Kattemalt..?
Fra : NIL

Dato : 26-01-09 00:53

Jeg har et par katte (én Maine Coon og én 'almindelig!) som indimellem får
en lille kur med kattemalt.

Kattemalt på tube er en forholdsvis bekostelig sag, og tuber er besværlige
at håndtere....

Så, jeg har tænkt på, om det ikke skulle være muligt at bruge den
sirupsagtige bygmalt, som man bruger til rugbrødsbagning, og
derefter selv iblande en portion paraffinolie? Man kan derved blande en
lille mængde, som passer til nogle dages kur.

Har nogle af jer prøvet det?

Det ville været en langt billigere løsning, da malt til bagning kun koster
en brøkdel af 'autoriseret' kattemalt!

Mvh.
Pia

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-01-09 12:03

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogle af jer prøvet det?
>
> Det ville været en langt billigere løsning, da malt til bagning kun koster

Hej Pia

kattemalt kan købes ret billigt hos Zooplus.de:

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzensnacks/pasten_cremes/maltpaste/10473

Ganske vist løber der en fragt på 6,90 euro oveni, som skal betales lige
meget, hvor lidt eller hvor meget man køber. Men hvis man alligevel køber
foder der, hvad jeg gør, betaler man jo ikke ekstrafragt for et par tuber
kattemalt.

mvh Anelise