MS SQL Server Management Studio kan ikke f~
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 16:31

Hej.

I MS SQL ServerManagementStudio Express skal jeg tilføje en database
oprettet i Visual Web Developer. Databasen ligger under

C:\Documents and Settings\Michael\Dokumenter\Visual Studio
2008\WebSites\JyllandsRubin\App_Data (altså under Dokumenter og lidt længere
nede)

I SQL Server Management Studio højreklikker jeg på DATABASES og vælger
ATTACH DATABASE.

Dialogboksen kommer frem og jeg vælger knappen ADD.

I vinduet med et listview over mappestrukturen kan jeg ikke finde min
database.

Problemet er, at når jeg klikker mig frem til MICHAEL kan jeg ikke gå
længere. Skærmdump kan ses på www.skindbeni.dk/test.jpg

Jeg kan dermed ikke komme til at tilføje min database. Er der et bud på,
hvorfor programmet ikke kan finde noget dybere end MICHAEL?

Fra : Jesper

Dato : 02-02-09 20:54

Det er sikkert fordi din SQL server (service) kører som Network Service
eller noget i den stil. Denne service har ikke adgang til enkelte brugeres
mapper. Det er meningen at services/programmer der kører under Network
Service er uafhængige af den enkelte bruger på PC'en, og har derfor ikke
rettigheder til de enkelte brugeres private mapper.

Prøv at starte "SQL Server Configuration Manager". Klik "SQL Server 2005
Services". Dobbelklik på på SQL Server (servicen). Check fanen "Log On".

Hvis den står til "Network Service", så prøv i stedet "Local System", eller
f.ex. din egen account navn. Restart servicen, og se om det ikke hjælper.

Alternativt...læg din database et andet sted end under dine egen bruger
dokumenter. Så får network service sikkert adgang til den.

Det er mit bedste bud.

Jesper L.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-09 21:25

"Jesper" skrev

> Alternativt...læg din database et andet sted end under dine egen bruger
> dokumenter. Så får network service sikkert adgang til den.
>
> Det er mit bedste bud.

Også en bedre løsning end at fedte med rettigheder for en service :)

- Peter