Den valgte hastighed leveres som maksimal båndbredde. Du er garanteret
en hastighed på mindst 8 Mbit/512 kbit.

Vælger man 20Mbit står der 10Mbit og 512kbit up

> Hvis Du har en linie der kan trække 10 mb. og ligger fjernsyn på, så er der
> 2 mb. tilbage til surf.

Min linie kan kun trække 3400/500kbit som der ser ud ligenu, men det
ER en fejl og åbenbart kun hos TDC man bliver garanteret noget....

> Hver "kanallinie" tager ca. 4 mb. så hvis du har to ekstra tv så rykker det
> 16 mb. ! (masterboksen tager 8 mb.)

Ja men det er vel stadigt multicast, så ser man 2ens tv kanaler er det
vel kun 1xbåndbredde... men det er nu ikke et problem her, da jeg kun
skulle have 1bokx hvis det var det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-09 08:31

On 9 Feb., 22:53, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Bjarke Hansen skriver:

> Pas, er du ved at skifte væk fra Dansknet igen?

Hehe du er ikke til at snyde hva... ah ligefør måske.... Men fordi de
har flinke medarbejdere kan deres system åbenbart ikke samarbejde. Da
jeg er prøvet at blive "opgraderet" til en hastighed der er passende
til min linie, er jeg blevet trukket for en hastighed der koster over
dobbelt af det jeg skulle betale,, så fik lige et føl da jeg kiggede
på min netbank... Men det lader til at de fixser det, men så må jeg
tilbage til den hastighed der evt giver ustabiltet..... havde nemlig
bestemt 2/1 og en konfiguration på 4/0,5 som så syncer med 3,4/0,5
kører bedre end 2/1 og jeg var nu tilfreds nok med den hastighed men
gider ikke betale over det dobbelte for det og bedarbejderen ville nu
godt give mig den hastighed til samme pris, det det ville deres system
så ikke..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-09 02:46

On 14 Feb., 08:07, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:

> Ja det gør du, og læg også mærke til at hvis man vil have en Uno
> adsl-forbindelse 10 mb og ikke har fastnet så koster den 315 og ikke som
> annonceret 269-

Hva hvorfor ikke? UNO hører der vel Bredbåndstelefoni med til de 299,-

Fra : Sørensen

Dato : 14-02-09 11:19

"Bjarke > skrev i>

Hva hvorfor ikke? UNO hører der vel Bredbåndstelefoni med til de 299,-

Nej det hedder Duo, og ja hvis man har brug for fastnet så kan det bedere
svarre sig end at lægge en uno på sin analoge, med mindre man har alarm,
telefax eller andet dataudstyr som ikke kan køre på IP-telefoni.

vh.
Sørensen