Min datter vågner med kløe og svie i skrid~
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-09 22:49

Min datter på næsten 7 år vågner af og til (mest på den kolde tid af året)
om aftenen efter 2-3 timers søvn og græder fordi det klør og svier i
tissekonen, som hun siger. Hun har lidt ondt når hun tisser, så jeg tænkte
først på blærebetændelse. De sidste tre aftener har det været sådan - vi har
aldrig før prøvet at det var tre aftener i træk.

Det eneste hun vil er at have en iskold vaskeklud mellem benene som bliver
skyllet op jævnligt, så den hele tiden er kold. Hun får en pamol og efter
ca. 15-20 minutter begynder denne at virke. Derefter får hun natbukserne på
igen og ligger herefter med en varmepude.

Jeg undrer mig virkelig over, hvad det kan være. Hun går med strømpebukser
under sine bukser HVER dag i vintermånederne og vores børn har ry for at de
sjældent er syge, fordi vi klæder dem godt på. Skal vi i byen hvor hun gerne
vil pyntes, som piger jo gerne vil, og have kjole på er det med uld-trusser
uden på underbukserne og så strømpebukser.

Jeg har haft en mistanke om, at disse smerter kom når hun havde fået for
meget usundt/sukker/søde sager osv. I går fredag fik hun lidt slik og idag
har hun også fået lidt og vi er altså en familie, hvor der nøje bliver lagt
ca. 10 stk slik på en tallerken til hvert barn. Sodavand her i huset er
ALTID light sodavand - cola light, appelsin light og topform light. Hun
drikker altid mælk inden sengetid. Hendes kost iøvrigt er sund og varieret.
Slik får vi her i huset kun fredag og lørdag aften, og som nævnt - i afmålte
mængder.

Hun har tendes til at have en grim lugt mellem benene, hvis hun ikke bliver
vasket med neutral sæbe fra apoteket, anbefalet af lægen, 1 gang om dagen
(altid om aftenen inden sengetid). Hun får rent undertøj på hver aften. Hun
er bevidst om at hun skal tørre sig forfra og om bagtil, og ikke omvendt.

Er der nogen der har et svar om hvad det evt. kan være ??? Så kom med et
bud. Synes det virker underligt at det kommer efter 2-3 timers søvn, og jeg
VED hun ikke går og fryser i det daglige. Hun har ikke feber. Hvad er det
lige jeg som MOR overser i dette ???????????????

Hilsen fra en frustreret mor .....

Fra : B. S.

Dato : 25-01-09 01:08

Trekroner skrev:
> [...]
> VED hun ikke går og fryser i det daglige. Hun har ikke feber. Hvad er det
> lige jeg som MOR overser i dette ???????????????

Det første jeg tænker er: få tjekket for sukkersyge!
Det næste jeg tænker er: drop mælken før sengetid.
Neutral sæbe helbreder ikke ubalancen i skeden/skridtet, en intimsæbe
med mælkesyrebakterier er bedre end blot en neutral. Brug desuden
Multigyn, som også fåes på apoteket,
http://www.naturoghelse.dk/shop/multi-gyn-actigel-3043p.html
Overvej et tilskud af Molkosan.

Hilsen
B. Sørensen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-01-09 10:44

"Trekroner" <xx> writes:

> [...]
> vil pyntes, som piger jo gerne vil, og have kjole på er det med uld-trusser
> uden på underbukserne og så strømpebukser.

Det lyder umiddelbart som svamp. Hendes underliv er pakket ind og
varmt hele tiden og det giver ideelle vækstbetingelser for svamp. Og
det klør og svier som bare pokker.

Var det min datter bestilte jeg en tid hos lægen og fik undersøgt hvad
det er. Svamp f.eks. er meget nemt og smertefrit at behandle.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Henriette Døssing

Dato : 25-01-09 11:07

Trekroner skrev:
[klip]

> [...]

> er bevidst om at hun skal tørre sig forfra og om bagtil, og ikke omvendt.

Jeg tror, hun har fået svamp. Hun har - i mine øjne - alt for meget tøj
på. Det er med til at skabe fugt og varme, som er ideelle
vækstbetingelser for svamp.

Tag hende en tur til lægen, så I kan få be- eller afkræftet, om det er
svamp og samtidig få at vide, hvilket svampedræbende middel, I skal bruge.

Sørg for, at huden er helt tør inden hun får undertøj på og prøv at
skrue lidt ned for brug af strømpebukser og ekstra underbukser under
hendes "almindelige" tøj. Selvom hun er ude at lege, er hun trods alt
indendørs i skolen det meste af dagen, og der bliver det for meget med
de mange lag tøj.

En god flyverdragt er efter min erfaring alt, hvad børnene behøver. Er
det rigtigt koldt, kan man selvfølgelig supplere med lidt ekstra under,
men det bør altså ikke være reglen - nærmere undtagelsen.

God bedring med hende.

Henriette Døssing
Slangerup

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 25-01-09 12:18

"Trekroner" <xx> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg VED hun ikke går og fryser i det daglige. Hun har ikke feber. Hvad er
> det lige jeg som MOR overser i dette ???????????????

Hejsa...

Som andre nævner vil jeg også sige svamp.

Det som du skriver kan jeg tydelig huske da jeg var gravid.

Det svier og klør ad h til og det eneste der hjælper her og nu, er noget
koldt.

Imtimsæbe, noget af alt det tøj af, for varme er en stor legeplads for
bakterier og så til lægen og få recept på noget creme eller piller.

Håber hun snart slipper af med det :)

Hilsen Bente

Fra : Marianne

Dato : 25-01-09 22:12

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> først på blærebetændelse. De sidste tre aftener har det været sådan - vi
> har aldrig før prøvet at det var tre aftener i træk.

Vi kender godt tilstanden herhjemme. Det kommer typisk fordi hun ikke altid
får tørret sig helt nok, når hun har tisset. Det eneste, der sker her, er
vand: Hun vasker sig selv, og så lidt Natusansalve på. Det tager det uden
vanskeligheder.

Til gengæld sover hun i natkjole og uden undertøj. Selvfølgelig med en varm
dyne over.

Tjek også evt. vaskepulver og skyllemiddel for uønskede stoffer.

Men har du mistanke om blærebetændelse, så undersøges det hurtigt med en
urinprøve.

mvh
Marianne

Fra : Inge Jensen

Dato : 26-01-09 19:06

> [...]
> jeg VED hun ikke går og fryser i det daglige. Hun har ikke feber. Hvad er
> det lige jeg som MOR overser i dette ???????????????

Jeg tænkte også på svamp lige med det samme. Jeg har selv lidt af det i et
stykke tid, indtil jeg læste at trusseindlæg kunne være skyld i svamp. Væk
med trusseindlæggene og væk er svampen, men det føltes sådan som du
beskriver

Der er dog en ting mere i dit indlæg som undrer mig. Du skriver at I altid
drikker light sodavand for at være sundere. Jeg er ikke sikker på at sukker
er mere usundt end de sødestoffer og andre kunstige tilsætningsstoffer der
er i light produkterne. Mange kosteksperter anbefaler de "almindelige"
produkter men naturligvis ikke overdrive det.