Velbekomme!
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 06:50

Hørte lige på radioens P1 en madamme, der lagde
madplan om søndagen for hele næste uge. Det må
eddermame være et spændende liv, når hun kan forudse,
hvad hun har tvunget sig til at have lyst til, 6 dage før!
Gad vidst, om hendes fyr så også er lagt ind i planen
onsdag og lørdag kl. 22:15? Max 10 minutter, så skal
hun hen og læse de sidste emails!

Nogen, der har erfaringer med den type damer?

Godt nytår -- Ib

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-12-08 19:16

On Sat, 27 Dec 2008 06:50:21 +0100, "Ib Baagøe"
<ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

>Hørte lige på radioens P1 en madamme, der lagde
>madplan om søndagen for hele næste uge. Det må
>eddermame være et spændende liv, når hun kan forudse,
>hvad hun har tvunget sig til at have lyst til, 6 dage før!

man kunne måske forestille sig hun havde andre sager at tage sig til
som ikke lige var med i programmet ?

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint ( stephen king )

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-12-08 22:23

Bo M. Mogensen wrote:

> man kunne måske forestille sig hun havde andre sager at tage sig til
> som ikke lige var med i programmet ?

Mht madplan er det altså ret praktisk, hvi man fx bor på landet og ikke
gider køre de 10 km til nærmeste butik hver dag.

Per V

--
Pleased to meet you, hope you get my name - but what's puzzling you is
the nature of my game

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-08 17:43

On Sat, 27 Dec 2008 22:23:07 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Mht madplan er det altså ret praktisk, hvi man fx bor på landet og ikke
>gider køre de 10 km til nærmeste butik hver dag.
>
>Per V

Puhh lidt har også ret ...min biologiske faders kone har også baseret
sin eksistens på at lave morgen middags og aftens bord siden ruder
konges tid ... også har man 1 + 2 + 3 lige at værdsætte det - det er
ligesom hendes højde på dagen der går når folk bænker sig om hendes
bord ...

tanken om at smide en bøtte forloren skilpade i micro ovenen og få det
overstået er hende en vederstygelighed efter som hun næppe ville vide
hvad hun ellers skal få sit liv til at gå med ....

det er i grunden en af de mere stykke sider af livet når man bliver
fange i forventningen om begejstring og edikette over alle de gode
ting andre "gør for en" ...

jeg mener gør det fordi du / de / dem - hvem som helst har lyst eller
lad være ...

som min hin saglige x freYa sagde - den der mener opvasken skal tages
tager den ...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-08 21:35

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> konges tid ... også har man 1 + 2 + 3 lige at værdsætte det - det er
> ligesom hendes højde på dagen der går når folk bænker sig om hendes

Jeg skal i alle fald indrømme at jeg overhovedet ikke ville tænde på en
kvinde der var så usanselig at hun var ligeglad med hvor vellavet maden var.

Sanselighed foregår jo på mange planer. Tit er de forskellige planer
forbundne. Oftest er piger der danser og kysser godt, gode elskere, etc etc.
Det samme med gode kokke.

Måske det bare er en livsindstilling?

/F

Fra : knud

Dato : 28-12-08 08:58

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> onsdag og lørdag kl. 22:15? Max 10 minutter, så skal
> hun hen og læse de sidste emails!
>
> Nogen, der har erfaringer med den type damer?

Jeg synes det lyder som en god idé, jeg ville ønske vi herhjemme kunne tage
os sammen til at gøre det samme, for det er ret irriterende at skulle
beslutte det i sidste øjeblik. Det vil reducere antallet af indkøbsture ret
meget, og den tid kan man jo nok finde noget andet at bruge til - f.eks.
hinanden, i stedet for dine 10 minutter.

Godt nytår
Knud

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-08 09:31

knud wrote:
> [...]
> antallet af indkøbsture ret meget, og den tid kan man jo nok finde
> noget andet at bruge til - f.eks. hinanden, i stedet for dine 10

Ingen tvivl om at ugentlige er planlagte indkøb kan spare tid og penge.

Så vidt har det aldrig været i mit eget liv. Men at kende sin besøgstid så
dårligt at alle indkøb foregår på tanken eller i døgneren er dog det lukt
modsatte.

Jeg medgiver dog Ib at at vide hvad menuen står på den næste lange tid,
forekommer kedeligt. Vi har dog vel alle levet med det, med kantine på
arbejdet, efterskole, højskole, eller andet hvor mange mennesker
nødvendiggjorde planlægning.

/F

Fra : Brian Olesen

Dato : 10-01-09 15:32

Hej

> [...]
> forekommer kedeligt. Vi har dog vel alle levet med det, med kantine på
> arbejdet, efterskole, højskole, eller andet hvor mange mennesker

Man kan være bange for mange ting her i livet og forudsigelighed er åbenbart
en af dem.
Ved at planlægge aftensmaden for en uge ad gangen kan man også lettere få
noget variation ind i kosten.
Der er min samlever sgu lige modsat. Hun vil gerne lave en fin plan vi er
enige om, men næh nej følge den vil hun sgu ikke.

Mvh. Brian

Fra : Mr. Larsen

Dato : 28-12-08 15:59

knud forklarede den 28-12-2008:

> [...]
> meget, og den tid kan man jo nok finde noget andet at bruge til - f.eks.
> hinanden, i stedet for dine 10 minutter.

Enig, men Ib køber jo nok sin mad på grillen, så er det ikke nødvendigt
at planlægge.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-08 17:49

On Sun, 28 Dec 2008 08:57:37 +0100, "knud" <mail@d-l-v.dk> wrote:

>Jeg synes det lyder som en god idé, jeg ville ønske vi herhjemme kunne tage
>os sammen til at gøre det samme, for det er ret irriterende at skulle
>beslutte det i sidste øjeblik.

Gu er det rart at der er styr på det - jeg har selv et system hvor jeg
en gang om ugen for vare fra brugsen 7 bøtter winer gryde 7 l ymer 2
pakker musli 1 ost 2 rugbrød 2 spege og 3 grovhagget lever postej

det svare ca til hvad jeg æder på en uge - det hele skal bare laves
hvad max tager 12 minutter om dagen også skal service i opvaske
maskinen - føden kan indtages imens jeg sider ved min pc eller ser på
min film fremviser ...så er den skid lige som slået , der er mad jeg
bliver mæt også skal jeg ikke tænke mere over det ...

er kvinden min der ja så laver hun mad - det enste krav er at jeg
sørger for det bliver købt også jeg gider og sider på køkken bordet og
sluddere med hende imens hun laver det ( og det gør jeg så - med
glæde)

> Det vil reducere antallet af indkøbsture ret
>meget, og den tid kan man jo nok finde noget andet at bruge til - f.eks.
>hinanden, i stedet for dine 10 minutter.

det tager sgu ikke lang tid køb en fryser hvor du kan læse godt i -
skriv en seddel og køb stort ind - når jeg for et lift til Netto så
har jeg altid min ryg sæk og en stor blå taske med som jeg fylder med
mad rengøringsmidler tandpasta osv. det tager en ½ time også har jeg
til de næste 6 uger

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-08 21:29

Bo M. Mogensen wrote:

> Gu er det rart at der er styr på det - jeg har selv et system hvor jeg
> en gang om ugen for vare fra brugsen 7 bøtter winer gryde 7 l ymer 2
> pakker musli 1 ost 2 rugbrød 2 spege og 3 grovhagget lever postej

Her er det så jeg føler mig hildet til at citere Ib og sige "Velbekomme"

(F