konfirmationsønske
Fra : KS

Dato : 05-02-09 19:54

Ja det er ved at være tid for min søn... han skal konfirmeres og min gamle
pc (f/j amilo1425) er lige stået af
På denne kunne han spille WoW og mange andre spil,,,,

Nu er der et ønske om en god spillecomputer - men hvad skal man op i af pc
og i hvilket prisleje er vi??
Bærbar/stationær
jeg tror 5-6000,- er max og er det overhovedet muligt til den pris?

Jeg er ikke int. i at købe dele hjem og samle selv, så det skal være en
"færdig-pakke".

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Endvidere er jeg ikke vildt glad for hvis det er en maskine med vista - jeg
foretrækker XP.

på forhånd tak

Kenneth

Fra : Max

Dato : 05-02-09 20:16

Hej KS

> Endvidere er jeg ikke vildt glad for hvis det er en maskine med vista
> - jeg foretrækker XP.

Jeg spiller ikke selv, men har et rend af teenager drenge der spiller
sammen med sønnen og idag vil jeg sige at trenden er ret entydig.

Det er bærbare komputere der styre, det er Vista der skal på dem
og de skal være med et godt grafikkort og koster omkring 8.000 kr
til at starte med.

Sønnen har lige fået sådan en her, og den klare vidst det meste

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=154949

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 06-02-09 22:54

> Det er bærbare komputere der styre, det er Vista der skal på dem
> og de skal være med et godt grafikkort og koster omkring 8.000 kr
> til at starte med.
Ikke enig. En bærbar bliver aldrig en gamerspand. For lille skærm, dårligt
keyboard osv..

> Sønnen har lige fået sådan en her, og den klare vidst det meste
>
> http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=154949
Jeg vil slet ikke engang prøve at køre Vista på en puter med kun 2gb ram :S
Harddisken er også alt alt for lille. 250GB? Wtf? Flere spil i dag fylder
+20gb stykket installeret. Et gennemsnit er vel en 7-10GB.

For 8000kr. for man meget meget mere gamerspand i en stationær pc, end en
laptop. Prøv at kig lidt på http://topdata.dk f.eks..

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk <--under opbygning

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-02-09 23:09

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Harddisken er også alt alt for lille. 250GB? Wtf? Flere spil i dag fylder
> +20gb stykket installeret. Et gennemsnit er vel en 7-10GB.

Det kan nu fint lade sig gøre at køre Vista ganske fornuftigt med "kun" 2GB
RAM.
Harddisken er også fin nok at starte med, mange bærbare idag kan opgraderes
med en ekstra harddisk.

> For 8000kr. for man meget meget mere gamerspand i en stationær pc, end en
> laptop. Prøv at kig lidt på http://topdata.dk f.eks..

Det ændrer jo ikke på at mange unge idag gerne vil have bærbare computere.
Ofte er argumentet at den er lettere at tage med rundt til vennerne end en
stationær.
Det kan jeg kun give dem ret i, det er jo kun en taske at tage med og så er
der er en hånd eller 2 fri til cola og chips.

Mvh
Benjamin

Fra : Klaus G.

Dato : 06-02-09 23:34

> Det kan nu fint lade sig gøre at køre Vista ganske fornuftigt med "kun"
> 2GB RAM.
Jeg blev træt af kun 2GB RAM når der skulle spilles MMO's, da den type spil
altid sluger en kæmpe mængde og jeg har kun WinXP. Har købt 2GB ekstra og
det køre meget bedre. Og jeg er udemærket klar over at WinXP ikke kan
udnytte alle sammen, men skifter først til Vista når en genformat er
tiltrængt :)

> Harddisken er også fin nok at starte med, mange bærbare idag kan
> opgraderes med en ekstra harddisk.
Ej! 250gb slår ingen steder i dag. De fleste digicams i dag har 2gb kort i,
så der skal ikke mange af dem til, nogle spil, lidt video og musik så er de
250GB væk for længst! 30-40GB til sin windows og programmer er hurtigt brugt
også.

> [...]
> Det kan jeg kun give dem ret i, det er jo kun en taske at tage med og så
> er der er en hånd eller 2 fri til cola og chips.
Enig, men det er noget fis at tro man for 8000kr. kan få en gamerspand. Nej,
man kan få en udemærket office puter. Intet andet. Men ok, hvis WoW er det
eneste man spiller og man tror at man har en gamerspand, bare fordi det kan
køre det i highdetails uden AA og andet lir, så tager man grusomt fejl og
bliver slemt skuffet så snart den skal afvikle noget andet. MEGET skuffet.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-02-09 00:04

> [...]
> ekstra og det køre meget bedre. Og jeg er udemærket klar over at WinXP
> ikke kan udnytte alle sammen, men skifter først til Vista når en genformat

Jeg er ganske enig, jeg spiller selv MMO's og ved at RAM er et must.
Men derfor kan Vista nu fint køre med kun 2 GB RAM, det gjorde jeg selv med
min det første års tid.

> [...]
> i, så der skal ikke mange af dem til, nogle spil, lidt video og musik så
> er de 250GB væk for længst! 30-40GB til sin windows og programmer er

Jeg har en 250 GB og en 160 GB i min bærbare.
Der er en del spil installeret og jeg har stadig over 180 GB ledig.
Med mindre man insisterer på at have hele sin spilsamling installeret på
computeren, så er 250 GB et ganske udmærket udgangspunkt.

