DKK
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 16:54

Hej,

Ville ind lige og tjekke lidt stamtavler den anden dag, men opdager man skal
have login, og åbenbart være medlem af DKK...

Nogle der ved om medlem af DRK kan bruges til login?

Kasper

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-01-09 17:46

On Wed, 21 Jan 2009 16:54:22 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

>Hej,
>
>Ville ind lige og tjekke lidt stamtavler den anden dag, men opdager man skal
>have login, og åbenbart være medlem af DKK...
>
>Nogle der ved om medlem af DRK kan bruges til login?

Du skal bruge et medlemsnummer og en kode fra DKK. Det blev ændret 1.
januar. Kode og medlemsnummer fremgår af "Hunden", som jeg så kan
regne ud, du ikke får.

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 21-01-09 20:08

Nej, medlemskab af Dansk Retriever Klub er desværre ikke nok til at få
adgang til hundewebben.

Superærgeligt, da hundewebben (efter min mening) jo bl.a. skal bruges af
kommende hvalpekøbere til at checke afstamning og sundhedsresultater inden
man køber en hvalp.

Men man skal være medlem af kennelklubben for at kunne logge på.

MVH

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com (nu med hvalpebilleder)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 20:35

"Camilla Juelsgaard Jørgensen" <kenneljuelsgaard@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> man køber en hvalp.
>
> Men man skal være medlem af kennelklubben for at kunne logge på.

Det sucks da totalt man skal betale 400kr mere om månden for at kunne tjekke
ens egen stamtavles opdateringer med prøver/tests...

Tror jeg vil rette hendvendelse til DRK

Kasper

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-01-09 20:44

On Wed, 21 Jan 2009 20:34:41 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
>
>Det sucks da totalt man skal betale 400kr mere om månden for at kunne tjekke
>ens egen stamtavles opdateringer med prøver/tests...

Du mener da forhåbentlig om året ) Vores to medlemsskaber i huset
løber da ikke op i mere sammenlagt. Iøvrigt kan det jo være, jeres
klub har et medlem, der vil hjælpe.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 20:56

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> wrote in message

> Du mener da forhåbentlig om året ) Vores to medlemsskaber i huset
> løber da ikke op i mere sammenlagt. Iøvrigt kan det jo være, jeres
> klub har et medlem, der vil hjælpe.

sorry, 410kr tror jeg det var /år..

Men syntes det er lidt fjollet når jeg er med i en klub som har samarbejde
med DKK, at man ikke kan se ens egen stamtavle i al fald.

Hver gang jeg tager til en officiel prøve betaler jeg da penge for de skal
registere den etc.

Kasper

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-01-09 17:33

On Wed, 21 Jan 2009 20:55:39 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
>
>Men syntes det er lidt fjollet når jeg er med i en klub som har samarbejde
>med DKK, at man ikke kan se ens egen stamtavle i al fald.

Der har du så en pointe - mit ærinde er såmænd ikke at forsvare DKK,
jeg finder dem absolut ikke ufejlbarlige, men det er nu engang der
vores kræ er "indregistreret"

Fra : Hm

Dato : 21-01-09 20:39

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse

> Det sucks da totalt man skal betale 400kr mere om månden for at kunne
> tjekke ens egen stamtavles opdateringer med prøver/tests...
>
> Tror jeg vil rette hendvendelse til DRK

DKK er altså "kun" ca. 400 pr. år

Hanne/ som lige har meldt sig ud efter 20 år

Fra : Lene Nielsen

Dato : 22-01-09 02:43

On 21 Jan., 20:55, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> med DKK, at man ikke kan se ens egen stamtavle i al fald.
>
> Hver gang jeg tager til en officiel prøve betaler jeg da penge for de skal

På den anden side er det vel rimeligt nok, at nogle af DKK's gode
tilbud er forbeholdt medlemmerne, der trods alt betaler en del af
driften via kontingentet. Det har været et fint tilbud til andre, at
det har været åbent for alle, men det har altid været meningen, at det
i det lange løb skulle være foreholdt medlemmerne.
Ja, vist er det da ærgeligt, at nye hvalpekøbere ikke kan gå ind og
tjekke forældredyrene på de hvalpe, de er interesserede i, men hvis
man ikke kender nogle, der kan hjælpe, må man jo bare bede opdrætterne
sende kopi af oplysningerne, det lader sig jo fint gøre.

