Vinterfed.
Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 11:54

Jeg har lige haft vufferne på vægten, var nemlig blevet lidt runde
Tyson havde taget 2.5kg på og Angel 2kg, ikke alarmerende.
Jeg er sikker på at det er pgr de jo motionerer mindre her om vinteren,
specielt det at de ikke får svømmet næsten dagligt gør nok meget.
Men tænker på om det måske ikke også er meget godt med lidt
ekstra isolering når det er koldt, så længe kg'ene ryger af igen til foråret.

Er jeres hunde også lidt federe om vinteren, eller er det bare mine

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 12:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 12:23

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Næ

Hvor tit vejer du ham da,
mine er på vægten (dyrelægens) ca 1 gang om måneden.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 12:30

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvor tit vejer du ham da,
> mine er på vægten (dyrelægens) ca 1 gang om måneden.

Jeg vejer ham ikke.
Kan ikke løfte ham, men han vejer over 50 kg
Jeg kan se og mærke om han tager på og syntes ikke det er mere om vinteren.
Kan mærke hans ribben.

Dyrlæge foregår med mundkurv på så det sker kun når han skal vaccineres

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 13:06

jopa, skrev:
> [...]
> Kan ikke løfte ham, men han vejer over 50 kg
> Jeg kan se og mærke om han tager på og syntes ikke det er mere om

Så er det jo lidt gætteri fra din side, 2 kg på en stor hund opdager
man ikke sådan lige, der skal en vægt til.

> Dyrlæge foregår med mundkurv på så det sker kun når han skal
> vaccineres

Vi går lige forbi dyrelægen 1 gang om ugen, så ca 1 gang
om måneden stikker vi lige snuden indenfor og låner vægten.

Tyson skulle godt nok værer lusket idag, han vejede 33kg
til at starte med, indtil jeg opdagede at han havde sat det ene forben
ned på gulvet, det gav lige 10kg mere med alle 4 poter på vægten

/Jens (med samlet 84kg hunde)

Fra : Leyna

Dato : 11-01-09 00:43

On Sat, 10 Jan 2009 13:05:54 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>/Jens (med samlet 84kg hunde)

Den kan jeg slå. Jeg har samlet over 120 kg hunde.
(Okay, jeg har så osse dobbelt så mange som dig, såeh...)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 10-01-09 15:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Er jeres hunde også lidt federe om vinteren, eller er det bare mine

Nææ det synes jeg ikke.. måske du skulle skrue lidt ned for maden i
vinterhalvåret?

Jeg kæmper lidt med Emmas vægt, hun taber sig igen )-:
pokkers også, for hun har holdt vægten så flot i lange tider nu, virkelig
været flot. Det er så sølle med en korthåret hund hvor ribben og ryg ses så
tydeligt.. Det er lige så grimt, som en overfed hund.

Mvh. Marie -der er KED af at sneen er væk igen, og alt er tilbage ved det
gamle klamme våde smattede vejr igen!.

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 16:20

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Nææ det synes jeg ikke.. måske du skulle skrue lidt ned for maden i
> vinterhalvåret?

Det tør jeg sgu da ikke

OT.
Jeg ved du har lang erfaring med El-Kama, så jeg spørger lige.
Jeg så tilfældigvis den anden dag at man kan købe Dandogs grøntmix
for det ½ af El-kama, umiddelbart er det det samme som jeg kunne læse.
Kan du sige for/imod Dandogs grøntmix.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 17:04

Hej
Nej, min vejer det samme, men nu får hun jo også noget dejligt/godt tørfoder

Jeg ville nu ikke være så ked af hvis hun tog lidt på, for hun får ikke nær
den motion som hun får om sommeren

Hanne/ som gerne ville have haft snevejr

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 17:07

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Nej, min vejer det samme, men nu får hun jo også noget dejligt/godt
> tørfoder

Det er også det bedste

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 17:32

jopa, skrev:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Det er også det bedste

For hvad

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 17:42

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> For hvad

For Hanne

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 18:12

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> For Hanne

Sgu da ikke hende der skal æde tørkosten

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 18:53

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> For Hanne
>
> --
> Mvh. John

ja, helt rigtigt John, det er netop det -det er
Hanne

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 17:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> For hvad

For hunden - og mig - så ved jeg hunden får alt det den har brug for - uden
at blive fed

Hanne/ som så nok burde spise hunde foder

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 18:14

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> For hunden - og mig - så ved jeg hunden får alt det den har brug for
> - uden at blive fed

Du mener at du tror den får hvad den har brug for,
reklamens magt er stor

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 18:55

> Du mener at du tror den får hvad den har brug for,
> reklamens magt er stor
>
> /Jens

Nej, Jens det er ikke reklamens magt, men en pylret hundemor´s
mavefornemmelse.

