Canister lygte med på flyrejse
Fra : kallesoee@gmail.com

Dato : 03-01-09 02:37

Hej alle,

Jeg skal flyve til USA i morgen og er i tvivle om hvad jeg skal gøre
af min canister lygte: håndbagagen eller check-ind bagagen? Er der
nogen der har erfaringer med hvad der giver færrest problemer?

Mvh
Bjarne

Fra : Torben

Dato : 03-01-09 11:07

<kallesoee@gmail.com> wrote in message
[...]

Min erfaring er at du skal tjekke den ind, havde en veninde der måtte
aflevere sin kowalski da hun ikke havde værktøj til at skille den ad, og det
var før 9.11 - jeg har altid tjekket min ind, uden problemer - har dog ikke
fløjet til USA med den.

Jeg mener at du også skal skille den ad, således at batteriet er "frit",
ellers kan den iflg. lufthavnen komme til at tænde og sætte ild til noget.

-Torben

Fra : Allan Norsk

Dato : 03-01-09 13:53

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det var før 9.11 - jeg har altid tjekket min ind, uden problemer - har dog

Jeg har altid haft min med i håndbagagen, så sparer man også lidt kilo i
tjekindbagagen.

Hvis du tjekker den ind vil jeg foreslå at du i skranken fortæller at du har
en lygte i bagagen. Hvis de lader dig tjekke den ind, vil de sandsynligvis
bede om at du viser at der ikke er en pære i lygten og at du demonstrere at
den ikke kan tænde af sig selv. Muligvis vil du blive bedt om at adskille
lygten - det kan de også finde på ved håndbagage.

Mvh. Allan

Fra : kallesoee@gmail.com

Dato : 05-01-09 08:46

On Jan 3, 1:53 pm, "Allan Norsk" <allan_norskSLETDE...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> den ikke kan tænde af sig selv. Muligvis vil du blive bedt om at adskille
> lygten - det kan de også finde på ved håndbagage.

Tog den med i håndbagagen, og det gik fint! Den blev lige en enkelt
gang tjekket for om den havde spor af eksplosive stoffer, det havde
den ikke! så jeg kan trygt dykke videre med den

Mvh
Bjarne

Fra : Torben

Dato : 10-01-09 00:03

[...]

Jeg fandt denne her på kowalski hjemmeside, hvis der er nogle der er stærke
i tysk, kan i så ikke koge det sammen til en abefaling her.

http://www.taucherlampen.de/download/fliegen.pdf

-Torben