Jeg efterlyser gode råd til bekæmpelse af ~
Fra : L. Larsen

Dato : 09-01-09 21:26

Min ene kat er ekstrem følsom ned af ryggen, han reagere ret kraftigt
når jeg rører ham der. For et halvt års tid siden havde han en voldsom
omgang katteeksem over hele ryggen, hvor hans pels faldte af og han
havde røde skorper over hele bagryggen. Jeg prøver at holde ham og mine
2 andre katte loppefri med frontline combo i nakken, en gang om måneden,
og 1 gang dagligt reder jeg ham med loppekammen, men jeg kan ikke få dem
helt væk. Jeg er ikke imponeret over frontline, men jeg synes det er
rigtig svært at finde ud af hvad den rigtige fremgangsmåde til
bekæmpelse af lopper er. Jeg har lagt køkkenrulle sprøjtet med gift
omkring de steder kattene ligger, men der er ingen af dem der rigtig
bliver loppefri, hvilket sikkert også er svært da de er ude katte, men
nu han er så generet af det er det et problem. Nogen bud på hvad jeg
gør? Og kan det være noget andet en en voldsom overfølsomhed overfor
lopper?

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 09-01-09 22:10

"L. Larsen" <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> nu han er så generet af det er det et problem. Nogen bud på hvad jeg
> gør? Og kan det være noget andet en en voldsom overfølsomhed overfor

det kan være en reaktion på frontline...

prøv at tage et smut forbi doktor dyr - eller som udgangspunkt skift
loppemiddel...

jeg har skiftet lidt og gik fra combo over til advantage.... måden midlet
virker på er det samme som frontline, men hvor frontline ikke virkede for
mine katte, så virkede atvantage perfekt.... siden jeg har brugt atvantage 2
gange (lige efter hinanden) har vi ikke haft det der ligner et
loppeproblem....

http://www.netdyredoktor.dk/sw934.asp

--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-09 22:47

In news:4967bd42$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Sabina H. <sabina@mandezonen.dk> typed:

> [...]
> virkede for mine katte, så virkede atvantage perfekt.... siden jeg
> har brugt atvantage 2 gange (lige efter hinanden) har vi ikke haft

Jeg har prøvet det samme som dig. Jeg gik også fra Frontline Combo efter at
vort dyrehospital havde taget det ud af sortimentet grundet manglende
virkning. Jeg fik så anbefalet Advantage lige som dig, og jeg har ikke haft
problemer med lopper lige siden. Combo'en virkede heller ikke på min datters
kat, så noget om det er der vist helt sikkert.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : L. Larsen

Dato : 10-01-09 19:00

L. Larsen skrev:

[...]

Tak for jeres svar.

Jeg vil skifte til Advantage pour on vet.
Ved i om jeg kan købe de større doser til hunde, for med flere katte
bliver det hurtigt dyrt, med de pipetter der er beregnet til katte.

MVH L. Larsen

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-09 19:23

In news:QPKdnfKa3_eNf_XUnZ2dnUVZ8uqdnZ2d@giganews.com,
L. Larsen <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> typed:

> [...]
> Ved i om jeg kan købe de større doser til hunde, for med flere katte
> bliver det hurtigt dyrt, med de pipetter der er beregnet til katte.

Det råd fik jeg ihvertfald af dyrlægen da vi havde 2 katte. Jeg købte
pipetter til en mindre hund, og fordelte det til kattene i forhold til deres
vægt. Vores hankat vejede ca. 1/3 mere end hunkatten, så han fik 2/3 af
pipetten.

Fra : HSLK

Dato : 11-01-09 21:25

Hejsa

Nu er det noget tid siden jeg har haft lopper men jeg havde for nogle
år siden en mega plage af lopper og jeg købte mig fatting i div
loppemidler til jeg fandt capstar og cyclio.capstar er en pille dræbber
alle levende lopper på katten i løbet af 24 timer (Den dræber ikke
ægene). cyclio er så en forbygger (den vikrer så lopperne ikke kan
formere sig) den gives i nakken som så meget andet og den duer også til
store katte op til 8 kg mener jeg de fortale den gang jeg spurte.
Man kunne få noget der hed absolut D men ejg er ikke sikker på det
findes mere, men det var efetivt at sprøjte huset med og holdt i ca 3
mrd.
Jeg har ikke haft lopper siden men jeg har altid capstar i huset så
hvis jeg ser en loppe ( de bider altid mig :'( med mega hævelse til
følge) får de en med det samme.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig.

knus Henriette.

Fra : Kim J

Dato : 15-01-09 18:55

Hej,

"L. Larsen" <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> nu han er så generet af det er det et problem. Nogen bud på hvad jeg
> gør? Og kan det være noget andet en en voldsom overfølsomhed overfor

Jeg har haft samme problem med min gamle kat. Den havde også loppeallergi,
og den manglede i starten ofte pels på bagkroppen. Det var en tilløber, og
da jeg tog den til mig var den nærmest nudist. Jeg prøvede rigtig meget,
selv at smøre katten ind i hvidløg, men det var den lettere negativ over.
Jeg tror jeg prøvede alt man kunne købe, men først efter jeg fik den vænnet
til at få en hvidløgskapsel hver dag forsvandt problemet. Jeg ved ikke hvor
sundt hvidløg generelt er for katte, men på lige netop denne kat virkede det
rigtig godt. Det er frustrerende med lopper, når man ikke kan slippe helt af
med dem, og katten ikke kan tåle dem.

> Med venlig hilsen
> L. Larsen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
Hilsen
Kim

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-01-09 17:12

> Jeg ved ikke hvor sundt hvidløg generelt er for katte,

Hvidløg, især selve løget, er giftigt for katte og kan give opkastninger,
diarre, Hæmolytisk Anæmi, gulsot og blod i urinen.

Med venlig hilsen
Gainsbourg