Kildekode fra internettside
Fra : Ole Thomas Sløgedal

Dato : 11-01-09 10:14

Hei!

Noen som vet hvordan man henter opp en kildekode fra en internettside og
limer denne inn for eks. i et worddokument?

Ole T.

Fra : jos

Dato : 11-01-09 13:02

Ole Thomas Sløgedal wrote:
> Hei!
>
> Noen som vet hvordan man henter opp en kildekode fra en internettside
> og limer denne inn for eks. i et worddokument?
>
> Ole T.
højreklik->vis kilde->markeralt->kopier(ctrl-c)

i notepad/wordpad/word sæt ind(ctrl-v)

finn

Fra : Ole Thomas Sløgedal

Dato : 11-01-09 23:00

Hei Finn!

Takk for svar men jeg er nok ikke så proff som du tror. Poenget er at jeg
skal bruke VB til
å laste opp en kildekode fra en internettside jeg allerede har oppe på
skjermen. Deretter vil jeg
sette denne teksten som en streng og hente ut noe data derfra som jeg videre
skal bruke til noe.
Trenger derfor at du skriver opp koden som jeg skal bruke for å få til
dette. Dette (højreklik(
må vel egentlig highlighte dette)->vis kilde->markeralt->kopier(ctrl-c)) ser
greit ut men trenger
kodene i VB.

Ole T.

Fra : Benny Andersen

Dato : 11-01-09 16:13

On 11 Jan., 23:00, "Ole Thomas Sløgedal" <ole-...@online.no> wrote:
> [...]
> skal bruke VB til
> å laste opp en kildekode fra en internettside jeg allerede har oppe på
Nej - en internetside er en præsentation beregnet til menneskelig
fordybelse, det du skal læse fra i vb er datastrømmen af et http get.

http://www.mvps.org/access/modules/mdl0037.htm

>Trenger derfor at du skriver opp koden som jeg skal bruke for å få til
dette.
Og hvad gør du så til gengæld?