Uønsket opringning
Fra : Hans Knudsen

Dato : 17-01-09 10:39

Beklager hvis spørgsmålet hører hjemme andetsteds, men altså:

Jeg blev for nylig ringet op (fra udlandet går jeg ud fra) og en
kvindestemme proklamerede: Contragulations - you are one of a few who won
.... bla, bla, bla

Mener tidligere at have hørt noget om at man i sådan en situation kan trykke
et eller andet (måske 9?) og herved forårsage at vedkommende der har ringet
op kommer til at betale for samtalen indtil det tidspunkt hvor det måtte
behage mig at lægge røret på igen.

Mon en eller anden ved noget om det?

Hans Knudsen

Fra : Optimus Prime

Dato : 22-01-09 10:06

Hans Knudsen skrev:
> [...]
> har ringet op kommer til at betale for samtalen indtil det tidspunkt
> hvor det måtte behage mig at lægge røret på igen.

Det lyder temmelig usandsynligt efter som personen, der ringer op til
dig, der har startet samtalen - og derfor også kan afbryde den med det
samme.

Eksisterede den funktion du omtaler, ville den jo lave kunne underminere
hele systemet om fakturering af samtaler

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 26-01-09 18:38

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Eksisterede den funktion du omtaler, ville den jo lave kunne underminere
> hele systemet om fakturering af samtaler

Hej

Det er der noget om. Det har været brugt for et par år siden, nu regner de
med at vi har glemt deres fidusnumre.
Og den person som tale sidder ikke og taler direrkte til dig, det er et bånd
der kører.
For normalt begynder den som ringer op ikke med at tale før modparten har
givet sig tilkende.
Og til slut for man muligheden for at clam scor altså for gevinsten ved at
trykke på et nummer på tastaturet.
Og det er her man ikke skal reagere.

Kim