Left 4 Dead - Køre med 1 core ?
Fra : Kim

Dato : 05-12-08 15:12

Er der virklig nogle spil der kun kan køre med 1 core
og ikke Duo core cpu ?

Og kan et symtom være at spillet pludselig crasher ud til desktorp ?

Mvh Kim
Asus P5KPL-C/1600
Intel Pentium Core 2 Duo 3.0 GHz
Kingston 2*2 GB DDR II - PC 6400/800 MHZ
GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB GDDR3 PCI Ex
Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-12-08 15:33

"Kim" <no£@waydude.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kingston 2*2 GB DDR II - PC 6400/800 MHZ
> GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB GDDR3 PCI Ex
> Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1

Det fulde spil kører fint hos mig (Core 2 Duo E8400, Radeon 3870, 4GB Ram,
Vista Home Premium).
Demoen crashede derimod hver gang.

Fra : Kim

Dato : 05-12-08 18:43

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev

> Det fulde spil kører fint hos mig (Core 2 Duo E8400, Radeon 3870, 4GB Ram,
> Vista Home Premium).
> Demoen crashede derimod hver gang.

Hvordan præcist crashede ?

Hvilken CPU præcist kører du med ?

Min: Intel Pentium Core 2 Duo E8400 3.0 GHz 6MB (7 x 429)

Jeg kører også XP Pro Dk incl alle SP og updates.

Har googlet men kan ikke finde noget.

Der er da ikke kommet en patch endu vel, og hvis der kommer 1,
skal den vel komme fra http://www.valvesoftware.com/games.html
/ http://www.l4d.com/ ?

Mvh Kim

Fra : Bufferzz

Dato : 05-12-08 22:42

> Der er da ikke kommet en patch endu vel, og hvis der kommer 1,
> skal den vel komme fra http://www.valvesoftware.com/games.html
> / http://www.l4d.com/ ?

Nej de bliver downloadet automatisk via steam.

Demoen blev opdateret ret mange gange og den fulde version er allerede
patchet 4 gange
http://www.steampowered.com/platform/update_history/index.php?skin=0&id=500

Har du nyeste driver til grafikkortet ?
180.48
http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Fra : Olesen

Dato : 06-12-08 19:34

Jeg havde også problemer med at spillet gik ned eller hele min PC frøs, da
jeg brugte en nyere driver end 169.21.
Jeg brugte 178.24 men afinstellaerede den og installerede 169.21 og jeg har
ikke haft problemer siden

Fra : Kim

Dato : 08-12-08 08:30

"Olesen" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg brugte en nyere driver end 169.21.
> Jeg brugte 178.24 men afinstellaerede den og installerede 169.21 og jeg

Har været inde på ovenstående link, men
kan ikke få mit kort frem til valg på den
bjælke der går ned som hedder "Product:"
Mit kort er et NVIDIA GeForce 9800GTX+ OC
512MB GDDR3. ,PCI-Express.

Under Egenskaber for mit NVIDIA GeForce 9800GTX+
står der ud fra Driverversion: 6.14.11.7783
( Dato for driver 02.08.2008)

Mvh Kim

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-12-08 23:10

> Hvordan præcist crashede ?

Spillet lukkede bare ned.

> Hvilken CPU præcist kører du med ?

Som jeg skrev en Core 2 Duo E8400

> Jeg kører også XP Pro Dk incl alle SP og updates.

Vista Home Premium 32Bit - fuld opdateret.

> Der er da ikke kommet en patch endu vel, og hvis der kommer 1,
> skal den vel komme fra http://www.valvesoftware.com/games.html
> / http://www.l4d.com/ ?

Spillet opdateret via Steam.

Fra : preben nielsen

Dato : 06-12-08 17:25

> Der er da ikke kommet en patch endu vel, og hvis der kommer 1,
> skal den vel komme fra http://www.valvesoftware.com/games.html
> / http://www.l4d.com/ ?

Der er da kommet flere. De downloaded automatisk fra steam når du starter
spillet.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 06-12-08 17:42

On Fri, 5 Dec 2008 18:42:41 +0100, Kim wrote:

> Min: Intel Pentium Core 2 Duo E8400 3.0 GHz 6MB (7 x 429)

Har du prøvet med standard-indstilligerne for multiplyer og FSB?
Dvs 9 x 333MHz/1333MHz
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAPL

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Kim

Dato : 08-12-08 08:32

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> skrev

> Har du prøvet med standard-indstilligerne for multiplyer og FSB?
> [...]

