TPB : udbydere en flok tøsedrenge ?
Fra : Peter Heide

Dato : 05-02-09 23:23

Hvorfor venter diverse udbydere ikke med at lukke af, for en fin service
imho ,til efter Højesteret måske træffer en anden afgørelse end Ø. Landsret
?

jeg er sgu´ en noob på det område , hvad kunne der ske hvis de undlod dette
indgreb ? Såvidt jeg kan sjusse mig frem til ; ville der ikke ske en skid.

Fra : Lars Christensen

Dato : 05-02-09 23:34

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in

> [...]
>
> jeg er sgu´ en noob på det område , hvad kunne der ske hvis de undlod
> dette indgreb ? Såvidt jeg kan sjusse mig frem til ; ville der ikke

Mit bedste bud på, hvorfor danske ISP'ere ikke venter til en eventuel
Højesteretsdom er, at Østre Landsret har stadfæstet den kendelse, som
Fogedretten i København afsagde tidligere.

Dermed er der pt. en fuldgyldig kendelse i sagen omkring IFPI vs. Sonofon
(Tele2), hvilket har fået IFPI til at henvende sig til diverse ISP'ere
for at få lukket adgangen.

Såfremt Højesteret omstøder dommen, ja så fjerner ISP'erne jo nok
blokeringen igen.

Vil dog ikke mene at den blokering, der er etableret, er mange sure sild
værd, idet det jo bare er at benytte andre DNS servere end dem, som din
ISP stiller til rådighed...

mvh
Lars

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-02-09 07:03

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> writes:

>Hvorfor venter diverse udbydere ikke med at lukke af, for en fin service
>imho ,til efter Højesteret måske træffer en anden afgørelse end Ø. Landsret
>?

IFPI kan uden problemer få den samme kendelse i sager mod hver
enkelt udbyder, hvis de ikke frivilligt spærrer adgangen. Det
spilder bare rettens tid og koster en masse unødvendige advokat-
timer. Penge ud af vinduet for udbyderne.

Så hellere spærre og vente på Højesterets holdning til det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-02-09 20:05

Klaus Ellegaard wrote:

> Så hellere spærre og vente på Højesterets holdning til det.

I mellemtiden kan man så konstatere at "spærringen" tilsyneladende kun
har symbolsk værdi/effekt
<http://www.comon.dk/
news/500.000.danskere.er.paa.pirate.bay.i.dognet_39608.html>

--
Jesper Lund

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-02-09 20:54

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in news:498c89ce$0$15884
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> I mellemtiden kan man så konstatere at "spærringen" tilsyneladende kun
> har symbolsk værdi/effekt
> <http://www.comon.dk/
> news/500.000.danskere.er.paa.pirate.bay.i.dognet_39608.html>

Der er aldrig nogen der har lovet, at denne "spærring" skulle være effektiv
:)

mvh
Lars

Fra : Kim

Dato : 07-02-09 16:02

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev
" tilsyneladende kun
> har symbolsk værdi/effekt
> <http://www.comon.dk/
> news/500.000.danskere.er.paa.pirate.bay.i.dognet_39608.html>

Skod-link du giver
http://www.comon.dk/news/500.000.danskere.er.paa.pirate.bay.i.dognet_39608.html
500.000 danskere er på Pirate Bay i døgnet
10 procent af den danske befolkning er på Pirate Bay hver dag.
Det afslører stifteren af Pirate Bay Peter Sunde.
IFPI-blokaden kan have gavnet.

http://www.comon.dk/index.php/news/search
06/02 Pirate Bay vil sagsøge IFPI
06/02 IFPI: Pirate Bay er kun begyndelsen
05/02 500.000 danskere er på Pirate Bay i døgnet
05/02 Her er der flest der downloader via Pirate Bay
02/02 Klumme: Nej til stasi-metoder mod piratkopiering
20/01 Bred dansk blokade mod Pirate Bay
15/01 Historisk internet-arkiv spærret i England
12/01 Så nemt kan IFPI lukke dit net
07/01 Trojaner blokerer for The Pirate Bay
10/12 Pirate Bay-sag på vej til Højesteret
08/12 Teleselskaber vil bøje sig for IFPI
26/11 Haste-indkaldt møde på grund af Pirate Bay-dom
26/11 Dansk dom forbyder besøg på Pirate Bay
24/11 Batman hentet en million gange på en uge
04/11 Pirate Bay fordoblet efter dansk IFPI-blokade
31/10 Pirate Bay: Sådan ændrer man musik-industrien
08/10 IFPI: Dom gør piratsager dyrere
03/10 Pirate Bay møder IFPI - i Svendborg

Fra : PP

Dato : 04-03-09 02:51

At 10 procent af danskerne bruger siden passer ikke. Men Sunde er
skidegod til at lobbye, og hele TPB projektet er en kæmpemæssig
politisk lobbyvirksomhed.

De får bare ikke meget ud af det. Afsiger svensk ret kendelse til
fordel for TPB, vil EU-retten omstøde dommen, fordi svensk ret på
området ikke lever op til EU's krav. Som Sverige er forpligtet til at
imødekomme.

De personer i DK som har en udbyder, som spærrer for TPB, er iøvrigt i
strid med rettens dom og kan risikere straf som følge af den omgåelse
de gennemfører.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-03-09 13:05

PP <pp@no.mail.dk> crashed Echelon writing

> De personer i DK som har en udbyder, som spærrer for TPB, er iøvrigt i
> strid med rettens dom og kan risikere straf som følge af den omgåelse
> de gennemfører.

Nu har jeg engang været blond, men jvf rettens kendelse kan jeg ikke se
dette nævnt nogen steder. Ej heller at man som internetkunde er tvunget til
at anvende ISPens ydelser eller udstyr.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-03-09 22:11

PP wrote:

> De får bare ikke meget ud af det. Afsiger svensk ret kendelse til fordel
> for TPB, vil EU-retten omstøde dommen, fordi svensk ret på området ikke
> lever op til EU's krav. Som Sverige er forpligtet til at imødekomme.

Så må EU-hæren være på vej til Spanien, hvor det jf. en nylig dom ikke er
ulovligt at linke til ophavsretsligt krænkende materiale
<http://torrentfreak.com/linking-to-p2p-downloads-confirmed-legal-in-
spain-080919/>

> De personer i DK som har en udbyder, som spærrer for TPB, er iøvrigt i
> strid med rettens dom og kan risikere straf som følge af den omgåelse de
> gennemfører.

En kendelse fra en fogedret er ikke en dom (justifikationssagen, der skal
føre til en dom, er ikke startet endnu).

Citat fra kendelsen: "Tele2 pålægges at foretage de nødvendige skridt der
egnede til at forhindre adgangen til ... "

Tele2 kunderne pålægges ikke noget som helst. Det vil kræve fogedsager
mod de enkelte kunder.

--
Jesper Lund