Kender nogen....
Fra : Kim2000

Dato : 26-01-09 20:35

Kender nogen dette spil?

Vi er tilbage i starten af firserne.
Det er sort-hvidt
Der er kaktusser, en person på hver side af skærmen der skyder på hinanden.
Der kommer en gang imellem en hestvogn kørende igennem.
Så vidt jeg husker kørte det på en af helt tidlige maskiner, ZX81 eller
noget lignende.

På forhånd tak.

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 50 er udkommet i december og er gratis

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-09 21:47

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der kommer en gang imellem en hestvogn kørende igennem.
> Så vidt jeg husker kørte det på en af helt tidlige maskiner, ZX81 eller

Synes jeg svagt kan errindre det spil.
Det kunne være Cowboy Shootout, det er dog ikke sort/hvidt, men mange farver
var der nu heller ikke at lege med:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001105

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-09 21:53

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Synes jeg svagt kan errindre det spil.
> Det kunne være Cowboy Shootout, det er dog ikke sort/hvidt, men mange
> farver var der nu heller ikke at lege med:
> http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001105

Spectrum udgaven er iøvrigt inspireret af Coin-up udgaven af Boot Hill fra
1977:
http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=7193
Det er nemlig sort/hvidt, så det kunne være det du husker?

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-09 22:14

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1977:
> http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=7193
> Det er nemlig sort/hvidt, så det kunne være det du husker?

Ja, det er nok det, jeg huskede det som en stor vogn der kørte ned gennem
skærmen og blev større og større jo nærmere den var. Det kunne sagtens være
det i billedet 2 på dit link.

Det er næppe helt usandsynligt jeg har set det på storebæltsfærger, dem
sejlede vi meget på i den tid.

Husker jeg mon helt galt, hvis der kom flere kloner i blade som LIST og RUN?

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-09 22:17

> [...]
> sejlede vi meget på i den tid.
>
> Husker jeg mon helt galt, hvis der kom flere kloner i blade som LIST og

Det kunne såmænd også være denne her:

http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=8039

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-09 22:21

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Det kunne såmænd også være denne her:
>
> http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=8039

Ja bortset fra de manglende kaktusser og vognen, så er stilen den samme.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-01-09 11:12

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det kunne såmænd også være denne her:
>
> http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=8039

Jeg er ret sikker på at tivoli har haft en de her maskiner stående indtil
for ganske nyeligt.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-09 22:20

> [...]

> være det i billedet 2 på dit link.
>
> Det er næppe helt usandsynligt jeg har set det på storebæltsfærger, dem

Hehe ja færgerne dengang havde meget god underholding ombord, jeg husker
også tydeligt at mine småpenge blev smidt i de maskiner

> Husker jeg mon helt galt, hvis der kom flere kloner i blade som LIST og
> RUN?

Nej, du husker helt rigtigt.
Jeg har endda selv skrevet et par kloner på C64 i sin tid.
Ret simpel programmering, men alligevel ret lærerigt dengang.

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-09 23:41

> [...]

Jeg har lige siddet og læst lidt i Din Computer, ganske udmærkede blade :)
I nummer 35 på næstsidste side, har du et billede fra Gunfight til Spectrum.
Jeg fristes til at tro at det er det spil du har i tankerne, det er nemlig
nøjagtigt som du beskriver det i dit første indlæg.

Lige en sidebemærkning:
Tror sgu at nummer 35 bliver mit blad, der er nogle gode artikler omkring 8
bit computere som er min store hobby :D
Tak for det Kim :)

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 27-01-09 00:06

> [...]
> Tror sgu at nummer 35 bliver mit blad, der er nogle gode artikler omkring
> 8 bit computere som er min store hobby :D

Dejligt, når nogle kan bruge det. Jeg tror du har helt ret, det er præcis
det spil, nu er jeg gået på jagt for at finde et spilbart spil som java
eller via emulator.

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 30-01-09 13:58

> [...]
> Der kommer en gang imellem en hestvogn kørende igennem.
> Så vidt jeg husker kørte det på en af helt tidlige maskiner, ZX81 eller

Gunslinger mener jeg helt bestemt det hed til ZX81

Mvh.
Niels

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 30-01-09 14:22

> Gunslinger mener jeg helt bestemt det hed til ZX81
>
> Mvh.
> Niels

Nixen jeg husker forkert.....

Kunne være det her måske ???

http://www.zxsoftware.co.uk/gamedetails.php?id=6757

Niels

Fra : Kim2000

Dato : 30-01-09 20:10

"Niels C. Grønlund" <nielsgronlund@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nixen jeg husker forkert.....
>
> Kunne være det her måske ???
>
> http://www.zxsoftware.co.uk/gamedetails.php?id=6757
>
> Niels

Den jeg havde i tankerne var nok Gunfight, men mens vi er ved cowboys, kan I
så huske "Kane", dét var fandme fedt.
http://www.zxsoftware.co.uk/gamedetails.php?id=4548 Jeg har spillet det til
C64 og Spectrum.

Fik forøvrigt i går 62876 på IK+ til C64 i går. Men jeg "snyder" også ved
at bruge digitalt joystick "Competion Pro"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-01-09 20:14

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Fik forøvrigt i går 62876 på IK+ til C64 i går. Men jeg "snyder" også ved
> at bruge digitalt joystick "Competion Pro"

Hehe, det er der såmænd ikke noget snyd i.
Jeg har lavet et 'The Arcade' joystick om så det kan bruges til PC.
Jeg tog et Logitech gamepad, flåede controller chippen ud og monterede den i
joysticket.
Nu kan jeg nyde C64 og Amiga med det meste af det gode gamle feel, bare på
PC istedet

Mvh
Benjamin