Hanne/ som lige har givet 599,- for 15 kg. dejligt tørfoder

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 19:01

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som lige har givet 599,- for 15 kg. dejligt tørfoder

Vildt. Det er min hund ikke værd.
Jeg får 30 kg for ca 500,- leveret men nu er min jogså blot en køter

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 19:13

jopa, skrev:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Vildt. Det er min hund ikke værd.
> Jeg får 30 kg for ca 500,- leveret men nu er min jogså blot en køter

Troede du fodrede med Olivers, det koster 400kr for 15 kilo,
er det ikke 4 sække man skal købe for at få rabat.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 19:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Troede du fodrede med Olivers, det koster 400kr for 15 kilo,
> er det ikke 4 sække man skal købe for at få rabat.

Lige pt fodrer jeg med Hennes Petfood.

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-01-09 19:02

On Sat, 10 Jan 2009 18:55:22 +0100, "Hm" <mishm8116@gmail.com> wrote:

>Nej, Jens det er ikke reklamens magt, men en pylret hundemor´s
>mavefornemmelse.
>
>Hanne/ som lige har givet 599,- for 15 kg. dejligt tørfoder

Hmmm.....vi bruger også en bondegård på foder til kræene - selv om det
er rigeligt dyrt er vi lykkelige for at undgå brune skjolder i pelsen,
som er oplevet med andet foder. Så udover det er et religionsspørgsmål
handler det for os om, at Hills ikke giver pelsproblemer - og der er
rigeligt med pels på en OES ))

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 19:17

Ivan Madsen, skrev:

> [...]
> som er oplevet med andet foder. Så udover det er et religionsspørgsmål
> handler det for os om, at Hills ikke giver pelsproblemer - og der er

Heller ikke et sted man skal sparer, tror jeg bruger 30-40% mere
på foder ved at barfe end ved at give Olivers,
men synes også at de trives bedre på det.
Man fik mig ikke til at give 600kr for 15 kilo tørkost til en rask hund,
så ville jeg føle at jeg blev tørret i rø...

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 19:11

Hm, skrev:

> Nej, Jens det er ikke reklamens magt, men en pylret hundemor´s
> mavefornemmelse.

Det var rart at hører, der er nemlig stor forskel på at vide og at tro

> Hanne/ som lige har givet 599,- for 15 kg. dejligt tørfoder

Lyder voldsomt, hvilket mærke er det.
Olivers koster sidst jeg chekkede 400kr for 15 kg,
det regnes da for ret så lødigt tørkost.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 19:36

> Lyder voldsomt, hvilket mærke er det.
> Olivers koster sidst jeg chekkede 400kr for 15 kg,
> det regnes da for ret så lødigt tørkost.
>
> /Jens
Nu har jeg aldrig brugt Olivers, da jeg kender et par stykker der har
prøvet det og de havde begge dårlig erfaring (hunden fik tynd sk--, undskyld
men hvis jeg skrev tynd mave, ville du bare bruge det i mod mig )

Jeg skifter gerne mellem Royal canin til schæferhunde og Select Gold m/laks
og hun har jo til 1½ - 2 måneder.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 20:00

Hm, skrev:
> [...]
> prøvet det og de havde begge dårlig erfaring (hunden fik tynd sk--,
> undskyld men hvis jeg skrev tynd mave, ville du bare bruge det i mod

Tyson havde faktisk jævnligt tynd mave på Olivers.

> Jeg skifter gerne mellem Royal canin til schæferhunde og Select Gold
> m/laks og hun har jo til 1½ - 2 måneder.

Med så lille mængde betyder det heller ikke så meget op sækken
koster 1-200kr mere.
Tror mine hunde ville tro at jeg lavde grin med dem hvis de fik
sådan en lille slat i madskålen, faktisk en af grundene til at jeg
skiftede til råfodring.

