Gafler til små børn
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-12-08 17:52

Hej

Vores datter på snart ni måneder vil helst spise selv. Og det må hun
naturligvis gerne - men ikke med en metalgaffel med spidse ender. Men
den eneste plastikgaffel vi har, har så brede "spidser", at den
knækker alt.

Så er der nogen der kender til noget plastikbestik, hvor maden kan
sidde fast, men som ikke knækker maden? Vi bor i Midtjylland mellem
Randers og Viborg, så en lille butik i København er ikke så relevant.
:)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Nana

Dato : 16-12-08 18:31

> [...]
> sidde fast, men som ikke knækker maden? Vi bor i Midtjylland mellem
> Randers og Viborg, så en lille butik i København er ikke så relevant.

Nu ved jeg ikke om der findes Ikea i JYlland, men hvis der gør, så har de
noget supersødt og rigtig godt børnebestik i glade farver, i robust plastik.
(Jah jah.. Indrømmer at jeg bruger det selv. )

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-12-08 20:19

"Nana" <nana@phobiasild.dk> writes:

> Nu ved jeg ikke om der findes Ikea i JYlland, men hvis der gør, så har de
> noget supersødt og rigtig godt børnebestik i glade farver, i robust plastik.
> (Jah jah.. Indrømmer at jeg bruger det selv. )

Jo, der er da en i Århus. Dem kigger vi lige på næste gang vi kommer
den vej. Tak.

Fra : Nana

Dato : 16-12-08 22:48

> Jo, der er da en i Århus. Dem kigger vi lige på næste gang vi kommer
> den vej. Tak.
>
> Mvh Trine

De koster i øvrigt ikke ret meget. Tror det var 20-30 kr for en stor pose
blandet bestik.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-12-08 12:08

"Nana" <nana@phobiasild.dk> writes:

> De koster i øvrigt ikke ret meget. Tror det var 20-30 kr for en stor pose
> blandet bestik.

Nej, de er meget billige. Du gør dem alt for dyre. :)

De ligger i pakker med seks sæt bestik (gaffel, kniv og ske) til 13
kroner. Eller seks skåle til 13 kroner. Seks glas til 13 kroner. Seks
tallerkner til 13 kroner. Og så har de et sødt sæt med tallerken, ske,
tud-kop og plastikhagesmæk af dem der med "bakke" til 14,75. Bare
plastikhagesmækken koster 35 kroner i Brugsen.

Bortset fra sengetøj og de svenske størrelser, så er IKEA en
fremragende opfindelse.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 18-12-08 09:32

On 16 Dec., 17:52, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> Vores datter på snart ni måneder vil helst spise selv. Og det må hun
> naturligvis gerne - men ikke med en metalgaffel med spidse ender.

Vores lille spiser helst med en kagegaffel. Den passer lige i hans
størrelse, og den er ikke super spids. Han har spist med den ca. siden
han var 9 måneder og er nu 15 måneder - og han er ikke kommet til
skade endnu :)

Plasticbestik er noget bøvl, især til kogte grønsager.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-08 18:18

Kevin Borbye Edelvang <edelvang@gmail.com> writes:

> [...]
> størrelse, og den er ikke super spids. Han har spist med den ca. siden
> han var 9 måneder og er nu 15 måneder - og han er ikke kommet til

Jeg går fluks ind og ser hvordan vores kagegafler er. Det var da en
god ide.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-08 19:30

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Jeg går fluks ind og ser hvordan vores kagegafler er. Det var da en
> god ide.

De er godt nok lidt spidse, men hun sidder jo ikke alene med dem. Så
nu har hun lige spist hønsefrikasse med grøntsager og kartofler - og
ve den der tror hun skal mades. Hun vil selv! Så må vi jo bare gøre
lidt rent bagefter. :)