Hunde i bil
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 17:27

Hej,

Nogle der har links til Lov/Bekendgørelser om transport af hund i bil.

Jeg tænker med hensyn til fast spænding og bur..

Kasper

Fra : jytte

Dato : 16-01-09 11:09

On 16 Jan., 17:26, "Kasper" <Tjae> wrote:
> Hej,
>
> Nogle der har links til Lov/Bekendgørelser om transport af hund i bil.
>
> Jeg tænker med hensyn til fast spænding og bur..
>
> Kasper

Der er ingen lov, som siger at hunde skal være fastspændt under
transport

Hilsen Jytte M

Fra : Ralph

Dato : 16-01-09 19:47

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse
> Nogle der har links til Lov/Bekendgørelser om transport af hund i bil.

Der er ingen regler, men man må jo godt tænke selv, Fido på skødet af
chaufføren er jo en udmærket løsning hvis man ikke har en airbag, men hvis
man gerne vil beholde Fido, er det måske en god ide med et bur og en lidt
sikrere bil.

--
Ralph - med bur til 2 hunde

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-01-09 19:48

On Fri, 16 Jan 2009 17:26:46 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

>Hej,
>
>Nogle der har links til Lov/Bekendgørelser om transport af hund i bil.
>
>Jeg tænker med hensyn til fast spænding og bur..

Der er så vidt vides ingen krav i Danmark - men i Tyskland skal
hundene enten sidde i bur eller i sele.

Fra : Hm

Dato : 16-01-09 21:35

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 16 Jan 2009 17:26:46 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

- men i Tyskland skal hundene enten sidde i bur eller i sele.

Tak det viste jeg faktisk ikke.

Hanne/ som bliver så klog her i hundegruppen

Fra : Winther

Dato : 16-01-09 21:53

Hm wrote:
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> - men i Tyskland skal hundene enten sidde i bur eller i sele.
>
> Tak det viste jeg faktisk ikke.
>
> Hanne/ som bliver så klog her i hundegruppen

Der gælder samme regler som for gods..
--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-01-09 22:23

On Fri, 16 Jan 2009 21:34:48 +0100, "Hm" <mishm8116@gmail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>- men i Tyskland skal hundene enten sidde i bur eller i sele.
>
>Tak det viste jeg faktisk ikke.

Næh, det gjorde vi heller ikke, da Fruen daffede til Tyskland for at
få parret Fancy og så havde Frida med som selskab. Men vel ankommen
uden for Berlin blev hun oplyst om, at der vist manglede nogle seler
bagtil
Hmmm, javel, ja! Seler indkøbt og monteret..........så nu kan
"Polizei" bare komme an )