VH Lene

Fra : battlefields

Dato : 22-01-09 14:01

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Hej
Jeg synes nu heller ikke det er rimeligt at man kræver medlemsskab af DKK.
DRK burde være nok, da den jo er en specialklub under DKK.
Det med at man kan spørge opdrætterne om at sende kopier, duer bare ikke.
Jeg ville i hvert fald gerne kunne undersøge forældredyr før et evt.
hvalpekøb uden at opdrætteren behøver vide det.
Hilsen Vibeke, Labrador ejer siden 1966

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-09 17:12

[...]
-----

Du mener så ikke at dem fra DRK ex.vis har betalt?

Jeg kan forsikre dem om der bliver betalt både ved indmeldelse og ved
registrering af prøver o.s.v.
(Dem der ikke er medlem i DKK betaler end da ekstra)

Så når man har valgt at varetage stambøger for andre klubber syntes jeg det
er usselt de senere indskrænker mulighederne.
Det næste bliver måske at stamtavlen ikke er registreret mere, fordi man
ikke er medlem..

Så dit argument holder ikke...

Kasper

Fra : Lene Nielsen

Dato : 23-01-09 00:40

On 22 Jan., 17:12, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> er usselt de senere indskrænker mulighederne.
> Det næste bliver måske at stamtavlen ikke er registreret mere, fordi man

Jeg skrev kontingent, I har vel ikke betalt kontingent til DKK. Vi der
er medlemmer af andre specialklubber betaler da også kontingent til
både DKK og specialklub.

Lene

Fra : Lene Nielsen

Dato : 23-01-09 00:49

On 22 Jan., 14:00, "battlefields" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:
> [...]
> Jeg ville i hvert fald gerne kunne undersøge forældredyr før et evt..
> hvalpekøb uden at opdrætteren behøver vide det.

Hej Vibeke

Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor, du ikke skulle kunne bede
opdrætter af et kuld, der interesserer dig, om at sende kopi af
diverse oplysninger om forældredyrene. Personlig ville jeg da ikke
købe et sted, hvor jeg ikke kunne få de oplysninger, jeg var
interesseret i af opdrætterne. Og som opdrætter ville jeg tage det som
noget helt naturligt, at interesserede bad om de oplysninger.
Hvad gjorde du før 2007, da hundeweb blev åbnet ?

Selvfølgelig kunne DKK og specialklubberne opkræve fælles kontingent.
Det er jo det, du lægger op til, hvis kontingentet til specialklubben
skal give de samme fordele inden for DKK, som DKK's egne betalende
medlemmer. Det har faktisk tidligere været oppe på formandsmøder i
DKK, men stemningen var ikke for det. Helt sikkert DKK kontingentet
ville stige, hvis klubberne skulle have sin del af beløbet. Og
medlemmerne ville ikke kunne vælge frit mellem enten den ene eller
anden klub eller begge.

VH Lene

Fra : battlefields

Dato : 23-01-09 14:45

wrote:

[...]

Hej Lene

Jeg synes det var en smart ordning, at man kunne se stamtavler og resultater
på diverse hunde, uden nødvendigvis at skulle informere opdrætteren (eller
ejeren). Måske ville man bare følge lidt med i racens udvikling. Førhen
måtte man checke kataloger og stamtavlebøger, som bla. findes hos DRK.
Resultaterne måtte man så følge med i via klubbens blade. Men det må man jo
så bare gøre igen, hvilket jeg vil kalde et tilbageskridt, som man så bare
må håbe ikke betyder, at folk vælger en anden klub, hvor det ikke er så
besværligt (der findes for vores vedkommende en Labradorklub, som ikke er
under DKK).

