Hjælp Til Battlefield 2142 + Linksys WRT54~
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 19-12-08 04:49

Hvordan i hede hulende sætter man Battlefield 2142 op til Port Forwarding
op i Linksys WRT54GS ,
nå man kun har 10 pladser og de skriver på nettet at man ska bruge 15
pladser ?????

Mvh.

Lars

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-12-08 12:40

Lars Skov Jensen skrev:
> [...]
> op i Linksys WRT54GS ,
> nå man kun har 10 pladser og de skriver på nettet at man ska bruge 15

Skal du da hoste egen BF2142 server? for vi har 4 pc'ere via en d-link
router og der er ingen af portene der er åbnet og vi kan fint se masser
af servere samt joine disse med alle 4 BF2142 clinter. Det er kun hvis
man har problemer med at se servere mv. man kan prøve at åbne visse af
portene, hvis man ingen probler har og ikke skal hoste servere er dette
ikke nødvendigt.

Med hvad jeg kan se er det ikke 15 porte, da flere af porten bliver
nævnt 2 gange. ex 29900 samt 27900 står der 2 gange, samt visse af dem
kan man slå sammen og adde som en range. ex 27900 - 27901 udp/tcp,
derved kan du komme ned på max 10.

Nedestående er taget fra readmeserver.txt fra BF2142 serverside.

UDP      27900
UDP/TCP    29900 <-- gamespy bruges til at query servere med
TCP       80
TCP    4711 <-- til rcon, styring af server
UDP    27901
UDP    1500-4999
UDP/TCP    1024-1124
UDP    29900 <-- gamespy porten
UDP/TCP    27900
UDP    17567 <-- join porten
UDP    55123-55125 <-- voip
UDP/TCP      18000
UDP/TCP      18300

Hygge og god jul

[C&B]AngelFire

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 19-12-08 17:25

Hejsa Dorte...

Tusinde Tak , det hjalp en del på det , men nu har jeg så kun et problem
tilbage....
Er der nogen TCP eller UDP til det såkaldte Audio ??? ( Lydefekterne +
Musikken + Speech)
For hver gang jeg spiller online (Multiplayer) , så skratter det a h til
(Undskyld sproget)
Men spiller jeg derimod Singleplayer , så virker det udenmærket med lyden
Nej , jeg ska ikke hoste egen BF2142 Server ....*SS*

Tak i lige måde *SMS*

Hilsen Lars...

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-12-08 21:30

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men spiller jeg derimod Singleplayer , så virker det udenmærket med lyden
> Nej , jeg ska ikke hoste egen BF2142 Server ....*SS*

Hvis du ikke skal køre server, skal der ikke åbnes noget. Så er det din
klient der åbner en forbindelse mod serveren.

- Martin

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-12-08 22:15

Lars Skov Jensen skrev:
> [...]
> Men spiller jeg derimod Singleplayer , så virker det udenmærket med lyden
> Nej , jeg ska ikke hoste egen BF2142 Server ....*SS*

selve musik og lydefter generes af dit lydkort. Ved brug af voip bruges
mic, ikke alle der konfigurere deres mic ordenligt så man kun høre
skratten fra dem. Prøv at læg mærke til om der i højreside kommer et lyd
ikon når det skratter. Vi støder på det daglig hos Crash & Burn på vores
servere, hvor folk enten ikke har en ordnlig mic eller ikke har
konfigureret denne. Men nej der skal ikke åbnes nogen porte, men prøv
forskellige settings under audio, multiplayer er jo lidt mere krævende
af ens maskine end singelplayer evt. prøv at sætte audio kvali lidt
længere ned, selv med X-Fi (creative & auzen) kort med ram på køre jeg
ikke engang audio på det højeste. Jeg fortrækker heller et glidende
gameplay end højeste kvali på audio, mener min er sat til 64 eller 128
stemmer.

En sidste ting tjek om det er nyeste driver du køre med til dit lydkort,
dog kan det i visse tilfælfde være nødvemndigt at nedgradere driver har
jeg gjort med mit creative pga. for mange problemer, hvor en ældre kørte
bedre.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-12-08 14:23

Lars Skov Jensen wrote:
> Hvordan i hede hulende sætter man Battlefield 2142 op til Port
> Forwarding op i Linksys WRT54GS ,
> nå man kun har 10 pladser og de skriver på nettet at man ska bruge 15
> pladser ?????

Kan du fortælle hvilken version GS du har?

Jeg har sel en WRT54GS, og havde problemer, især med voice over IP af enhver
slags, indtil jeg flashede den med en Linux firmware kaldet DD-WRT.
Det var lige som at få en ny (og meget dyrere) router

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 22-12-08 19:05

Hejsa Henrik

Det er Linksys WRT54GS Version 5.1

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-12-08 23:50

Lars Skov Jensen wrote:
> Hejsa Henrik
>
> Det er Linksys WRT54GS Version 5.1

Det er samme version som min.

Så prøv at kigge hér:
http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5_CFE#h5

Det er en guide til, hvordan du får hevet VxWorks af din router, og gør den
klar til at flashe med DD-WRT.

Vær _meget_ omhyggelig med at følge guiden, så er der god chance for at det
går godt.
(Vær dog også opmærksom på, at du kan altid risikere din router går død, så
er det kringlet at redde den, hvis overhovedet muligt :-/ )

DD-WRT kan hentes hér:
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/obsolete/beta/GENERIC%20BROADCOM%20(Linksys,Asus%20etc.)/dd-wrt.v23%20SP3/07-21-2007/dd-wrt.v23_micro_generic.bin

Der er andre versioner, men det her er den jeg selv bruger, og derfor kan
stå inde for.
Vil du bruge andre, skal du være opmærksom på, at du skal bruge micro,
generic versionerne.

PS: Det er absolut nødvendigt at bruge kabel til routeren, når du laver
dette her. Brug ikke wireless.

God fornøjelse med det

Hvis du gør det rigtigt, vil du få en helt ny router, der er så hurtig og
stabil som du aldrig havde troet

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 23-12-08 00:31

PS

En god guide med screenshots kan du finde hér:
http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/

Den er måske lidt nemmere at følge

Venlig hilsen
Henrik