Font
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 09-01-09 00:29

Hej

Input til ListBox ser rodet ud med den font der benyttes.
Ord med samme antal karakterer skulle gerne være af samme bredde.
Hvilken fonttype kan jeg bruge ? eller skal Listboxen formateres på
anden vis ?
mvh pjl

Fra : Rado

Dato : 13-01-09 15:30

On Fri, 09 Jan 2009 00:28:54 +0100, Per Juul Larsen <juul@larsen.dk>
wrote:

> [...]
>Ord med samme antal karakterer skulle gerne være af samme bredde.
>Hvilken fonttype kan jeg bruge ? eller skal Listboxen formateres på

Du kan bruge en monospaced/fixed font, der findes nogle stykker som
standard i Windows XP, f.ex. Lucida Console, Courier, MS Mincho. Der
er flere her:

http://www.lowing.org/fonts/

Hvis programmet skal distribueres må det dog nok anbefales at vælge en
der findes som standard i de Windows versioner programmet skal køre
under, eller også distribuere fonten sammen med programmet (vær
opmærksom på copyright her).

Du kan se her hvilke fonts der findes som standard i forskellige
Windows versioner:

http://www.microsoft.com/typography/fonts/

--
Rado

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 13-01-09 17:25

Rado skrev:

> [...]
> opmærksom på copyright her).
>
> Du kan se her hvilke fonts der findes som standard i forskellige

godt svar..tak for det
mvh pjl