> [...]
> fejl og bliver slemt skuffet så snart den skal afvikle noget andet. MEGET

Nej nogen die-hard gamer spand bliver det ikke, men man kan stadig spille
med ganske fornuftige indstillinger i mange spil hvis man har et GeForce
8600GS eller over (har selv et 8600GS i min bærbare).

Der sker meget på området indenfor bærbare for tiden.
Producenterne har fået øjnene op for den stigende efterspørgsel, og der
kommer flere og flere modeller ud der er henvendt til gamere.
Sidste år kom der en lækker bærbar med fra Toshiba med 2 stk. GeForce 9800M
GTS i SLi.
Dog er prisen noget krydret, men selve den bærbare viser at producenterne
godt ved at spillere vil være mere mobile.

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-02-09 00:05

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i meddelelsen

Glemte lige et link til den her lækre bærbare:
http://www.laptopworld.dk/Nyheder/1134-ny-gaming-laptop-fra-toshiba-qosmio-x305-q708.html

Mvh
Benjamin

Fra : Max

Dato : 06-02-09 23:23

Hej Klaus

> For 8000kr. for man meget meget mere gamerspand i en stationær pc,
> end en laptop. Prøv at kig lidt på http://topdata.dk f.eks..

Ja, men den er fandens besværlig at slæbe med ud til kammerater
og ud på efterskolen og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 06-02-09 23:55

> Ja, men den er fandens besværlig at slæbe med ud til kammerater
> og ud på efterskolen og så vidre.
Det har man jo ens forældre til :)

Fra : Max

Dato : 09-02-09 08:21

Hej Klaus

> Det har man jo ens forældre til :)

Ja, det er nok en fejl at mine unger er opdraget
til at klare sig selv.

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-09 12:42

> Ja, det er nok en fejl at mine unger er opdraget
> til at klare sig selv.
Kanon. Så cykler de sikkert også til fodboldstævner i den anden ende af
kommunen og når de skal på lejerskole, så må de selv få alle deres sager hen
til skolen uden hjælp?

Helt ærlig, en køretur ud om fredagen og en hjemtur om søndagen, når de skal
spille puter. Det burde de fleste forældre have tid til.

Fra : Max

Dato : 11-02-09 13:07

Hej Klaus

> Helt ærlig, en køretur ud om fredagen og en hjemtur om søndagen, når
> de skal spille puter. Det burde de fleste forældre have tid til.

Og fratage ungerne deres frihed til at kunne klare sig
selv, ikke her i huset.

--
Mvh Max

Fra : PerX ...

Dato : 10-02-09 20:05

In article <498cb849$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Max_Jens@post9.tele.dk.invalid says...
> Hej Klaus

> Ja, men den er fandens besværlig at slæbe med ud til kammerater
> og ud på efterskolen og så vidre.

Han bliver da bare der hjemme og taler med via skype ;)

Fra : Hagar

Dato : 05-02-09 22:18

"KS" <kenned@o.f.i.r.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
> Endvidere er jeg ikke vildt glad for hvis det er en maskine med vista -

Prøv og kig på dem her http://www.topdata.dk/group.asp?group=299
Jeg har en der er ved at runde 2 år, og den har ikke været slukket meget
mere end 14 dage i den tid, og der har aldrig været noget galt med den.

Hagar

Fra : Kim

Dato : 06-02-09 08:23

"KS" <kenned@o.f.i.r.dk> skrev
> Nu er der et ønske om en god spillecomputer - men hvad skal man op i af pc
> og i hvilket prisleje er vi??
> Bærbar/stationær
> jeg tror 5-6000,- er max og er det overhovedet muligt til den pris?

Sagtens.
Købte til min datter hos Dataengros.dk for 1700,-kr
"AMICOM OFFICE . AMD SEMPRON LE 1250 +2.2GHZ"
Bundkort: Asus M2N68-AM NF.630 Chipset sock. AM2
CPU: AMD Sempron LE-1250+2.2GHZ, sock. AM2
Køler: In-a-Box
Grafikkort:Geforce 7025 Onboard
Ram: 1GB (2X512MB) PC-5400 / 675 MhZ-CORSAIR
Harddisk: 80 GB - 8 MB . SATA II
Drev: DVD-RW brænder 22X Dual - Sata
Kabinet: 400 W Linkworld . ATX . Midi
Lydkort: Onboard - 5.1. kanal surround
Netkort: Onboard - 10/100

Plus et større grafikkort + lydkort evt
Går ud fra du har skærm tastatatur og mus.

> Jeg er ikke int. i at købe dele hjem og samle selv, så det skal være en
> "færdig-pakke".

Leveres uden styresystem og man skal selv samle den,
eller betale dem for at samle den, ca 300,-kr

Mvh Kim

Fra : KS

Dato : 06-02-09 19:48

> [...]
>
> jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
> Endvidere er jeg ikke vildt glad for hvis det er en maskine med vista -

jeg takker for de indkomne og ganske relevante svar

god weekend
Kenneth