/Jens (hvis hunde nu stadig ser sultne ud efter 1kg foder)

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 17:31

Hm, skrev:
> Hej
> Nej, min vejer det samme, men nu får hun jo også noget dejligt/godt
> tørfoder

Klart nok, ingen hund gider æde sig fed i skrammeltørkost

> Jeg ville nu ikke være så ked af hvis hun tog lidt på, for hun får
> ikke nær den motion som hun får om sommeren

Prøv at give hende noget hundemad, så skal hun nok tage på

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 17:45

> Klart nok, ingen hund gider æde sig fed i skrammeltørkost

> Prøv at give hende noget hundemad, så skal hun nok tage på
>
> /Jens

nu er det jo ikke bare for at hun skal blive fed p.g.a. fejl ernæring

Hanne/ som også gerne ville være slank om vinteren

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 18:15

Hm, skrev:

> nu er det jo ikke bare for at hun skal blive fed p.g.a. fejl ernæring

Med rigtigt hundemad bliver hun vel heller ikke fejlernæret

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 18:53

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Med rigtigt hundemad bliver hun vel heller ikke fejlernæret

Nej for det står jo på sækken hvad det indeholder

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 19:21

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nej for det står jo på sækken hvad det indeholder

Også med det jeg fodrer med.
En stor del af det kød mine får er jo disideret menneskeføde,
feks har Netto kyllinglår til 15kr/kg i næste uge, så skal jeg hamstre
Meget kød i tørkost må betegnes som slagteriaffald

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 19:44

> Nej for det står jo på sækken hvad det indeholder

Ja, og derfor er det at Jens ikke foder med tørfoder

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 20:06

Hm, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, og derfor er det at Jens ikke foder med tørfoder

Jeg ved nok mere precist end jer hvad mine hunde får at æde
Ikke at det bliver målt og vejet fra min side af, det gør jeg sgu heller
ikke med det jeg selv spiser, og jeg skal da holde en del flere år end
mine hunde skal

At tror at en given hund skal have precis x-milligram ditten og
x-kvantum datten bygger simpelthen på uvidenhed.
En god varieret kost er efter min overbevisning det bedste,
og da råt indenholder flest viaminer/mineraler/ect er logikken
i al sin enkelthend at hunden lever sundest af råt foder.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 23:36

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> En god varieret kost er efter min overbevisning det bedste,
> og da råt indenholder flest viaminer/mineraler/ect er logikken
> i al sin enkelthend at hunden lever sundest af råt foder.

Sikkert noget om men råt kød alene gør det ikke.
Min får da også råt kød/fisk et par gange om ugen.
Sidst var det svinehjerter og han æder alt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-01-09 06:08

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Sikkert noget om men råt kød alene gør det ikke.

Nej er det rigtigt, det anede jeg slet ikke

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-01-09 12:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nej er det rigtigt, det anede jeg slet ikke

Du kan altid lære lidt her
Tørfoder og så lidt råt kød det er sagen.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-01-09 20:03

jopa, skrev:
> Tørfoder og så lidt råt kød det er sagen.

Muligvis for Schæfere.
Rigtige hunde skal helst leve af kød og grønt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-01-09 22:17

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Rigtige hunde skal helst leve af kød og grønt

Jeps derfor er det godt skifte lidt mellem tørfoder og råt kød

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-01-09 06:13

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeps derfor er det godt skifte lidt mellem tørfoder og råt kød

Nemlig, det gjorde hunde nemlig ude i naturen før i tiden.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-01-09 14:09

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nemlig, det gjorde hunde nemlig ude i naturen før i tiden.

Tror såmænd ikke at der har levet hunde i naturen.
Slet ikke den type vi har i dag.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-01-09 18:19

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror såmænd ikke at der har levet hunde i naturen.
> Slet ikke den type vi har i dag.

Nu er du som sædvanligt helt OT
Men du har sikkert ret, og at hunde skulle nedstamme fra
ulve er mig bekendt også gætteri som ikke er videnskabeligt bevist.

