Nye spejle
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-02-09 16:49

Hej derude,

Jeg skal have købt et sæt nye spejle til min Octavia. Det bliver nok Oppi
mærket. Men så er der selve spejlene: plan eller konveks. Hvad er det nu
lige forskellen er og hvad vil i anbefale og er/bør de være forskellige i
hver side?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : kazz

Dato : 06-02-09 21:25

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige forskellen er og hvad vil i anbefale og er/bør de være forskellige i

Et konveks spejl buer svagt og forstørrer derfor billedet og udvider
synsvinklen
Har prøvet begge dele, også kombinationen af både plan og konveks og mit råd
vil til enhver tid være:
Vælg altid konvekse spejle, i et plant spejl vil du opleve at det din
synsvinkel er stærkt begrænset i forhold til et konveks spejl>
Kazz

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-09 00:28

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Vælg altid konvekse spejle, i et plant spejl vil du opleve at det din
> synsvinkel er stærkt begrænset i forhold til et konveks spejl>

Absolut enig. Konveks er det der dur.
I øvrigt laver EMUK også nogle glimrende spejle tilpasset de enkelte
modeller, og da vi kørte med Octavia, havde vi et sæt af disse, og var
ganske godt tilfreds. Det er en noget kraftigere kvalitet end oppi spejle,
som jeg har på nuværende bil, da jeg ikke kunne få EMUK. Men oppi er absolut
også godt og meget nemt at montere.

Kurt
Kurt

Fra : Polo

Dato : 07-02-09 08:11

Vælg det konvekse.

MEN - hvis du kører en megt bred campingvogn, har OPPI-spejlene svært ved at
"nå" ud.....

Lars.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 09-02-09 10:12

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev

> Vælg det konvekse.
>
> MEN - hvis du kører en megt bred campingvogn, har OPPI-spejlene svært ved
> at "nå" ud.....

Min bil, som nævnt, en Octavia + vores vogn er 230.....så er OPPI spejlene
"lange nok"?

I anbefaler konvekse spejle - gælder det i begge sider?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Polo

Dato : 09-02-09 18:54

> Min bil, som nævnt, en Octavia + vores vogn er 230.....så er OPPI
> spejlene "lange nok"?
>
> I anbefaler konvekse spejle - gælder det i begge sider?
>
> Hilsen Torben Brøndum

Vores vogn er en Knaus på 247. Og det var kun "lige til øllet" at jeg kunne
se "rundt om vognen. Kunne godt have ønsket at der fandtes en forlænger, men
det gør der ikke til den model..

Lars.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-02-09 19:07

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> spejlene "lange nok"?
>
> I anbefaler konvekse spejle - gælder det i begge sider?

Absolut. Jeg har prøvet at køre med et af hver slags, og det er meget
forvirrende, idet størrelsesforholdet på det man ser så ikke er ens.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-09 15:05

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som jeg har på nuværende bil, da jeg ikke kunne få EMUK. Men oppi er
> absolut også godt og meget nemt at montere.

Nu røg der ved en "fejl" et sæt EMUK spejle til salg her i gruppen netop til
din bil. Køb dem da de er meget kraftigere og sidder bedre fast en Oppi -
jfr. min beskedne mening.

Kurt

Fra : camping@fabel.dk

Dato : 07-02-09 08:52

> [...]

> Vælg altid konvekse spejle, i et plant spejl vil du opleve at det din
> synsvinkel er stærkt begrænset i forhold til et konveks spejl

Absolut enig.

Jeg har selv brugt Oppi i et par år til min Peugeot 307, og har tre gange
oplevet at spejlet er faldet af, brug evt. elastik eller andet, for at
sikre, at det i det mindste bliver på bilen. Det overlever ikke altid en tur
i asfalten når man kører...

Bortset fra det, det bedste spejl jeg har prøvet.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage