Hundekørerkort
Fra : Pwh

Dato : 24-01-09 12:59

Læste på TTV at der åbenbart nu er ved at værer politisk bred
opbakning til at indfører kørerkort til kamphunde, fint nok.
Så må vi håbe at politikerne i deres iver ikke indfører tåbelige
regler som går ud over os andre med fredelige hunde.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-09 13:09

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message
> [...]
> Så må vi håbe at politikerne i deres iver ikke indfører tåbelige
> regler som går ud over os andre med fredelige hunde.

Spørgsmålet er bare om det hjælper, lang de fleste kunne jeg forstille mig
ikke er registreret alligevel...

Man kunne jo ikke forestille sig politiet har meget tid til at rende og
tjekke det...

Kasper

Fra : Pwh

Dato : 24-01-09 13:16

Kasper, skrev:
> [...]
> forstille mig ikke er registreret alligevel...
>
> Man kunne jo ikke forestille sig politiet har meget tid til at rende

Nu må vi se hvad der sker, men er bøden stor nok og hunden
bliver konfiskeret og aflivet skal det da nok have en effekt.
Det drejer sig vel i bund og grund om at gører det besværligt
for de unge knægte/tøser at skulle købe den slags hunde.
Et totalt forbud er der vist ikke lagt op til.

/Jens

Fra : ager

Dato : 24-01-09 20:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for de unge knægte/tøser at skulle købe den slags hunde.
> Et totalt forbud er der vist ikke lagt op til.

Så har vi også problematikken om hvilke racer der skal være tale om, det var
kamphunde/muskelhunde, men der er vel stadig ingen der har sat en ramme om
de hunde det drejer sig om?. og hvad med alle de mange blandinger?.
jeg tror der vil blive RIGTIGT meget recurse spild på den konto.

Mvh. Marie -med to muskelhunde der kæmper en blodig kamp om hvem der kan
snorke højest foran brændeoven

Fra : ager

Dato : 24-01-09 17:09

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke er registreret alligevel...
>
> Man kunne jo ikke forestille sig politiet har meget tid til at rende og

præcis var min tanke da jeg hørte/læste det, nøjagtigt de to samme
problemstillinger..

Mvh. Marie

Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-01-09 09:11

On 24 Jan., 13:09, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> ikke er registreret alligevel...
>
> Man kunne jo ikke forestille sig politiet har meget tid til at rende og

Ganske enig med Karsten, jeg tror også det er helt urealisk. Jeg har
svært ved at se hvordan det skal være pratisk gennemførligt, Det vil
kræve enorme ressourser hvis det ikke bare skal rammer de i forvejen
ansvarlige hundeejere.

VH Lene

Fra : Pwh

Dato : 24-01-09 18:13

Lene Nielsen, skrev:

> [...]
> svært ved at se hvordan det skal være pratisk gennemførligt, Det vil
> kræve enorme ressourser hvis det ikke bare skal rammer de i forvejen

Ganske enig i at det bliver svært at gennemfører rent parktisk,
derfor har jeg også hvergang kørerkortet har været oppe og vende
her i gruppen været skeptisk.
Men nu ser det altså ud til at der er politisk vilje til at indfører det,
om ikke andet kan vi da håbe at det dæmmer lidt op for interessen
for de racer, men jeg er heller ikke specielt optimist.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-01-09 13:14

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Læste på TTV at der åbenbart nu er ved at værer politisk bred
> opbakning til at indfører kørerkort til kamphunde, fint nok.

Mon ikke det havde været lettere at administrere hvis man blot forbød dem

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-01-09 13:19

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Mon ikke det havde været lettere at administrere hvis man blot forbød
> dem

For min skyld ingen alarm
Kan så håbe at de forbyder Schæfere i samme ombæring

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-01-09 14:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> For min skyld ingen alarm
> Kan så håbe at de forbyder Schæfere i samme ombæring

For min skyld gerne

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-01-09 16:57

> [...]
> Så må vi håbe at politikerne i deres iver ikke indfører tåbelige
> regler som går ud over os andre med fredelige hunde.

Det ville i mine øjne være det bedste, hvis det blev obligatorisk for alle
hundeejere - store som små (hunde ...)

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?

Fra : Hm

Dato : 24-01-09 17:29

Uden at ´vide en "dyt" om hvordan det skal foregå.

Kunne man tænke sig, at for at have en kamphund, så skal man have en ren
straffeattest og ud fra dette får man et bevis på, at man må holde sådan en
race.
Så vil det være nemt for politiet at konfiskere hunden, såfremt ejeren ikke
har denne tilladelse.

Hanne/ som lige kom frem til en (måske) for nem løsning

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-01-09 20:58

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> en race.
> Så vil det være nemt for politiet at konfiskere hunden, såfremt ejeren

Hvorfor skal det kun gælde kamphunde? Jeg kan ikke se nogen grund til, at
det ikke skal gælde alle hunde - og det med ren straffeattest tror jeg ikke
er realistisk, når vi snakker alle hunderacer. Om du er tidligere straffet
eller ej er ikke afgørende for, om du kan finde ud af at have en hund eller
ej.

Din idé med at hvis du har en ren straffeattest, så får du et bevis på at du
må holde hund er som jeg ser det noget - i bedste fald - ikke gennemtænkt
sludder. Hvis der skal et bevis til at holde hund, så skal man vel også
bevise noget? At jeg har en ren straffeattest gør mig da ikke egnet til at
have en hund - det er min måde at behandle hunden på, der afgør om der
kommer en god hund ud af det eller ej.

Nu er vi så heldige at have verdens bedste hund:
http://pudekamp.dk/?page_id=5 og det er ikke pga. min straffeattest, men
måden vi holder hund på.

Fra : Hm

Dato : 24-01-09 21:49

> [...]
> du
> må holde hund er som jeg ser det noget - i bedste fald - ikke gennemtænkt

ja, så men du da bare det.

Nu er det jo ikke om man er egnet til at passe en hund eller ej!!!
Så selv sludder !!!!

Men formodentlig for at disse kamphunde ikke kommer i hænderne på de
forkerte mennesker ( ren straffeattest) og for at de andre kamphunde ejere ,
er/bliver klar over hvad det er for hunde de har i hænderne.

Hanne/ som faktisk ikke kom med en ide´ men en tanke

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-01-09 11:26

> ja, så men du da bare det.
>
> Nu er det jo ikke om man er egnet til at passe en hund eller ej!!!
> Så selv sludder !!!!

Du skrev bare, at man ud fra om man havde ren straffeattest eller ej, kunne
få et bevis på om man have en kamphund eller ej. Derfor svarede jeg som jeg
gjorde.

Eller var det et fordom ..?

Fra : Hm

Dato : 25-01-09 11:53

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen

Eller var det et fordom ..?

> --
> MVH Thomas

næh, det var det faktisk heller ikke.

Hanne/ som ikke havde nogen bagtanke

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-01-09 17:25

> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Eller var det et fordom ..?

> næh, det var det faktisk heller ikke.

Hvis din model med at folk med en plettet straffeattest ikke skal have lov
til at have en kamphund, men dem med ren straffeattest skal have lov - er
det så ikke at skære folk over én kam ..?

Fra : Hm

Dato : 25-01-09 17:38

> [...]
> til at have en kamphund, men dem med ren straffeattest skal have lov - er
> det så ikke at skære folk over én kam ..?

Man skal jo begynde et sted, og meningen var at straffeattesten var
udløst af f.eks. voldsdom o.lign.

Stadig væk, var den for så vidt ikke en model, men en løs tanke.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 25-01-09 19:12

Hm, skrev:

> Man skal jo begynde et sted, og meningen var at straffeattesten var
> udløst af f.eks. voldsdom o.lign.
>
> Stadig væk, var den for så vidt ikke en model, men en løs tanke.

Jeg tror det er spild af tid at spekulerer over diverse
løsningsmodeller, vi vil ikke blive spurgt og jeg tvivler
også på at lovforslaget kommer til folkeafstemning

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-01-09 19:20

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> løsningsmodeller, vi vil ikke blive spurgt og jeg tvivler
> også på at lovforslaget kommer til folkeafstemning
>
> /Jens

Kan kun give dig ret, mit indlæg var heller ikke noget som jeg regnede med
jeg skulle forsvare, da det jo som skrevet kun var en løs tanke og intet
andet

Hanne/ som syntes Jens er så klog

Fra : Pwh

Dato : 25-01-09 19:47

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kan kun give dig ret, mit indlæg var heller ikke noget som jeg
> regnede med jeg skulle forsvare, da det jo som skrevet kun var en løs
> tanke og intet andet

Skal der også værer plads til uden at man får bidt hovedet af

> Hanne/ som syntes Jens er så klog

På trods af at jeg kun har en ½-Schæfer

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-01-09 21:14

> På trods af at jeg kun har en ½-Schæfer
>
> /Jens

Jens, det var et fejltrin p.g.a. din ungdoms uvidenhed, så det må vi jo se
at få det bedste ud af, så ½ er bedre end slet ikke

Hanne/ som ved at Jens ikke for fremtiden nøjes med en ½

Fra : jopa

Dato : 24-01-09 21:45

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Kunne man tænke sig, at for at have en kamphund, så skal man have en ren
> straffeattest

Øhmmmm så mig og Stein der har lavet økonomisk kriminalitet vi må nøjes med
en kat ?

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Hm

Dato : 24-01-09 21:54

"> Øhmmmm så mig og Stein der har lavet økonomisk kriminalitet vi må nøjes
> [...]

Ja, en kamphund er du jo ikke egnet til, når du kan gøre din puddelhund til
en dræberhund

Nu var tanken om ren straffeattest nok mest forbundet med vold, hærværk
o.lign.

Hanne/ som har en ren attest, men aldrig ville eje en kamphund

Fra : jopa

Dato : 25-01-09 00:27

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Nu var tanken om ren straffeattest nok mest forbundet med vold, hærværk
> o.lign.

Jo men hvorfor egentlig alt det postyr, når det ikke er de såkaldte
kamphunde der forårsager skaderne.

Hvis vi snakker hundeangreb med dødelig udgang viser en Tysk undersøgelse at
schæferen ligger på en klar 1 plads
Fra 1968 til 2000 er 25 mennesker dræbt af schæferhund i Tyskland.
Rotweiler 5
Pitbull 3
Nu er der selvfølgelig flest schæfere i Tyskland, men statistikken siger
sikkert et eller andet om farlighed eller måske nærmere om de mennesker der
holder dem, så måske også ren straffeattest til schæferejere

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-01-09 06:14

jopa, skrev:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Jo men hvorfor egentlig alt det postyr, når det ikke er de såkaldte
> kamphunde der forårsager skaderne.

Det var vist en sag for nylig hvor en AmStaff bed en 6mdr hvalp
til hakkekød (igen) der har startet det i denne omgang.
Men som jeg forstod det er det sansynligt at der samtidigt med
kommer nogle tiltag overfor andre "farlige" racer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-01-09 12:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det var vist en sag for nylig hvor en AmStaff bed en 6mdr hvalp
> til hakkekød (igen) der har startet det i denne omgang.

Nå ok men sålænge det er en hund og ikke et barn er jeg mere rolig

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-01-09 19:17

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nå ok men sålænge det er en hund og ikke et barn er jeg mere rolig

Mener også bestemt at jeg har læst at skadestuerne har en statestik
der siger at kamphunde står for en uforholdsmæssig stor del af de
bidskader de behandler, så den sidste episode er nok bare den berømte dråbe.

Godt vi selv har hunde der kan klapse en AmStaff af med
den ene pote bundet på ryggen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-01-09 21:25

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det var vist en sag for nylig hvor en AmStaff bed en 6mdr hvalp
> til hakkekød (igen) der har startet det i denne omgang.

Man skal se det i perspektiv.
Der sker ca 60 mord om året i Danmark og det er rimeligt stabilt.
Mord er forbudt dog sker det alligevel.

Fordi en sålkaldt muskelhund bider en anden hund kan det ikke bringe mit pis
i kog.
Herregud det er hvad der sker i naturen også.
Min kunne da finde på det samme hvis jeg lod være med at kontrolere den

Man kunne så tage våbnet/hunden fra ejeren når det sker.
Altså lidt konsekvens.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Xenon

Dato : 26-01-09 06:44

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Man kunne så tage våbnet/hunden fra ejeren når det sker.
> Altså lidt konsekvens.

Konsekvens, det ord er der sq da ikke mange der kender her i lille DK.