Det nærmeste man kommer naturhunde er nok græske gadehunde,
og de lever vel fint af pizzarester og andet affald
Tror mine hunde ville leve af leverpostej og røde pølser hvis
de fik lov til at bestemme, og så helst veje +60kg hver

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-01-09 18:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Men du har sikkert ret, og at hunde skulle nedstamme fra
> ulve er mig bekendt også gætteri som ikke er videnskabeligt bevist.

Kan du forestille dig meget ulv i en pikkinesser
Der er vist ikke så meget som et mikrogen tilbage i de typer vi holder i
dag.
Men korrekt ulvene fik ikke Olivers.
De levede formentlig KUN af kød stort set

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-01-09 18:42

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kan du forestille dig meget ulv i en pikkinesser

Ligner sgu mere en skabet kat
En Schæfer kan man så bedre se en ulv i, men genetisk ligner
de vist ikke hinanden.

> Der er vist ikke så meget som et mikrogen tilbage i de typer vi
> holder i dag.
> Men korrekt ulvene fik ikke Olivers.
> De levede formentlig KUN af kød stort set

De blev sgu nok heller ikke ret gamle
Nok problemet med vores moderne hunde og os andre,
vi bliver så gamle at vi får for mange skavanker til sidst

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 19:01

> Med rigtigt hundemad bliver hun vel heller ikke fejlernæret
>
> /Jens

jo, for det du kalder rigtig hundemad, er ikke rigtig lødigt hundemad for
min hund, hundefoder skal være flotte ensartede lidt ildelugtende "piller".

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 19:24

Hm, skrev:

> jo, for det du kalder rigtig hundemad, er ikke rigtig lødigt hundemad
> for min hund, hundefoder skal være flotte ensartede lidt ildelugtende
> "piller".

*LOL*
Hvem har dog bildt dig sådan en gang ævl ind.
Gør dig selv og din hund den tjeneste at læse lidt mere på lektien

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-01-09 19:41

> *LOL*
> Hvem har dog bildt dig sådan en gang ævl ind.
> Gør dig selv og din hund den tjeneste at læse lidt mere på lektien
>
> /Jens

Jens, nu lader jeg mig jo ikke bilde noget ind, for så ville jeg jo "barfe"

Jeg kender min hund så jeg kan se taknemligheden / glæden i hendes øjne,

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 20:13

Hm, skrev:

> Jens, nu lader jeg mig jo ikke bilde noget ind, for så ville jeg jo
> "barfe"

Ok, dvs at du har læst grundigt på lektien og forkastet hvad
folk der har forsket i barf har fundet ud af, fair nok.
Bare det er på et seriøst grundlag og ikke kun mavefornemmelse.

> Jeg kender min hund så jeg kan se taknemligheden / glæden i hendes
> øjne,

De fleste dyr er jo glade for ikke at sulte.
Men fik din hund lov til at vælge imellem råt kød og tørkost
tvivler jeg på at hun ville vælge tørkosten

Har aldrig set mine hunde savle over tørkost, men de savler dagligt
mens de venter på at få deres barf, den glæde under jeg dem gerne,
skidt så med at det er mere besværligt og dyrerere

/Jens

Fra : ager

Dato : 10-01-09 21:32

> Har aldrig set mine hunde savle over tørkost, men de savler dagligt
> mens de venter på at få deres barf, den glæde under jeg dem gerne,
> skidt så med at det er mere besværligt og dyrerere

GG.. jeg har jo en tæve som jeg passer nogle gange om ugen, lige nu har vi
hende hele weekenden.
hun er en af dem der har været bøvlet fra hvalp af, røg på prednisolon da
hun var 5 mdr gammel pga. allergi, og har bare været så kedelig både i pels
og væsen. foder gad hun ikke rigtigt og generelt noget skrøbelig i det.
men det har mor her fået lavet godt og grundigt om på, efter tilladelse fra
ejeren..GG.. sikke flot hun er blevet!.
hun er nærmest som sprunget ud af en puppe, ja det er det nærmeste jeg kan
komme ..
hun er flot i pels og hun har ændret sig markant i sin livsglæde, det er
rigtigt fedt af have været vidne til på så klods hold.
Et minus er så, at hun er blevet et frådende madøre i tæt konkurence med
Emma, de to er som et par gribbe!.

Mvh. Marie -hvis hunde har fået agerhøns i dag, friskfanget i nettos
frysedisk.

