Dykning i Cannes
Fra : Jens

Dato : 11-01-09 20:44

Hej

Jeg skal til Cannes her til sommer og tænkte om der var nogen der havde
erfaringer med dykercentre og destinationer i området omkring Cannes

mvh

Jens R

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 11-01-09 13:02

On 11 Jan., 20:43, "Jens" <j...@razmussen.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg skal til Cannes her til sommer og tænkte om der var nogen der havde
> erfaringer med dykercentre og destinationer i området omkring Cannes

Der skulle lige en marinepark bestående af tre øer længere vestpå
langs kysten, hvor dykningen skulle være rigtig god. Kan ikke huske
navnet, men det er vist ved Toulon.
Har ikke selv været der, men undersøgte sagen engang jeg skulle til
Nice.

Jens Olsen

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-01-09 21:38

> [...]
>navnet, men det er vist ved Toulon.
>Har ikke selv været der, men undersøgte sagen engang jeg skulle til

Det må være Ile de Port-Cros Parc National du tænker på. Jeg dykkede der
sidst i 1996 og det var ganske godt med meget maritimt liv bl.a kæmpe conger
eel, blæksprutter og mange store fisk. Der findes også flere vrag i området,
men de ligger ned til 50 m, og det kan jo være ganske farlig
Se f. eks. http://www.espacemer.fr/index.html

Allan Hansen