Claus

Fra : Leyna

Dato : 26-01-09 20:19

On Sat, 24 Jan 2009 21:44:40 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

>Øhmmmm så mig og Stein der har lavet økonomisk kriminalitet vi må nøjes med
>en kat ?

Jeps. I er slet ikke egnet til at have muskelhunde!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-09 17:38

> [...]
> Så må vi håbe at politikerne i deres iver ikke indfører tåbelige
> regler som går ud over os andre med fredelige hunde.

Hej Jens

Ja, alle disse tiltag, er for den sags skyld gode nok....

Men så længe resourcerne ikke rækker til at håndhæve de regler vi allerede
har,

Kan jeg ikke se, der er nogen grund til at vedtage flere, som heller ikke
håndhæves.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 24-01-09 18:18

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
> allerede har,
>
> Kan jeg ikke se, der er nogen grund til at vedtage flere, som heller

Kan der værer noget om
Vi må se hvad de brygger sammen.
Bare det ikke bliver noget med snortvang eller mundkurve
til store hunde så ændrer det ikkke noget på min hverdag

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-01-09 18:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Bare det ikke bliver noget med snortvang eller mundkurve
> til store hunde så ændrer det ikkke noget på min hverdag

Det ville jo løse problemerne så gerne for mig

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-01-09 18:54

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det ville jo løse problemerne så gerne for mig

Hvorfor så ikke bare forbyde alle hunde over 10kg,
det ville effektivt stoppe problemet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-01-09 19:16

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvorfor så ikke bare forbyde alle hunde over 10kg,
> det ville effektivt stoppe problemet

Det er ikke mig der vil lave nogen lov jeg siger bare at for mig gerne.

Milo har mundkurv i forvejen

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-09 09:19

> [...]
> Bare det ikke bliver noget med snortvang eller mundkurve
> til store hunde så ændrer det ikkke noget på min hverdag

Hej Jens

Desværre tror jeg der i rigelig grad er tænkt på, de personer, der i F.eks
Vollsmose, Gellerup, eller lignende steder, som udelukkende anskaffede sig
diverse kamphundetyper, med det ene formål, at kunne pudse dem på Politiet.
Der er altså IKKE, og har ALDRIG været tale om dyr, som er købt fordi ejeren
holdt af dyret... Kun den status og respekt, som dyret kunne skaffe ham.
Altså kort og godt, ikke folk, som ønskede en nedtrapning af igangværende
konflikter, snarere tvært i mod.

Det er også tankevækkende, at det i alvorlig grad, er unge piger, som køber
kamphunde, og kunne måske henføres under, skal vi sige det sådan.... Den
almindeligt voksende usikkerhed i den almindelige befolkning, hvor det jo i
stigende grad, er nødvendigt, at Politiet kan høre " Det dræbende skud " i
telefonen, før de overvejer om de gider rykke ud.... Og hvis skuddet lød som
noget, der stammede fra noget, som var mindre end en 9mm, så ikke mener at
det er nødvendigt med en ambulance, men at det må være tilstrækkeligt, at
opsøge sin praktiserende læge på Mandag.

Men der for uden, tror jeg faktisk ikke det hjælper spor, for de fleste
beretninger jeg har hørt om, der var kamphundene jo i snor, og næsten alle
tilfælder, er sket ved almindelig passage.... Jeg vil ikke være i stand til
at påstå, at det var kamphunden, der altid var den skyldige, da mangen en
situation alt for ofte, er sket på grund af folks overdrevne frygt, og
dermed ofte følgende irrationelle adfærd.

M.V.H.....Benny..

Fra : jytte

Dato : 25-01-09 12:42

On 24 Jan., 18:53, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Hvorfor så ikke bare forbyde alle hunde over 10kg,
> det ville effektivt stoppe problemet

Uha så skal Mollie godt nok på skrump. Hun bliver vist til en pind-
hund

Hilsen Jytte M

Fra : oz3bto

Dato : 25-01-09 15:27

> [...]
> Så må vi håbe at politikerne i deres iver ikke indfører tåbelige
> regler som går ud over os andre med fredelige hunde.