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 21:44

ager, skrev:
> [...]
> generelt noget skrøbelig i det. men det har mor her fået lavet godt
> og grundigt om på, efter tilladelse fra ejeren..GG.. sikke flot hun

Den slags historier er der heldigvis mange af,
men de er sikkert løgn og latin allesammen

> Et minus er så, at hun er blevet et frådende madøre i tæt konkurence
> med Emma, de to er som et par gribbe!.

Da Tyson var alene og fik tørkost åd han sjældent op på en gang,
spiste ½-delen og resten i løbet af natten, den gik så ikke da Angel kom.
Men se ham æde den kost han får nu, det er helt vildt, den hund er bundløs.
Angel kan trods alt finde på at levne en smule, det har jeg aldrig set Tyson
gører med råfoder

> Mvh. Marie -hvis hunde har fået agerhøns i dag, friskfanget i nettos
> frysedisk.

/Jens (hvis hunde har ædt sejfileter, friskfanget i Aldi)

Fra : jopa

Dato : 10-01-09 21:50

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Den slags historier er der heldigvis mange af,
> men de er sikkert løgn og latin allesammen

Tror jeg også
Selvom Marie ikke plejer at lyve.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 22:01

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror jeg også

Nemlig,
var det ikke for tørkost havde vi slet ingen hunde nu om dage

> Selvom Marie ikke plejer at lyve.

Lige med det fører hun sikkert gruppen bag lyset

/Jens

Fra : ager

Dato : 10-01-09 22:49

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror jeg også
> Selvom Marie ikke plejer at lyve.

Aldrig! (-;

Fra : ager

Dato : 10-01-09 21:22

> [...]
> Jeg så tilfældigvis den anden dag at man kan købe Dandogs grøntmix
> for det ½ af El-kama, umiddelbart er det det samme som jeg kunne læse.

Ja det kan jeg både af egne og andres erfaringer.. der er stor forskel,
dandogs er betydeligt ringere i kvaliteten, noget smulderværk og hundene
synes ikke om det i samme grad som el kama`en..
Jeg har en del "gamle kunder" der er kommet og krøbet til korset, om at de
købte dan dogs, fordi den var så billig, men at de så stod med en sæk
grøntmix hunden ikke gad æde.

jeg bruger nu sjældent tørret grønt, men det er godt at have i reserve, og
jeg har da også fortsat forhandling af det.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 21:50

ager, skrev:
> [...]
> forskel, dandogs er betydeligt ringere i kvaliteten, noget
> smulderværk og hundene synes ikke om det i samme grad som el kama`en..

Ok, så gider jeg ikke prøve at købe det.
Du ved, engang imellem bliver man bare lidt fornæret

> Jeg har en del "gamle kunder" der er kommet og krøbet til korset, om
> at de købte dan dogs, fordi den var så billig, men at de så stod med
> en sæk grøntmix hunden ikke gad æde.

Det var måske det jeg fik købt til at starte med, kan ikke huske navnet.
Men det gad hundene heller ikke æde, El-Kama æder de rent hvis det er.

Ps.
Husk at Netto har tilbud på kyllingelår på torsdag, 2kg for 30kr.

/Jens

Fra : ager

Dato : 10-01-09 22:49

> Ok, så gider jeg ikke prøve at købe det.
> Du ved, engang imellem bliver man bare lidt fornæret

jeg mindes at vi har "talt" om det før, at du prøvede uden den store
succes..
hvad med at blende grønt selv?

> Ps.
> Husk at Netto har tilbud på kyllingelår på torsdag, 2kg for 30kr.

jeps, jeg har noteret, jeg har købt overlår til 15 kr pr kilo samme sted i
den foregående uge, det er ok pris.
Jeg fik agerhøns til 15 kr stykket, fordi noget personale samme sted havde
goofet med prisskiltet.. kunden har altid ret! (-;
-og vovserne brug for variation!.

Min slagter holder ferielukket, og min fryser er gabende tom for de
sædvanlige emner derfra, så jeg må være kreativ for tiden, det er halvdyrt
synes jeg..

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 11-01-09 06:14

ager, skrev:

> jeg mindes at vi har "talt" om det før, at du prøvede uden den store
> succes..
> hvad med at blende grønt selv?

