Telelet a/s spærrer nu også for TPB
Fra : Kim

Dato : 30-01-09 05:41

Telelet a/s melder sig ind i gruppen af ISP'ere der
begrænser ytringsfrihed og fri adgang til information

Nu står der:

STOP !

Østre Landsret har ved kendelse af 26. november 2008 stadfæstet fogedrettens
kendelse af 29. januar 2008,
hvorefter Sonofon A/S er blevet pålagt at hindre sine kunders adgang til
www.thepiratebay.org.

På baggrund af kendelsen fra Østre Landsret har Telelet besluttet at spærre
for adgangen til siden.

Telelet har ikke foretaget nogen registrering af dit besøg denne side.

Selvom de på deres site skriver:

http://www.telelet.dk/index.php?QA_internet

Har Telelet A/S spærret for noget?
Nej, Telelet har ikke spærret for noget.

Det er op til dig selv at opsætte f.eks. VPN og lignende. Telelet
supporterer
dog ikke opsætning af VPN, switche, routere, trådløse netværk mv.

Skod firma.

Er der nogle isp'ere tilbage der er værd at blive kunde af,
som ikke lukker og spærer for noget ?

Mvh K

Fra : gil

Dato : 30-01-09 08:44

Kim wrote:

> Telelet a/s melder sig ind i gruppen af ISP'ere der
> begrænser ytringsfrihed og fri adgang til information

83.140.65.11

Brug flg. DNS til opslag:
208.67.222.222
208.67.220.220

--
gil

Fra : PerX ...

Dato : 03-02-09 17:40

In article <4982afae$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
gil@obyon.com says...

> 83.140.65.11

Irrelevant.

> Brug flg. DNS til opslag:
> 208.67.222.222
> 208.67.220.220

Det er altid en god ide at bruger fremmede dns'er når man vil have sin
computer hacket.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-02-09 17:43

On 2009-02-03, PerX <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Det er altid en god ide at bruger fremmede dns'er når man vil have sin
> computer hacket.

Hvis din sikkerhed er baseret på korrekte DNS-svar har du større
problemer end APG.

--
Andreas

Fra : N_B_DK

Dato : 04-02-09 09:28

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Hvis din sikkerhed er baseret på korrekte DNS-svar har du større
> problemer end APG.

100% enig.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-02-09 09:28

"PerX " <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Det er altid en god ide at bruger fremmede dns'er når man vil have sin
> computer hacket.

LOL, du er ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Fra : Leif Neland

Dato : 13-02-09 12:20

> 83.140.65.11
>
> Brug flg. DNS til opslag:
> 208.67.222.222
> 208.67.220.220

Jeg bruger 127.0.0.1

og *.root-servers.net

Dvs kører egen nameserver.

Leif

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-01-09 20:18

Hej

On 30/01/09 05.41, in article 49828580$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
"Kim" <yea@invalid .dk> wrote:

> Telelet a/s melder sig ind i gruppen af ISP'ere der
> begrænser ytringsfrihed og fri adgang til information

De følger bare moderselvskabets politik (TDC)

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-01-09 23:09

> De følger bare moderselvskabets politik (TDC)

Nok nærmere moderselskabet ;)

Fra : Lars Christensen

Dato : 31-01-09 21:47

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in news:C5A910EA.11EBF%
hom@FJERNMIGpc.dk:

> Hej

> De følger bare moderselvskabets politik (TDC)
>
> Mvh
> Hans

Formentligt følger de bare den fogeddom, som blev afsagt overfor Sonofon og
som er blevet stadfæstet af Østre Landsret her i januar måned. IFPIs
advokat har i øjeblikket travlt med at sende breve ud til alle ISPere
omkring dette forhold.

mvh
Lars Christensen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-02-09 15:38

"Kim" <yea@invalid .dk> wrote in message
> Skod firma.
>
> Er der nogle isp'ere tilbage der er værd at blive kunde af,
> som ikke lukker og spærer for noget ?

Om der er danske ISP'er som ikke følger dansk lov ? - Det har jeg svært ved
at tro..

At folk så kan hidse sig op over noget så banalt som en DNS ændring fordi de
ikke evner at forbi gå den - se det er en helt anden historie...

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-02-09 17:45

Uffe S. Callesen wrote:
> Om der er danske ISP'er som ikke følger dansk lov ? - Det har jeg svært ved
> at tro..

Nu er det ikke nødvendigvis et endeligt afklaret spørgsmål, om man skal
lukke for adgangen for at følge dansk lov. Det er derfor, udbyderne
gerne vil i Højesteret med sagen.

> At folk så kan hidse sig op over noget så banalt som en DNS ændring fordi de
> ikke evner at forbi gå den - se det er en helt anden historie...

