Hvad kan Aldis nye Tilbuds Notebook trække~
Fra : Sv-e

Dato : 27-01-09 22:49

Jeg har set på aldis nye notebook som en mulig pc til mine børn.

http://www.medion.com/ms/aldi/md97450/dk/flash.html

Dog er jeg voldsomt i tvivl om den overhovedet kan trække nogle spil med
3D grafik såsom Sims GTA og NeedForSpeed. Kan nogen sige noget om det ?

Mvh
Sv-e

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-01-09 00:41

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dog er jeg voldsomt i tvivl om den overhovedet kan trække nogle spil med
> 3D grafik såsom Sims GTA og NeedForSpeed. Kan nogen sige noget om det ?

Bare min mening. Sims kan den måske trække, men ellers skal du op i noget
med mindst 8600M kort før det spiller bare lidt.

Bjarne K.

Fra : Peter T.

Dato : 28-01-09 02:50

In article <497f8155$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>, sv-e@sv-e.dk
says...
> [...]
>
> Dog er jeg voldsomt i tvivl om den overhovedet kan trække nogle spil med
> 3D grafik såsom Sims GTA og NeedForSpeed. Kan nogen sige noget om det ?

Du skal nok ikke forvente det vilde. Det første ciffer i 8xxx fortæller
om versionsnummeret af grafikkortet understøttelse af DirectX. I dette
tilfælde er 8xxx == directx 10. Det næste nummer x2xx fortæller noget
om hvor kraftigt - eller i dette tilfælde rettere - hvor svagt kortet
er. Og sådan har det praktisk talt været med alle grafikkortserierne
fra nvidia.
Jeg har ikke set benchmarks af det, men jeg formoder, det er ret
ubrugeligt.

--
Peter T.

Fra : Kim

Dato : 28-01-09 05:34

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dog er jeg voldsomt i tvivl om den overhovedet kan trække nogle spil med
> 3D grafik såsom Sims GTA og NeedForSpeed. Kan nogen sige noget om det ?

Ja, bare det at det er med Vista allerede der kan du godt sige farvel
til at bruge mange programmer og spil.

/Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-01-09 08:27

"Kim" <yea@invalid .dk> skrev i meddelelsen

> Ja, bare det at det er med Vista allerede der kan du godt sige farvel
> til at bruge mange programmer og spil.

Det var ellers noget af en forudindtaget indstilling.
Jeg har brugt Vista i over 1 år nu, og har ikke været nødsaget til at sige
farvel til spil og programmer af nogen art.
At Vista fylder godt på harddisken og at der skal godt med RAM til
(ihvertfald i version over Basic), kan vi hurtigt blive enige om.
Men rent performance-mæssigt er Vista ikke helt tosset, den er dog en anelse
sløvere end XP, men det er altså ikke noget man mærker meget til med mindre
man går op i fp/s til mindste detalje.

Til Sv-e:
Det eneste minus ved den computer du har kig på, er grafikkortet.
Det er ikke særligt stærkt til 3D spil, dog kan det godt lade sig gøre at få
lidt fornuftigt ud af det.
Du skal nok bare ikke forvente at spille 3D spil med alt for mange detaljer
sat for højt, for så bliver det noget af en sløv fornøjelse.
Som andre også er inde på, så gå efter minimum 8600GS/GT grafikkort, med
sådan et vil du være godt udrustet til mange spil.
Selv kører jeg med 8600GS grafikkort i min bærbare, og det kører faktisk
rigtigt godt.
Jeg spiller så mest Lineage II, det kan fint trækkes i opløsningen 1440x900
fullscreen med høj detaljegrad.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter T.

Dato : 28-01-09 19:42

In article <497ff782$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>, yea@invalid
says...

> Ja, bare det at det er med Vista allerede der kan du godt sige farvel
> til at bruge mange programmer og spil.

Det er nu ikke mit indtryk.

--
Peter T.

Fra : Sv-e

Dato : 28-01-09 07:15

On Tue, 27 Jan 2009 21:49:09 +0000, Sv-e wrote:

> [...]
>
> Dog er jeg voldsomt i tvivl om den overhovedet kan trække nogle spil med
> 3D grafik såsom Sims GTA og NeedForSpeed. Kan nogen sige noget om det ?

Tak for svar, den glemmer jeg igen.

Mvh
Sv-e

Fra : Sv-e

Dato : 30-01-09 11:44

On Wed, 28 Jan 2009 06:14:32 +0000, Sv-e wrote:

> Tak for svar, den glemmer jeg igen.
>

> Mvh
> Sv-e

Hej igen

Ja jeg søger stadig efter noget brugbart, i min søgen er jeg udover
Nvidia også stødt på nogle ATI basserede maskiner, men jeg aner intet om
diverse grafikkort og deres type betegnelser. Så hvis nogen vil være
venlige at kommentere på nogle forskellige valg som jeg har fundet på
edb_priser vil jeg være taknemlig.

*********************************

Fujitsu Siemens AMILO Pa 3553-004 - Athlon X2 QL-62 2 GHz - 15.4" TFT

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?
sku=428927&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

*********************************

Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile V6545 - Core 2 Duo T5800 2 GHz - 15.4" TFT

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?
sku=410650&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

*********************************

LG E500-KAPX1V - Pentium Dual Core T3200 2 GHz - 15.4" TFT

http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?
varenummer=779029&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=LGElectronics

*********************************

LG E500-U.AP36V

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=E500-U.AP36V

*********************************

Toshiba Satellite A300-16M

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2387

Mit budget er max 5000,- kr men hvis der er andre og mere kvalificerede
foreslag er jeg åben for input.

Tak til dem som gad læse.

Mvh
Sv-e

Fra : Sv-e

Dato : 30-01-09 11:46

On Fri, 30 Jan 2009 10:43:54 +0000, Sv-e wrote:
DÃ¥rlige links !

Beklager men en del af ovenstående links er blevet delt ud på 2 linier,
håber det går alligevel.

Mvh
Sv-e

Fra : Sv-e

Dato : 31-01-09 18:26

On Fri, 30 Jan 2009 10:43:54 +0000, Sv-e wrote:
> Toshiba Satellite A300-16M
>
> http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2387

Det blev den her jeg bestilte , håber så blot at den er helt ok, der
følger forøvrigt en nedgradering til XP med Vista licencen ;)

Har nogen en mening om at XP er bedre til spil end Vista ?

Mvh
Sv-e

Fra : Sv-e

Dato : 03-02-09 21:23

> Det blev den her jeg bestilte , håber så blot at den er helt ok, der
> følger forøvrigt en nedgradering til XP med Vista licencen ;)

Har modtaget 2 stk med posten i dag, de køre jo 3D spil som skidt fra en
spædekalv he he. Tak for input til alle.

Mvh
Sv-e