Så skal de jo først il at finde ud af hvad der er kamphunde

Iøvrigt direkte latterligt

Men den forkerte opdragelse så bliver en slædehund eller en schæfer
mindst lige så farlig

Fra : jopa

Dato : 25-01-09 15:33

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Men den forkerte opdragelse så bliver en slædehund eller en schæfer
> mindst lige så farlig

Ja da men de er så ikke så populære

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-01-09 19:21

jopa, skrev:
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Ja da men de er så ikke så populære

Er der noget at sige til det

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 26-01-09 02:21

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Ja da men de er så ikke så populære
>

> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

Nej men det bliver de jo nok

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-01-09 17:12

> Iøvrigt direkte latterligt
>
> Men den forkerte opdragelse så bliver en slædehund eller en schæfer
> mindst lige så farlig

Det skal bare gælde til alle hunde. Hvis så overtræder reglerne om
kørekortet, så frakendes man retten til at eje hund. Hvis straffen er stor
nok skal nok lade være. Så er den håb om den lille flok tåber som ødelægger
det, for vi andre, finder noget andet at gå op i.

Carsten
"som har boxer, men gerne vil til prøve for at få højnet moralen blandt
hundeejere"

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-01-09 11:03

On 25 Jan., 17:12, "Carsten Jensen" <Nonnebo.s...@mail.dk> wrote:

> [...]
> nok skal nok lade være. Så er den håb om den lille flok tåber som ødelægger
> det, for vi andre, finder noget andet at gå op i.

Hvem skal kunne udstede det kørekort? F.eks. også den træner der i
regi af en DKK specialklub er nødt til at træne jagthunde i en
ridehal, fordi tilfældigt forbipasserende ellers ville "kunne opfatte
noget forkert" - hvilket de har fuldstændigt ret i.
- eller en horde af DcH trænere der i løbet af 10 minutter lærer dig 7
forskellige måde at lægge en hund i dæk på?
- eller Abrantes-disciplen der "lader det koste en golden retriever
hvalp" at diagnosticere en eller anden ustyrlig ulvehybrid?
Jeg har stiftet bekendskab med dem alle, og ville nødigt se nogen
tvunget il at hilse på de personer på grund af en logvivning der
bliver udformet som "kollektiv straf".

Skal almindelige harmløse hundeejere til at have besvær for at kunne
overholde en ny lov, på grund af nogen andre som alligevel skider på
alt der hedder lovgivning - og som regel slipper godt afsted med det?

I Tyskland har de indført nogle ret hysteriske foranstaltninger mod
alle hundeejere, men alligevel så jeg for en måned siden et narkolig
gemt under en hættetrøje komme vaklende med to store kampbasser gående
løst på gågaden i Flensburg. Hættetrøje-Zombien var så afkræftet, og
vakkelvorn som et korthus, at det ikke have gjort den mindste forskel
om de havde været i snor med ham i den anden ende.

Hilsen Kim

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-01-09 19:59

[...]

Det skal det offentlige ligesom alm kørekort. De kan måske overdrage det til
private ligesom med bilsyn, men efter bestemte regler. Selvfølgelig vil der
være folk der overtræder reglerne, men så er det bare at klapse dem af når
de bliver afsløret. Det er også første når man bliver taget der er straf for
spritkørsel.

Carsten

Fra : Xenon

Dato : 26-01-09 06:52

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Men den forkerte opdragelse så bliver en slædehund eller en schæfer
> mindst lige så farlig

Men der er en ting der gør en stor forskel på muskelhunde og de racer du
nævner der, det er muskelhundenes høje smerte tærskel, det betyder at du har
virkelig svært ved at klare sådan en sjover , når den først tænder af.
Og lige precis den højesmerte tærskel er jo noget som mange muskelhunde
ejere elsker at tale om. ;o(

Claus
Der personlig har været i håndgemæng med en sådan sjover og ikke slap
viderer godt fra det.

Fra : Hm

Dato : 26-01-09 09:25

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ejere elsker at tale om. ;o(
>
> Claus
> Der personlig har været i håndgemæng med en sådan sjover og ikke slap

Jeg kan kun give dig ret.

Hanne/ som aldrig håber at komme i samme situation

Fra : Pwh

Dato : 26-01-09 18:25

Xenon, skrev:
> [...]
>
> Claus
> Der personlig har været i håndgemæng med en sådan sjover og ikke slap

Må vi få den historie

/Jens