Øh, næe, hvordan gør man det ?

Mvh Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-12-08 10:39

"Kim" skrev
> Er der virklig nogle spil der kun kan køre med 1 core
> og ikke Duo core cpu ?

Vi har spillet kørende på 3 maskiner (med 4gb mem) uden de store problemer
Den bærbare crasher en gang imellem, men det er sker i alle spil og på
random basis, sikkert pga overophedning :)

E8400 + 8800GTX + XP sp3
E8400 + 8800GT + XP sp3
T7700 + M8600GT + Vista Ultimate 32 bti

- Peter

Fra : preben nielsen

Dato : 06-12-08 17:20

> [...]
> Kingston 2*2 GB DDR II - PC 6400/800 MHZ
> GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB GDDR3 PCI Ex
> Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1

Jeg kender ikke til pronlemer med spillet. Både demoen og den fulde version
kører fint ... på dual core

Fra : Jacob Bang

Dato : 07-12-08 23:45

Kim skrev:
> [...]
> Kingston 2*2 GB DDR II - PC 6400/800 MHZ
> GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB GDDR3 PCI Ex
> Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1

Har ingen problemer med spillet hverken på den stationære (Pentium D,
3gb ram), min bærbare (Core 2 Duo, 4 gb ram (Win kan kun se de 3gb pga.
32 bit) samt min lillebrors bærbar (Core 2 Duo, 3 gb ram). Spillet er
meget tungt og presser hardware ret meget. Hvis du er helt sikker på du
har opdateret alle dine drivere så prøv at få Steam til at validere dine
data. Dette kan du gøre ved at højreklikke på spillet og vælge
indstillinger og derinde skulle der gerne være en eller anden validation
funktion.

Hvis det heller ikke hjælper så finder du en ramtest og kører den. Jeg
anbefaler at du bruger Memtest86+:
http://www.memtest.org/#downiso

Det er bedst at bruge en CD-RW da vi snakker om under 1 MB data der skal
brændes. En anden mulighed er hvis du tilfældigvis har en Linux
installationscd liggende så er der ofte en version med af memtest. Dette
gælder især diverse Ubuntu CD'er. Det er vigtigt at memtest ikke er alt
for gammel da du har en rimelig ny computer.

Memtest tager ca. 3-5 timer at køre alt efter hardware og den skal køres
igennem mindst en gang. Ramfejl kan give alverdens mærkelige problemer
og de kan dukke op som en trold fra en æske i bestemte siturationer.

Håber du finder en løsning. Det er et mega godt spil og det er en skam
du ikke kan køre det.

Fra : Kim

Dato : 08-12-08 08:37

"Jacob Bang" <julemand101@gmail.com> skrev

> [...]
> de kan dukke op som en trold fra en æske i bestemte siturationer.
>
> Håber du finder en løsning. Det er et mega godt spil og det er en skam du

Tak, men jeg tror ikke det er mine ram. De er ikke 1 mdl gammel
incl cpu, MB, PSu og grafikkort.

Kører iøvrigt Call of Duty - World at War og
Brothers in Arms - Hell's Highway samt Tomb Raider - Underworld
uden problemer overhovedet

Mvh Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-12-08 10:20

"Kim" skrev

> Tak, men jeg tror ikke det er mine ram. De er ikke 1 mdl gammel
> incl cpu, MB, PSu og grafikkort.

Hardwarefejl er der som regel fra start af eller evt pga overophedning sene
Dårlige komponenter på fx MB eller GFX kan også give underlige fejl men de
kommer snigende efter et års tid eller to
(min erfaring)

- Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 10-12-08 13:11

> [...]
> incl cpu, MB, PSu og grafikkort.
>
> Kører iøvrigt Call of Duty - World at War og
> Brothers in Arms - Hell's Highway samt Tomb Raider - Underworld

De gange jeg har haft problemer med RAM har fejlen været på dem fra
fabrikken! Altså på fabriksnye RAM jeg lige havde købt...
Men på den anden side gav det også så alvorlige problemer at der ikke var
meget jeg kunne køre uden crash og fejl...

Men det kan uanset anbefales at køre en komplet RAM test bare for at se om
fejlen nu ikke skulle være der! - Det vil være ærgerligt at opdage efter
lang tid at fejlen lå i RAM fra starten...

Brian