Men ens egen hunds resultater er det da for dårligt, at man ikke kan se,
uden at være medlem af DKK. Resultater, der i hvert fald på vore Retrievere,
er opnået på DRK´s prøver/udstillinger under DKKs "vinger".
På markprøverne førhen afleverede man hundens stambog ved indcheket om
morgenen, resultatet blev så ført ind i stambogen, så man på den måde altid
havde resultaterne samlet i bogen. Nu får man ikke noget bevis på
resultatet, som så kun kan ses på webben (hvis man altså bare lige er medlem
af DKK!!).
Jeg forstår ikke hvad du mener med fælles kontigent, det er nok ikke alle
hundejere, der ønsker/har behov for at være medlem af en specialklub.
I øvrigt mener jeg, at DKK får en pæn del af kagen hver gang en af vore
hunde har deltaget i diverse DRK arrangementer.
Husk lige at DRK og andre specialklubber ikke er selvstændige klubber, men
godkendte specialklubber under DKK.
Bare min mening, men nu er jeg heller ikke hverken opdrætter eller DKK
medlem
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-09 17:21

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> godkendte specialklubber under DKK.
> Bare min mening, men nu er jeg heller ikke hverken opdrætter eller DKK

Hej,

Jeg er enig :)

Man burde min. kunne se ens egen stamtavle... Måske man bare skulle ringe
til dem og spørge hver gang et resultat er opdateret, for at checke de har
udført arbejdet for pengene...

Kasper

Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-01-09 03:13

On 23 Jan., 14:44, "battlefields" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:
> [...]
> godkendte specialklubber under DKK.
> Bare min mening, men nu er jeg heller ikke hverken opdrætter eller DKK

Hej Vibeke

Jeg kan sagtens forstå at det føles som et ærgeligt tilbageskridt,
hundewebben er et rigtig godt tilbud. Spørgsmålet er om det for den
enkelte person er de 400 kr. værd som et DKK abonnement koster.
Jeg kan til gengæld også godt forstå at DKK har behov for at have
tilbud som kun er til medlemmerne. Hvorfor i al verden skulle folk
ellers betale for at være medlem af både DKK og en specialklub ? Inden
for min race er der klart flere, der er medlemmer af specialklubben
end af DKK, og af de jeg kender, der er medlem af begge, ville mange
da droppe DKK hvis medlemskab i Pyreneerklubben gav samme fordele. Det
er jo ikke i DKK's interesse. DKK har i øvrigt aldrig lagt skjul på at
det kun var åbent for alle i indkøringsperioden, og at det i det lange
løb skulle være forbeholdt klubbens medlemmer.
Når jeg kalder det fælleskontingent, er det fordi det lyder for mig
som om du og Karsten vil have de fordele, der er i et DKK medlemskab
samtidig med fordelene i specialklub medlemskab uden at betale ekstra.

DKK kunne selvfølgelig lave et hundeweb abbonement, så man for et lidt
mindre beløb kunne købe sig rettigheder til at bruge hundewebben.

Jeg mener vi i 2007 betale DKK 17 kr. pr. deltagende hund i vores
udstillinger for EDB kørsel, dvs. opsætning af katalog, endelig
registrering af resultater og overførsel til hundeweb. Jeg ved ikke om
17 kr ud af ca. 300 kr. er en pæn del af kagen. Jeg synes ikke det var
en urimelig betaling. Jeg er ikke i bestyrelsen i øjeblikket og har
derfor ikke de nøjagtige priser for i år.

De alterneative klubber du henviser til, har de et tilsvarende data
program som medlemmerne har adgang til ? For øvrigt står det jo DRK
frit for at lave dataprogram, hvor data vedr. retrievere forfindes som
service til medlemmerne. DRK er jo en stor klub, så måske det var en
ide.

VH Lene

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-09 11:33

wrote:
> [...]

tilbud som kun er til medlemmerne. Hvorfor i al verden skulle folk
ellers betale for at være medlem af både DKK og en specialklub

--> Syntes du selv det er fair og skal betale til et blad man ikke gider
have, trænings programmer man ikke vil bruge / trænings pladser /
organisering af foriggåene, når man ikke øs

[...]

--> hvor har den enkelte bruger fået det at vide?, der står intet steder i
mine papire?
--> Så du mener det er fair alle folk i speiel klubber har været med til at
køre det ind og få et system til at virke, og så lukker man det bare for
egne medlemmer, det er da egoistisk.

