Korsika
Fra : uffe eriksen

Dato : 28-01-09 17:04

Hej vil lige høre om der var nogen her i gruppen,der havde nogle gode fif,
med campingpladser på Korsika, skal havde combicampen med over, så
erfaringer omkring færgefart er også ønskeligt,

Uffe

Fra : Ped

Dato : 29-01-09 20:20

uffe eriksen skrev:
> [...]
> med campingpladser på Korsika, skal havde combicampen med over, så
> erfaringer omkring færgefart er også ønskeligt,

Der findes mange færgeruter fra Italien og Frankrig til Korsika - nok
mindst en halv snes. Nogle er helt almindelige færger, andre er
hurtigfærger. Jeg sejlede (med min motorcykel) med dette selskab i 2004:

http://www.corsica-ferries.co.uk/

Du kan kombinere, så du kan tage til Korsika fra Italien (f.eks. fra
Livorno) og så lande i Frankrig på vejen hjem. Jeg husker, at jeg syntes
billetten var relativt billig. Du kan booke i forvejen via internettet,
men du behøver det ikke, medmindre du kommer midt i højsæsonen.
Kapaciteten er enorm (det var den i hvert fald i 2004), og færgerne jeg
sejlede med var måske 15% belagt.

Jeg boede på to forskellige campingpladser (husker ikke længere hvilke)
som jeg fandt via ADAC's Camping Führer. Begge var udmærkede og skilte
sig ikke ud fra gennemsnittet på nogen måde.

En ting der overraskede mig lidt var, at selvom det er en ø af begrænset
størrelse, så skal man ikke undervurdere afstandene. De små veje i det
indre af øen er ofte så smalle og snoede, at man selv på motorcykel må
regne med en gennemsnitsfart på ned til 40 km/t!

Et sted i et vejkryds blev jeg stoppet at to unge i hvide kitler med
fine navneskilte og et skrivebrædt. De så meget officielle ud, men det
det gik ud på var at narre penge fra folk ved at foregive, at man til
gengæld for en (meget dårlig) farvekopi af et eller andet på udenlandsk
kunne hjælpe nogle børn ved at betale 20 euro. Heldigvis blev deres
opmærksomhed afledt af en anden trafikant, så jeg så mit snit til at
stikke af.

Jeg så ikke skudhuller i de fransksprogede vejskilte, som man ellers
ofte har set på billeder - i stedet var de tit malet over med grafitti!

God tur

Jens L. Pedersen
GPZ 1100 + telt og trangia

Fra : uffe eriksen

Dato : 29-01-09 21:35

Det er godt med nogle fif, svindler er der åbenbart alle steder. Et af mine
mål er Corte midt på øen, og så selvføllig noget strand. måake en vandrtur
der er vel også ruter for amatøer

Uffe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-01-09 23:11

"uffe eriksen" <ukw@eriksen.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mine mål er Corte midt på øen, og så selvføllig noget strand. måake en
> vandrtur der er vel også ruter for amatøer

Der kan læses noget om det her:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/korsikaland.htm

Hvis du i google søger på Camping på Korsika får du en masse link med
diverse gode råd.

Kurt

Fra : uffe eriksen

Dato : 01-02-09 15:05

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan læses noget om det her:
> http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/korsikaland.htm

Synes kun at der er noget på udenlands på http://www.hanses-campingsider.dk

uffe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-02-09 00:07

> Synes kun at der er noget på udenlands på
> http://www.hanses-campingsider.dk

Sorry - du har ret. Men jeg havde kun set på hans links - ej trykket på dem.
Så har jeg ikke andre forslag end søgning i google.

Kurt