Dækning iforbm. bank konkurs ...
Fra : Hammeren

Dato : 25-01-09 16:14

Hejsa -

Er der én der i korte træk kan fortælle mig hvordan jeg er stillet mht. mine
indlån i tilfælde af bank konkurs?

Eks.
Er jeg overhovedet dækket ? og af hvem ? Er der et loft for hvor store
indlån der er dækket? osv. osv.

På forhånd tak.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-09 16:52

Hammeren skrev:

> Er der én der i korte træk kan fortælle mig hvordan jeg er stillet mht. mine
> indlån i tilfælde af bank konkurs?

Hvis der er tale om en dansk bank, er du dækket op til
300.000 kroner på almindelige indlånskonti. Hertil kommer
fuld dækning på specielle konti som børneopsparing og pension.

Hvis banken er med i bankpakke 1, og det er de fleste danske
banker, så er du dækket fuldt ud, lige meget hvor mange
penge, du har stående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Hammeren

Dato : 25-01-09 17:09

Går ud fra at det er igennem "Det Private Beredskab" man er dækket ?

http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/detprivateberedskab/

Med venlig hilsen