Mobilt bredbånd uden abonnemet?
Fra : Henny Stewart

Dato : 06-02-09 14:36

Findes der mobilt bredbånd, hvor man kun betaler for trafik? Jeg er ikke
interesseret i flatrate, da jeg kun vil bruge det mobile bredbånd ved
sjældne lejligheder, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde andet end
netop flatrate tilbud.

--
Henny Stewart
http://mitford.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-02-09 14:41

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> writes:

> [...]
>interesseret i flatrate, da jeg kun vil bruge det mobile bredbånd ved
>sjældne lejligheder, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde andet end

Dether er måske et bud?
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/Abonnement/Premiumkontant/

Mvh.
   Klaus.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-09 16:14

Henny Stewart:

> [...]
> interesseret i flatrate, da jeg kun vil bruge det mobile bredbånd ved
> sjældne lejligheder, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde andet end

Har du en mobiltelefonabonnent vil der ofte medfølge mulighed for GPRS.
Telefonen skal så understøtte GPRS og enten kunne forbinde til din computer
med IR- eller Bluetooth.

Du kan prøve. I Windows XP Pro SP3: tænd Bluetooth på både mobiltelefon og
computer. Lav en "paring" mellem din mobil og computer med Bluetooth. Lav
en ny netværksforbindelse og brug *99***1# som telefonnummer. Efterlad
Brugernavn og Adgangskode tomme, efterlad resten af indstillingerne som der
er og se om der ikke er forbindelse.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-02-09 18:50

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
> Brugernavn og Adgangskode tomme, efterlad resten af indstillingerne som der

Det giver vist lidt smalt bredbånd? Jeg har brugt GRPS i sommerhuset som
beskrevet, og det er ubrugeligt til andet end hentning af datamængder
under 100 kb. Alle sider på nettet er i dag så overlæssede at det tager
flere minutter at hente selv de simple. Og så tager de endda typisk 5 kr/Mb.

--
Niels

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-09 19:51

Niels P Sønderskov:

<snip>

> [...]
> datamængder under 100 kb. Alle sider på nettet er i dag så overlæssede
> at det tager flere minutter at hente selv de simple. Og så tager de

Til gengæld er der dækning overalt. Men ja, det er ok til e-mail. Og ellers
i en snæver vending. Sonofon ta'r 10 kr/MB - altså Mega Byteog og det er
nok både op og ned.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-02-09 20:35

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
> i en snæver vending. Sonofon ta'r 10 kr/MB - altså Mega Byteog og det er

Det var faktisk lidt skræmmende. Da GPRS-hastigheden var standard for
10-12 år siden syntes vi jo sådan et 56 k modem var toppen, men med
dagens datamængder er det fælt langsomt. Fordelen er så at man ikke
bliver ruineret indenlands, som det ellers kan ske i udlandet med 10-20
gange prisen pr. Mb.

--
Niels

Fra : Benny Amorsen

Dato : 06-02-09 20:25

> [...]

> ikke interesseret i flatrate, da jeg kun vil bruge det mobile bredbånd
> ved sjældne lejligheder, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde

Stort set ethvert mobilabonnement vil fungere. Du skal så købe dig et
USB-modem eller en router ligesom dem selskaberne sælger til de
dedikerede abonnementer til mobilt bredbånd.

Det bliver hurtigt dyrt; typisk et eller andet sted mellem 5 kr og 20
kr pr. MB. Dvs. hvis du downloader med 2Mbps, så betaler du 1 kr
(eller mere) i SEKUNDET.

/Benny

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-02-09 21:41

> [...]
> interesseret i flatrate, da jeg kun vil bruge det mobile bredbånd ved
> sjældne lejligheder, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde andet end

CBB har et produkt der koster 28 kr. pr. dag du tager det i brug (op til 300
MB)

Med et alm. abonnement hos BiBoB takseres du 2 kr. pr. MB (mulighed for
tilvalg af datapakke med 1 GB/mnd. for 48 kr./mnd. i perioden 1/3-31/7).

Alle Sonofons mobilabonnementer (herunder prepaid - Selvhenter.dk) giver en
maxpris for data på 50 kr./dag uden nogen maxlimit på forbrug.

Mon ikke en af ovenstående vil kunne dække dit behov?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk