Blødning ved tabt tand?
Fra : Tina.

Dato : 26-01-09 13:02

En knap 5 måneder killing er flyttet ind, og Andy har taget vældig pænt
mod hende. Hun har boet her et par dage, og de leger sammen som om de
aldrig har lavet andet. Han har det lidt svært med at hun gerne vil
ligge tæt på ham, men hun rykker nærmere og nærmere, uden han siger
noget til det ;)

Sød og fin killing, der er faldet forbavsende hutigt til.
Hun har fået den første vaccination, og skal have den anden i næste uge.
Ormekur har hun også fået, og hun skal naturligvis også steriliseres.

Hun er jo ved at tabe bisserne, og har tabt en hjørnetand i overmunden i
dag.

Er det normalt at der er lidt blødning der hvor den tabte tand sad? Hvor
meget er acceptabelt før dyrlægen skal besøges inden vaccinationen i
næste uge? (Det skal absolut ikke tolkes som om, jeg vil spare et
dyrlægebesøg. Det er der på ingen måde tale om.)

Al tandkødet er fint stramt og lyserødt. Ingen tegn på tandsten og ingen
dårlig ånde. Ingen savlen. Hun bliver fodret med RC kitten.

Hun har selvfølgelig bamser og alt muligt andet at bide i. Lige nu er
det bedste en kvart rulle toiletpapir.... Hurra for støvsugeren

- Tina

Fra : Ladyinred

Dato : 26-01-09 13:29

> [...]
>
> Hun har selvfølgelig bamser og alt muligt andet at bide i. Lige nu er
> det bedste en kvart rulle toiletpapir.... Hurra for støvsugeren

Hej Tina.
Hvor er det dejligt at din Andy har taget så godt imod den lille nye Det
var nok ikke længe før de sover i arm de to
Jeg tror ikke du skal være nervøs for der kommer lidt blødning efter hun har
tabt bissen - men for en sikkerheds skyld ville jeg ringe og spørge
dyrlægen om det er noget der skal kigges på inden hun skal ned og
vaccineres.
--
Mange hilsner
Birgit

Fra : Tina Andersen

Dato : 26-01-09 21:44

> [...]

Det
> var nok ikke længe før de sover i arm de to

Hun nærmer sig hastigt, og Andy han bliver bare liggende mens han
brokker sig lidt til mig. Et par dage, max, så sover de i arm. :)

Blødningen er stoppet igen.

Med venlig hilsen
Tina Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 26-01-09 14:42

Tina skrev:
>En knap 5 måneder killing er flyttet ind, og Andy har taget vældig pænt
>mod hende.

Hej Tina!
Til lykke med den lille ny, der ser aldeles bedårende ud.
Det skal nok blive godt for Andy med en legekammerat, og det lyder dejligt,
at de allerede er gode venner.
Jeg var lige inde i dit album for at se billedet af den lille pige, og det
slog mig, hvor meget hun minder om vores lille hittemis i den alder (eller
lidt yngre, vi gættede hende til 12 uger ved ankomsten).
Prøv at kigge lidt her:

Hvis der ikke ligefrem løber blod fra hullet efter den tabte tand, tror jeg
ikke, du behøver at bekymre dig

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Tina Andersen

Dato : 26-01-09 21:41

> Ragna skrev:
>
> Hej Tina!
> Til lykke med den lille ny, der ser aldeles bedårende ud.

Mange tak

> Det skal nok blive godt for Andy med en legekammerat, og det lyder dejligt,
> at de allerede er gode venner.

Pyh, de tumler rundt så jeg bliver forpustet af at se på deres
energiniveau

> [...]
> slog mig, hvor meget hun minder om vores lille hittemis i den alder (eller
> lidt yngre, vi gættede hende til 12 uger ved ankomsten).

Hvor er hun fin.

> Hvis der ikke ligefrem løber blod fra hullet efter den tabte tand, tror jeg
> ikke, du behøver at bekymre dig

Det blødte lige da tænderne røg, men det er stoppet igen. "Tænderne",
for der er røget mere end en, kan jeg se. :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-09 15:48

In news:1LGdnVhRYYy5O-DUnZ2dnUVZ8oKdnZ2d@giganews.com,
Tina. <misstinadkKATTE@BAKKEhotmail.com> typed:
> [...]
>
> Hun har selvfølgelig bamser og alt muligt andet at bide i. Lige nu er
> det bedste en kvart rulle toiletpapir.... Hurra for støvsugeren

Hjerteligt tillykke med den lille. Man bliver helt blød om hjertet når Andy
kommer på tale, for han er jo en helt speciel mis med hjertet på det rette
sted. Det varer nok ikke længe inden de ligger og sover sammen kan jeg
forestille mig.

Blødning fra en tabt tand er ret almindeligt, men hvis det ligefrem
styrtbløder skal man nok ringe til dyrlægen. Hvis det ikke bløder
usædvanligt meget, tror jeg godt at du kan tage den med ro.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina Andersen

Dato : 26-01-09 21:47

> [...]

> kommer på tale, for han er jo en helt speciel mis med hjertet på det rette
> sted. Det varer nok ikke længe inden de ligger og sover sammen kan jeg

Mange tak
De to er ved at nærme sig hinanden - de leger allerede på livet løs og
de sover tæt på hinanden, så der går ikke længe, før de putter sammen.

> Blødning fra en tabt tand er ret almindeligt, men hvis det ligefrem
> styrtbløder skal man nok ringe til dyrlægen. Hvis det ikke bløder
> usædvanligt meget, tror jeg godt at du kan tage den med ro.

Har opdaget, at hun tabte flere tænder samtidig. Blødningen er stoppet

Fra : Sabina H.

Dato : 26-01-09 17:38

"Tina." <misstinadkKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Al tandkødet er fint stramt og lyserødt. Ingen tegn på tandsten og ingen
> dårlig ånde. Ingen savlen. Hun bliver fodret med RC kitten.

en tanke der slog mig... hvor meget blødning ville du acceptere fra en
mælketand tabt fra et barn? sæt det i perspektiv til en mælketand tabt fra
en kat, som jo er forholdsmæssigt mindre, og så har du nok et godt bud...

det meste blødning fra tandkøddet i forbindelse med tandtab er jo minimalt,
så medmindre hun render rundt og drypper, ville jeg ikke være bekymret...

--
Knus,
Sabina

Fra : Tina Andersen

Dato : 26-01-09 21:52

> [...]

> så medmindre hun render rundt og drypper, ville jeg ikke være bekymret...

Hun tabte flere tænder samtidig, det havde jeg ikke lige set, så det er
derfor jeg syntes, hun blødte lidt mere end blot et par små dråber fra
en enkelt tand. Det er stoppet igen, og alt ser fint ud.