Makro til brug i Excel - Hent et billede
Fra : Jensen

Dato : 05-02-09 01:00

Hej
Kan jeg lave en makro til Excel, som henter et billede på mit c:\
drev?
Forstil dig at du står i en celle, hvis du skriver ja så henter
makroen jpg filen ind i regnearket, skriver du nej i cellen, henter
den ingen ting.

Venlig hilsen Claus Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 19:59

"Jensen" <claus@borridso.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>Forstil dig at du står i en celle, hvis du skriver ja så henter
>makroen jpg filen ind i regnearket, skriver du nej i cellen, henter

ActiveSheet.Pictures.Insert("C:\PHTO0002.JPG").Select

Fra : Jensen

Dato : 09-02-09 03:00

Tak Karsten

Hvordan skal makroen se ud hvis billedet skal placeres i en bestemt
celle?

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-09 11:44

> Tak Karsten
>
> Hvordan skal makroen se ud hvis billedet skal placeres i en bestemt
> celle?

Range("E11").Select
ActiveSheet.Pictures.Insert("C:\PHTO0002.JPG").Select

Fra : Jensen

Dato : 10-02-09 02:01

Tak igen Karsten

Det virker....

Er det muliget at gøre så billedet kommer når jeg aktiver makroen og
næste gang jeg aktiverer makroen slettes billedet -altså on off?

Venlig Hilsen Claus Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-09 16:55

>Er det muliget at gøre så billedet kommer når jeg aktiver makroen og
>næste gang jeg aktiverer makroen slettes billedet -altså on off?

Jo'eh men så er det ikke sådan lige til, så skal du til at navngive dine
billeder som objekter, men i øvrigt har excel en udemærket hjælp, samt en
allerfinest makrooptager.