Det er jeg pt for doven til, de brød sig heller ikke specielt om
det dengang jeg gjorde det.

> Min slagter holder ferielukket, og min fryser er gabende tom for de
> sædvanlige emner derfra, så jeg må være kreativ for tiden, det er
> halvdyrt synes jeg..

Det er det faktisk, hos Maxøe, min primære kødpusher,
har prisen nu sneget sig op på ca 22kr/kg, det er for dyrt synes jeg.
Så jeg skal igen til at værer tilbudshaj i butikkerne

/Jens

Fra : ager

Dato : 11-01-09 09:24

hos Maxøe, min primære kødpusher,
> har prisen nu sneget sig op på ca 22kr/kg, det er for dyrt synes jeg.
> Så jeg skal igen til at værer tilbudshaj i butikkerne

jeg tager 18kr kiloet for den kallun jeg sælger herfra, og en tier for en
pæn stor pose med ben(lam/ko). Det er det jeg kan få i rigelige mængder, de
gode hælervarer holder jeg for mig selv (-;
kallunen er pakket i dagsportioner for den enkelte der har bestilt. jeg kan
ikke gøre det billigere,og jeg gider ikke gøre det gratis.

skal jeg selv ud og købe noget alternativt,så vil jeg nødigt give mere end
15 kg kiloet, max 20.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 11-01-09 19:14

ager, skrev:
> [...]
> kallunen er pakket i dagsportioner for den enkelte der har bestilt.
> jeg kan ikke gøre det billigere,og jeg gider ikke gøre det gratis.

Self skal du ikke gører det gratis.
Men får du ikke kallun gratis, det er vel mere eller mindre affald
for slageriet.
En kollega jeg havde engang der handlede hos en gårdbutik med kød
fik alle de kødben gratis med hjem han gad slæbe til mig,
de var kun glade for at slippe af med dem.

Problemet pt med at købe kød i dyrefoderbutikker er som jeg ser
det at konkurrencen er for lille, ikke som med menneskemad og
tørkost at der er stor konkurrence på området, endnu.

> skal jeg selv ud og købe noget alternativt,så vil jeg nødigt give
> mere end 15 kg kiloet, max 20.

Det må i princippet opfattes som affaldskød, det skal ikke koste
det samme/dyrere som man skal give på tilbud i feks Netto.
Feks har Maxøe fået en "fjerkræsblanding" til 45kr/kg,
det er 3 gange mere end hvad jeg på tilbud skal give i netto,
og 2 gange deres normalpris, det er sgu plat og svindel.

/Jens

Fra : ager

Dato : 12-01-09 06:30

> Self skal du ikke gører det gratis.
> Men får du ikke kallun gratis, det er vel mere eller mindre affald
> for slageriet.

Nej jeg betaler skam for det, slagteren der har skudt koen gider heller ikke
rode med det gratis (-;
narhh det ok, jeg bestiller hvor mange jeg skal bruge, betaler pr. stk.,
afhenter så i deres kølerum efter dyrlægen har været på stedet og
kontrolleret -også min kallun og hvad jeg ellers har raget til mig deroppe.
nogen gange henter jeg ben kvit og frit, andre gange betaler jeg alt for
meget, det kommer lidt an på hvem der står i biksen.

> En kollega jeg havde engang der handlede hos en gårdbutik med kød
> fik alle de kødben gratis med hjem han gad slæbe til mig,
> de var kun glade for at slippe af med dem.

jeg er ved at stable en aftale på benene med nogle af øens private
gårdbutikker omkring samme, men mange øjner altså en lille forretning ved
det, og slipper ikke tingene gratis hvis de kan få penge for det.

> Feks har Maxøe fået en "fjerkræsblanding" til 45kr/kg,
> det er 3 gange mere end hvad jeg på tilbud skal give i netto,
> og 2 gange deres normalpris, det er sgu plat og svindel.

jamen jeg giver dig ret, og derfor køber jeg heller ikke hundefoder disse
steder. ved ikke om du har prøvet dandogs kallun?, i så fald skulle jeg
sende dig et kilo af "min" kallun, så vil du se forskel og hundene gå i
spisevægring i dagene efter..
fusk, humbug og plattenslageri, det er hvad det er!.

