Ny hvalp.............
Fra : kim rasmussen

Dato : 22-01-09 12:55

Nu er der kun 1 uge til vi skal hente vores Cairn Terrier hvalp ( Gizmo ).
Har en Westie ( Zita) på 2½ år i forvejen .....
Det bliver spændende at se om alt flasker sig.
Hilsen Kim

--
Westie og snart Cairn ejer.........fordi alle kan kalde en labrador til sig
!!!

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-01-09 13:09

"kim rasmussen" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hilsen Kim
>
> --
> Westie og snart Cairn ejer.........fordi alle kan kalde en labrador til

hej Kim
tillykke med den kommende hvalp - og nyd nu de sidste fredelige nætter, hvor
du kan sove igennem, inden du hver nat skal ud i kulden med hvalpen
Jeg husker tydeligt, hvor koldt det var, dengang min sidste hvalp ankom
ultimo februar for to år siden.

mvh Anelise, lab.ejer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-01-09 17:07

> [...]
> hvor du kan sove igennem, inden du hver nat skal ud i kulden med hvalpen
>
> Jeg husker tydeligt, hvor koldt det var, dengang min sidste hvalp ankom

Hmmm - vores cairn, som nu efterhånden er blevet 8 måneder, har nu sovet
igennem lige fra dag et.
Han faldt i søvn under spisebordet, og næste morgen (ved halv syvtiden), lå
han i sin kurv. Hvis man så skyndte sig hen til kurven og tog ham i favnen
og satte ham ud på græsplænen, så kom hele ladningen. Han havde så været ude
i haven ved midnatstide aftenen før.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-01-09 17:15

> [...]
> favnen og satte ham ud på græsplænen, så kom hele ladningen. Han havde så
> været ude i haven ved midnatstide aftenen før.

hej Andreas
der har du vist været meget heldig med din hvalp, jeg tror, han må være
undtagelsen, der bekræfter reglen

mvh Anelise

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 17:39

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> hej Andreas
> der har du vist været meget heldig med din hvalp, jeg tror, han må være
> undtagelsen, der bekræfter reglen
>
> mvh Anelise

måske med en Cairn, men med mine Schæfere har det været reglen

Hanne

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-01-09 17:52

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> måske med en Cairn, men med mine Schæfere har det været reglen
>
> Hanne

hej Hanne

jeg har kun erfaring med labradortæver, og den sidstankomne, der nu er 2 år,
var ca. ½ år, førend hun om dagen holdt op med at tisse på parketgulvet i
stuen - også selv om terrassedøren i stuen stod åben ud til haven -
og endnu kan det ske, at hun vækker mig om natten med en ganske bestemt
slags gøen, fordi hun skal ud og tisse i haven, selv om jeg altid går meget
sent i seng, og det sidste, vi foretager os inden, er at hundene kommer ud i
haven for at tisse af til natten.

Jeg vil så til gengæld sige, at mine fire tidligere hunde alle har været
renlige omkring 4 mdr.s alderen, så det er nok Sia, der er lidt langsom i
aftrækket.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 18:27

> [...]

> renlige omkring 4 mdr.s alderen, så det er nok Sia, der er lidt langsom i

Ja, det er nok forskellig inden for de forskellige racer, min tæve tissede
og lavede stort indenfor 1 gang, dagen efter jeg hentede hende (8 uger) og
begge gange var det min skyld, så det var rigtig nemt.
Men da stod jeg også ude i alt slags vejr en gang hver nat.

Nu gider hun ikke altid gå ud, inden vi går i seng (tidligt) og da slet ikke
hvis det regner (om dagen er regnvejr dejligt)

Og tit gider hun heller ikke før omkring ved 8-9 tiden om morgenen, så fra
kl. ca. 19 til 8 om morgenen er ret almindeligt., med mindre der er noget
spændende uden for, så er hun meget, meget trængende adskillige
gange ved 19 tiden, men efter denne tid ligger hun og gasser sig på sofaen
eller i min seng

Hanne/ som er glad for at John ikke læser dette

Fra : jopa

Dato : 22-01-09 20:16

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev > Og tit gider hun heller ikke før omkring
> [...]
> sofaen eller i min seng
>
> Hanne/ som er glad for at John ikke læser dette

Jeg tvivler stærkt på at det er en schæferhund du har.
Er der papirer på begge forældre ?

En rigtig schæferhund sover hverken i sofa eller seng, men ligger på gulvet
hvor man kan sparke til den.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 22:08

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er der papirer på begge forældre ?
>
> En rigtig schæferhund sover hverken i sofa eller seng, men ligger på

Ja, ja, en lang en og fine billeder af både far og mor

Nu har jeg jo virkelig brugt meget tid på at lære hende det, så det er en
indlært adfærd
(selvom hun er meget lærenem, så var det virkelig svært)

Hanne/ som ikke kan skrive noget uden at John straks ser det

Fra : jopa

Dato : 22-01-09 22:27

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Nu har jeg jo virkelig brugt meget tid på at lære hende det, så det er en
> indlært adfærd
> (selvom hun er meget lærenem, så var det virkelig svært)

Ok det kan vel også være hip som hap når du ikke har stamtavle på den.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 23:12

> Ok det kan vel også være hip som hap når du ikke har stamtavle på den.

Nå, nå - hvad er der nu i vejen med den lange fine stamtavle hun har ???
Er du misundelig ???

