Skærme
Fijala 3554
MacBook + Eizo S2231W = problemer?
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-01-09 22:30

Min stedmor har en af de små MacBook's med en 1280x800 skærm.

Den virker for såvidt glimrende, bortset fra at skærmen er noget klejn
og man skal holde hovedet *helt* stille mens man redigerer billeder,
ellers ændrer farver og konstrast sig meget. Så derfor har hun
investeret i en Eizo S2231W skærm og et miniDVI-DVI overgangsstik.

Farverne og konstrasten på Eizo'en er meget mere stabile - MEN selve
billedet er meget meget 'uldent' - selv i tekst på menuer mv. Det er
faktisk så slemt at hun ikke kan bruge skærmen, da hun ikke kan
vurdere om billedet står skarpt. Jeg har selvf. sikret mig at den
kører med den 'native' opløsning på 1680x1050px.

Er der nogen som har erfaring med 1) at sætte en MacBook til en extern
skærm som har gode/dårlige erfaringer som de kan dele med mig,
og/eller 2) den nævnte Eizo S2231W skærm?

På forhånd tak,

Kai

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-01-09 15:33

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kai
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Nu kender jeg ikke skærmen men Flatpanels har testet den som fremragende
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction=showfull&id=1203677461
så måske det kunne være et problem med stikket??
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-01-09 20:01

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> writes:

> [...]
> http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction=showfull&id=1203677461
> så måske det kunne være et problem med stikket??

Mit gæt har også indtil nu været miniDVI-DVI adapteren. Det ser ikke
ud til at skærmen/stel kommer forbundet godt fra Mac'en til kablet.

Takker for linket.

Kai