Synes også af barfbutikkerne tager sig rigeligt betalt, deres tilbud er
gode, men det er så hvad det er.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 12-01-09 18:36

ager, skrev:

> Nej jeg betaler skam for det, slagteren der har skudt koen gider
> heller ikke rode med det gratis (-;

Jeg mener bestemt bare at min søster i sin tid da hun opdrættede
Greyhounds på Falster fik Kallun gratis, kors hvor det stank
når de stod og kogte det

> jeg er ved at stable en aftale på benene med nogle af øens private
> gårdbutikker omkring samme, men mange øjner altså en lille forretning
> ved det, og slipper ikke tingene gratis hvis de kan få penge for det.

Det er vel fair nok.

> [...]
> hundene gå i spisevægring i dagene efter..
> fusk, humbug og plattenslageri, det er hvad det er!.

Dandogs kallun har jeg ikke købt, Maxøe har en tysk leverandør,
kvaliteten virker såmænd helt ok.
Men nu udgør kallun ikke mere end ca 20% af den kødmængde de får,
så det er ikke noget jeg har gjort den store teknik ud af

> Synes også af barfbutikkerne tager sig rigeligt betalt, deres tilbud
> er gode, men det er så hvad det er.

Tilbudsskilt på kød har jeg aldrig set hos Maxøe,
mængderabat er det nærmeste han kommer det

Men jeg så at Allergården er begyndt at sælge kyllingeskrog
i "bulkpakninger" til 9 kr/kg.
Der er mit problem bare pt at jeg ikke har bil og mangler en stor fryser,
det er ellers genial hundemad, masser af kød på deres skrog.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-09 00:45

On Sat, 10 Jan 2009 16:20:04 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>Jeg så tilfældigvis den anden dag at man kan købe Dandogs grøntmix
>for det ½ af El-kama, umiddelbart er det det samme som jeg kunne læse.

Undskyld jeg lige blander mig. Har prøvet Dandogs produkter og de er
altså ikke særligt lækre. Dér hører pris og kvali vist i høj grad
sammen. Det er ikke dér du skal spare.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-01-09 19:12

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> writes:

> Er jeres hunde også lidt federe om vinteren, eller er det bare mine

Siri er lidt tykkere om vinteren end om sommeren. Det er ud fra en
betragtning om at hun har brug for lidt ekstra, når hun ligger ude
hele dagen.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Pwh

Dato : 10-01-09 19:29

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Siri er lidt tykkere om vinteren end om sommeren. Det er ud fra en
> betragtning om at hun har brug for lidt ekstra, når hun ligger ude
> hele dagen.

Min logik siger mig også at det ikke er af det dårlige
med lidt ekstra isolering om vinteren, bare det kommer af igen

/Jens (hvis hunde er helt enige i det med isoleringen)

Fra : Leyna

Dato : 11-01-09 00:55

On Sat, 10 Jan 2009 11:54:13 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Er jeres hunde også lidt federe om vinteren, eller er det bare mine

Før i tiden var de, men efter at jeg har fået dem på tørkost igen OG
sat deres fodermængde ned, så er vægten faktisk faldet lidt, og nu
holder de den. Vaks og Hans er stadig lidt runde, men Oy og Maggie er
i perfekt form. Iøvrigt er der kommet væsentligt mere liv i Hans efter
at han er blevet "rationeret". Jeg har ikke fået ham vejet fornyligt,
så jeg ved ikke om han har tabt sig, men han ser ikke sådan ud. Dog er
han blevet væsentlig mere aktiv, og lægger nu selv op til leg. Det er
et kollosalt fremskridt. Han er meget, meget langt fra den forskræmte
unghund jeg overtog i sin tid.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : lh

Dato : 11-01-09 06:36

Nu er det kun den første vinter min er rigtig voksen. Hun er nu 2 år (men
det ved hun ikke selv, opføre sig stadig som en hvalp!) Men jeg har netop
fået hende vejet fordi jeg syntes hun havde taget lidt på, og det har hun.
Omkring ½ kilo, ikke meget, men det er det halve kilo for meget. Jeg syntes
ikke der kan ændres noget på foderet da hun ikke er en meget spisende hund.
Men hun får nok en anelse mindre mótion netop som du skriver pga vinteren.
Bla har vi nu holdt over en måneds juleferie fra hundetræning som så starter
igen i dag.

lh