Når jeg kalder det fælleskontingent, er det fordi det lyder for mig
som om du og Karsten vil have de fordele, der er i et DKK medlemskab
samtidig med fordelene i specialklub medlemskab uden at betale ekstra.

--> Næ, jeg gider bare ikke betale for alle de andre tilbud der er i DKK, så
vidt jeg kan se er muligheden for at slå ens egen stamtavle op en meget
lille %del af DKK, ellers får man da ikke meget for 400kr...

DKK kunne selvfølgelig lave et hundeweb abbonement, så man for et lidt
mindre beløb kunne købe sig rettigheder til at bruge hundewebben.

--> det var en mulighed, eller juster det over deres EDB-Geybyrer...

[...]

--> Tror ikke der er nogen der er imod at betale de penge for registrering
etc. Problemet kommer når man betaler for noget man ikke kan checke er
blevet laver korrekt bla.
Hvis der skulle ske en prøve ikke er blevet registreret korrekt har den
enkelte en change for at tjekke det hvis de ikke har betalt 400kr til DKK
for at have muligheden.

--> Jeg kunne bedst tænke mig de gebyrer allerede er justeret til hvad DKK
regner med det koster at lave arbejdet, hvorfor skulle man så ellers have
sat gebyrer på, med i det perspektiv er det kun grådighed der lukker
muligheden.

[...]

--> Det kunne måske være, men så ville omsætningen i DKK da falde, vil du
være tilfreds med det?

VH Lene

Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-01-09 09:06

On 24 Jan., 11:32, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> have, trænings programmer man ikke vil bruge / trænings pladser /
> organisering af foriggåene, når man ikke øs

Karsten

Det er jo et valg, om man synes tilbuddene i DKK er prisen værd. Jeg
kan bare ikke se, at det er DKK's ansvar at skaffe Jer en ydelse, I
ikke gider betale til.

> [...]
> køre det ind og få et system til at virke, og så lukker man det bare for

DKK's medlemmer har i hvert fald været informeret om det.

Personlig synes jeg at i stedet for at brokke Jer over I ikke har
tilbudet længere skal glæde Jer over den tid I har haft gratis adgang
til det. Men det bliver vi nok ikke enige om.

> [...]
> vidt jeg kan se er muligheden for at slå ens egen stamtavle op en meget
> lille %del af DKK, ellers får man da ikke meget for 400kr...

Igen det er jo ens eget valg, om tilbudene er prisen værd. Jeg bruger
da heller ikke alle tilbudene, men synes alligevel at medlemskabet er
prisen værd.

> [...]
> Hvis der skulle ske en prøve ikke er blevet registreret korrekt har den
> enkelte en change for at tjekke det hvis de ikke har betalt 400kr til DKK

Som jeg også spurgte Vibeke om, hvad gjorde du før Hundewebben kom
op ? Det har før været muligt at få tilsendt udskrift af sin hunds
resultater m.m., jeg aner ikke om det er muligt stadig. Ellers find en
i din klub, der kan tjekke det for dig, der vil være masser, der er
medlem af DKK også, f.eks. alle med kennelnavn.
I min specialklub offentliggøres alle resultater i blad og på
hjemmeside. Det ser jeg som specialklubbens ansvar. Det er forøvrigt
også os, der taster resultaterne ind til DKK, så specialklubben har jo
oplysningerne.

> [...]
> ide.
>
> --> Det kunne måske være, men så ville omsætningen i DKK da falde, vil du

Jeg har ingen anelse om hvor mange af DRK medlemmer, der er også er
medlem i DKK udelukkende for at kunne bruge Hundewebben, og hvor mange
der i så fald ville melde sig ud. Det er jeg da sådan set også
fuldstændig ligeglad med, Jeg siger bare, at jeg kan sagtens forstå
at organisationen DKK vælger at nogle af deres tilbud er forbeholdt
deres medlemmer.

VH Lene

Fra : qfha

Dato : 26-01-09 15:39

On 21 Jan., 16:54, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> have login, og åbenbart være medlem af DKK...
>
> Nogle der ved om medlem af DRK kan bruges til login?

Hvorfor ikke bare melde sig ind i DKK? Det var da allernemmest.
mvh
qfha