Hanne/ som tvivler på Milo har en fin stamtavle

Fra : jopa

Dato : 23-01-09 09:43

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som tvivler på Milo har en fin stamtavle

Milo har ingen stamtavle da vi fik ham billigt af en hundehandler der solgte
hunde fra Polen
Jeg har dog en kvittering på en gul lap papir.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 23-01-09 09:50

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Milo har ingen stamtavle da vi fik ham billigt af en hundehandler der
> solgte hunde fra Polen
> Jeg har dog en kvittering på en gul lap papir.

Nåhhh derfor... ((-;

Mvh. Marie -der er glad for at sandheden om Milo endelig kom frem.. GG

Fra : Hm

Dato : 23-01-09 10:07

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> Nåhhh derfor... ((-;
>
> Mvh. Marie -der er glad for at sandheden om Milo endelig kom frem.. GG

Ja, Marie den har vi ventet på længe, så var der altså noget lusk

Hanne/ som længe lod sig narre

Fra : ager

Dato : 23-01-09 10:32

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Marie den har vi ventet på længe, så var der altså noget lusk

Havde du ikke luret den for længe siden??
(-;

Mvh. Marie

Fra : Hm

Dato : 23-01-09 12:02

> Havde du ikke luret den for længe siden??
> (-;
>
> Mvh. Marie

Nej,

Hanne/ som ikke kun er pivet, men også godtroende

Fra : jopa

Dato : 23-01-09 11:55

"ager" <big@city.dk> skrev

> Nåhhh derfor... ((-;
>
> Mvh. Marie -der er glad for at sandheden om Milo endelig kom frem.. GG

Det gør ham vel ikke til et dårligere menneske ?

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : ager

Dato : 23-01-09 12:57

> "ager" <big@city.dk> skrev

> Det gør ham vel ikke til et dårligere menneske ?

troede han var en hyænekamel?? nu tager du fusen på os John!
(-;

Mvh. Marie -der ikke bryder sig om at blive ført bag lyset (-;

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-01-09 23:52

> [...]
> sofaen eller i min seng
>
> Hanne/ som er glad for at John ikke læser dette

Mine tre tidligere hunde kunne ikke drømme om at gå op i mine sofaer, til
gengæld havde de deres egen, nemlig en ældgammel to-personers fløjlssofa,
som de nød at ligge i.
Efter jeg har fået Sia, har hun på en eller anden måde fået tiltusket sig
adgang til mine lædersofaer - og Sally var ikke sen til at følge trop.

Ser de ikke søde ud ? :
http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia#5294253455542257938

Men soveværelset og min seng er forbudt område, fordi jeg har en let astma,
og der er jo ingen grund til at forværre allergien med hundehår i sengen.

mvh Anelise

Fra : Hm

Dato : 23-01-09 09:22

> [...]
>
> Men soveværelset og min seng er forbudt område, fordi jeg har en let
> astma, og der er jo ingen grund til at forværre allergien med hundehår i

ja, det er afslapning på højeste plan

Jeg købte læder sofa, fordi den kan vaskes af og bliver ikke ødelagt.

Hanne/ som syntes hunden pynter på sofaen

Fra : ager

Dato : 23-01-09 09:36

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> Ser de ikke søde ud ? :
> http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia#5294253455542257938

GG jo det er afstressning i bedste stil, jeg undlader at vise det til mine
vovser, da de ikke mere har adgang til møblerne.. kun kattene pynter, men
det er de så tilgengæld også rigtig gode til!.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-09 11:55

In news:4978f89a$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
> Efter jeg har fået Sia, har hun på en eller anden måde fået tiltusket
> sig adgang til mine lædersofaer - og Sally var ikke sen til at følge
> [...]

De er bare noget så kære. Hvor har du dog fået mange nye og dejlige billeder
ind i dit album. Og så lige hende Sia !!! Det er mig ubegribeligt at en
vovse med det "engleansigt" kan være ulydig, men skinnet bedrager mange
gange. Dejlig er hun ihvertfald "døvhed" eller ej.

Sally er jo bare en god og lydig hund, det lyser ligefrem ud af hendes øjne.
Utroligt at der kan være så stor forskel, når de er blevet opdraget ens, men
hvad pokker det er der jo også på søskende i menneskeverdenen.

Kan godt forstå at du elsker dine vovser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-01-09 12:04

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ens, men hvad pokker det er der jo også på søskende i menneskeverdenen.
>

> Kan godt forstå at du elsker dine vovser.

Tak Tove.
Ja, selv om jeg nogle gange bander Sia langt væk, kunne jeg jo alligevel
slet ikke undvære hende, for herhjemme er hun faktisk lige så engleagtig,
som hun ser ud - og det er jo trods alt de fleste af døgnets timer

mvh Anelise

Fra : ager

Dato : 22-01-09 15:10

"kim rasmussen" <kim@lechef.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er der kun 1 uge til vi skal hente vores Cairn Terrier hvalp ( Gizmo ).
> Har en Westie ( Zita) på 2½ år i forvejen .....
> Det bliver spændende at se om alt flasker sig.

det bliver spændende!, og god fornøjelse siger jeg bare.. LOL..

Mvh. Marie -der er GLAD for at hendes Cairn efterhånden er blevet 7 år og er
ganske rolig og fredelig..GG

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 16:06

Forstår godt du glæder dig, det er altid spændende, med en lille ny. Hele
verden er åben.

Hanne/ som er glad for at jeg idag har en super nem og lydig hund på 3½ år

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-01-09 17:09

> Westie og snart Cairn ejer.........fordi alle kan kalde en labrador til
> sig !!!

Tillykke med ham! - en cairn er bare toppen!

mvh

Andreas M. Hansen
- som har en flabet men uimodståelig cairn knægt liggende foran fødderne