Heatmax laser reparation
Fra : ole@somewhere

Dato : 07-02-09 12:47

Hej gruppe
Er der nogle der ved hvor man kan få sådan en repareret. Det er såvidt
jeg ved et Harald Nyborg mærke. De vil dog ikke modtage den til
reparation hvis man ikke har fakturaen. (gad vide hvorfor, da den vel
kun kan være købt hos dem når det er deres mærkevarepatent?
Ved i hvad det er for et mærke der er inden i? Så kunne jeg måske
finde en reparatør ad den vej! (google har ikke nogen reparatør ved
søgning) Der står "www.ligne-plus.com under låget. modellen er sre
158. made in china.
Der var noget snask i bunden af tanken på den, så der er formodentlig
ikke andet i vejen med den end lidt snavs i pumpen.

PS smid endelig ikke jeres fakturaer ud efter 2 år, eller køb et andet
fabrikat!
Hej fra Ole

Fra : S.B.

Dato : 07-02-09 18:52

<ole@somewhere> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke andet i vejen med den end lidt snavs i pumpen.
>
> PS smid endelig ikke jeres fakturaer ud efter 2 år, eller køb et andet

Hvad fejler den?

Søren

Fra : ole@somewhere

Dato : 10-02-09 21:02

On Sat, 7 Feb 2009 18:52:05 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

><ole@somewhere> skrev i en meddelelse

>Hvad fejler den?
>
>Søren

Hej Søren
Formodentlig blot lidt snavs i pumpen. Den fejlmelder vand i systemet,
men til trods for at jeg harfyldt og tømt den et par gange med frisk
brændstof tænder den stadig et par gange og stopper ved 3 forsøg, med
samme fejlmelding. Jeg bemærkede at der var lidt snavs i beholderen,
så måske er det det, men hvad ved jeg!
Hej fra Ole

Fra : S.B.

Dato : 10-02-09 23:54

> [...]
> brændstof tænder den stadig et par gange og stopper ved 3 forsøg, med
> samme fejlmelding. Jeg bemærkede at der var lidt snavs i beholderen,

Min svigerfar havde en varmeovn som der var kommet kondensvand i over
vinteren, ved faktisk ikke hvad han gjorde for at få det ud, men den opførte
sig nogenlunde på samme måde som din.

Kan være det også er dit problem, at der sidder en lille dråbe vand lige det
forkerte sted

Søren

Fra : Ole@somewhere

Dato : 11-02-09 21:30

On Tue, 10 Feb 2009 23:54:18 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

> [...]
>sig nogenlunde på samme måde som din.
>
>Kan være det også er dit problem, at der sidder en lille dråbe vand lige det

Ja, det er muligt.
Nu skal jeg så bare af med den dråbe.Jeg kan da røbe at jeg lige
løftede skjoldet på den, men valgte at lukke den hurtigt igen, der var
forskrækkeligt mange ledninger derinde. Det lå heller ikke lige for
hvor pumpen sad! Et antal tændinger fik heller ikke dråben væk.
Hej fra Ole

Fra : J S L

Dato : 12-02-09 15:37

<ole@somewhere> skrev i en meddelelse

> Hej Søren
> Formodentlig blot lidt snavs i pumpen. Den fejlmelder vand i systemet,

Hey C",)

Prøv evt at blæse stille og roligt systemet gennem med lufttryk. Har hørt
det kan hjælpe, har dog aldrig selv prøvet det.

mvh
JSL

Fra : Sten Bo

Dato : 11-02-09 23:57

> [...]
> ikke andet i vejen med den end lidt snavs i pumpen.
>
> PS smid endelig ikke jeres fakturaer ud efter 2 år, eller køb et andet

Prøv hos noget VVS smed. Hvis ikke, spør om han gider ringe rundt. De har
vel også service til det de sælger.

Jeg har da set annoncer fra dem hvor rep af oliekaminer er nævnt google kom
da med den her http://www.e-pages.dk/bhstid/94/29

Leif Mogensen, under håndværkere.

Det er godt nok lidt langt væk (fra hvad) men der var også en campist der på
campingferie fortalte at han tidligere havde serviceret tingesterne. Og han
havde haft fat i alle mærker. Der var også et rep smedefirma med en
oliekaminstand på kræmmermarkedet ved Hillerød, så de findes. Jeg sku ha
taget en brochure.

Camper er begyndt at sælge blæseroliekaminer No name zibrolignende, var det
14-1500 på messen? (Fantastisk når det er til campister). Jeg kan ikke lige
finde den på deres side. Men de må ha et servicefirma i ærmet. Ring. Kan de
lave den ene slags kan de vel også lave de andre. Spørg i et byggemarked.