Jeg kender godt den typiske nørd-reaktion i den slags sager:
"Når bare spærringen lige nu er til at omgå, behøver jeg ikke forholde
mig til, om den er acceptabel."

Problemet med den holdning er, at man risikerer, at der senere indføres
en spærring, som ikke er så let at omgå. Og da man var ligeglad, da den
første, nemme spærring blev indført, vil toget sandsynligvis vise sig at
være kørt, når man begynder at brokke sig over begrundelserne for den
næste, vanskeligere spærring.

--
Allan Olesen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-02-09 12:07

On 2009-02-01, Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote:

> Nu er det ikke nødvendigvis et endeligt afklaret spørgsmål, om man skal
> lukke for adgangen for at følge dansk lov. Det er derfor, udbyderne
> gerne vil i Højesteret med sagen.

Men det er helt afklaret at man skal lukke indtil videre.

--
Andreas

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-02-09 18:09

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Men det er helt afklaret at man skal lukke indtil videre.

Nøgleordene her er "følge dansk lov".

Man skal muligvis nok her og nu lukke for at følge en aktuel
retsafgørelse, men afklaringen af, om man også generelt skal lukke for
at følge dansk lov udestår stadig.

--
Allan Olesen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-02-09 18:13

On 2009-02-02, Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote:

> Nøgleordene her er "følge dansk lov".
>
> Man skal muligvis nok her og nu lukke for at følge en aktuel
> retsafgørelse, men afklaringen af, om man også generelt skal lukke for
> at følge dansk lov udestår stadig.

Den nuværende kendelse er afsagt i henhold til dansk lov. Den eneste
forskel er om det er et midlertidigt retsmiddel eller en endelig dom, og
begge følger dansk lov.

--
Andreas

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-02-09 19:24

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Den nuværende kendelse er afsagt i henhold til dansk lov. Den eneste
> forskel er om det er et midlertidigt retsmiddel eller en endelig dom, og
> begge følger dansk lov.

Jeg forventede egentlig, at du ville skrive noget i den retning...

At følge en dom, som er afsagt med hjemmel i dansk lov, er ikke det
samme som at følge dansk lov.

Især ikke en dom, som er afsagt med det formål at skabe en time-out,
mens det afklares, hvad dansk lov siger om sagen.

--
Allan Olesen

Fra : PerX ...

Dato : 03-02-09 18:47

In article <slrngoeac2.krr.apj@irq.hestdesign.com>, apj@daarligstil.dk
says...

> Den nuværende kendelse er afsagt i henhold til dansk lov.

Eller den er afsagt af en inkompent person som måske har forstand på
lov, men ikke på internettet.

> Den eneste
> forskel er om det er et midlertidigt retsmiddel eller en endelig dom, og
> begge følger dansk lov.

Skulle det vise sig at det er ifølge loven må den klart laves om.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 02-02-09 16:34

> [...]
>
> Problemet med den holdning er, at man risikerer, at der senere indføres en
> spærring, som ikke er så let at omgå... --

Jeg er ganske enig - men nu piskede "Kim" en stemning om fordi Telelet har
valgt at spærre - min pointe var sådan set bare at det gør alle og løsningen
er pt. den samme for alle udbydere.

Fra : PerX ...

Dato : 03-02-09 17:46

In article <4985b3be$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
anon@anon.local says...
> [...]
>
> At folk så kan hidse sig op over noget så banalt som en DNS ændring fordi de
> ikke evner at forbi gå den - se det er en helt anden historie...

Det er da dig der er dum - det er ikke et spørgsmål om at gå forbi den
(og dermed gøre sig til forbrydere?) - det er at private firmaere formår
at gennemtrumfe disse ting fordi politikere og dommere ikke fatter et
pløk.

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-02-09 18:21

Allan Olesen wrote:

> Nu er det ikke nødvendigvis et endeligt afklaret spørgsmål, om man skal
> lukke for adgangen for at følge dansk lov. Det er derfor, udbyderne
> gerne vil i Højesteret med sagen.

Endvidere er der kun tale om et foreløbigt forbud i en fogedsag. Den
efterfølgende justifikationssag er slet ikke begyndt.

--
Jesper Lund

Fra : PerX ...

Dato : 03-02-09 17:46

In article <4985d9fd$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@jesperlund.com says...

> Endvidere er der kun tale om et foreløbigt forbud i en fogedsag. Den
> efterfølgende justifikationssag er slet ikke begyndt.

Så vidt jeg kan dekode den sætning, så er der da måske et lille håb
forude :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-02-09 19:10

PerX ... wrote:

> Så vidt jeg kan dekode den sætning, så er der da måske et lille håb
> forude :)

Jeg tror mere på OpenDNS end på Højesteret

--
Jesper Lund