Nej til homoseksualitet
Fra : Per Jensen

Dato : 20-12-08 23:05

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1100455.ece

Som man kan se er der blandt de hetereoseksuelle er stort flertal for at et
barn skal ha en mor og en far. I EB´s afsteming er hele 60% imod
homoseksuelles ret til at adoptere. Om det så er fordomme eller rimelige
principper det kan man da altid debatere.

Fra : Ole

Dato : 20-12-08 23:13

Per Jensen wrote:
> [...]
> homoseksuelles ret til at adoptere. Om det så er fordomme eller rimelige
> principper det kan man da altid debatere.

man kan vel osse diskutere hvor intelligente folk der læser ekstrabladet
er.....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-08 00:46

Ole wrote:

> man kan vel osse diskutere hvor intelligente folk der læser
> ekstrabladet er.....

Eller hvor lette den slags afstemninger er at snyde

/F

Fra : Ole

Dato : 21-12-08 11:41

Frank Leegaard wrote:

> Eller hvor lette den slags afstemninger er at snyde
>
> /F

osse dét

Fra : Per Rønne

Dato : 21-12-08 18:40

Ole <I.h@te.spam> wrote:

> man kan vel osse diskutere hvor intelligente folk der læser ekstrabladet
> er.....

Derudover er internetafstemninger i det hele taget intet værd; det er jo
hovedsageligt »de stærke i troen« der deltager i dem - repræsentativitet
er der i hvert fald ikke i dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 20-12-08 23:54

Den Sat, 20 Dec 2008 23:05:25 +0100 skrev Per Jensen:
> [...]
> homoseksuelles ret til at adoptere. Om det så er fordomme eller rimelige
> principper det kan man da altid debatere.

Nu gav du jo ligesom selv svaret... "Ekstrabladet". Ingen tvivl om
at det er fordomme. Hvis man læser kommentarerne, er det da også
ret tydeligt det det er fordommene der taler.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 03:34

"Per Jensen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> homoseksuelles ret til at adoptere. Om det så er fordomme eller rimelige
> principper det kan man da altid debatere.

Netop debattere. For fordomme unddrager sig diskussion.

Problemet ligger et helt andet sted: at "homosexualitet" defineres
ud fra en bestemt sexualpraksis, der sågu intet har at gøre med
opfostring af et barn.
Der findes 117 årsager til og fremtrædelsesformer for homosex.
Som ikke desto mindre slås sammen under én hat, alene ud fra,
om folk foretrækker at bolle på den ene eller den anden måde.
Ret latterligt, eftersom bagstikkeri og blowjob vinder stigende
popularitet blandt heteroer.

Det, det drejer sig om, er, om der findes en nærtstående og
gennem hele forløbet vedholdende person af hvert køn i barnets
umiddelbare dagligdag. Dette mit synspunkt bygger på den
"fordom", at der er *psykisk* forskel på damer og herrer,
og at barnet skal præsenteres for begge muligheder og de
konflikter, som dette medfører, for selv at blive i stand til
at navigere siden hen i sit liv.

Den lykkeligste løsning, jeg har hørt om, er dér hvor et
lebbepar får en mandlig ven (typisk en bøsse) til at levere
den nødvendige klat. Og hvor han så optræder som "onkel"
over for barnet efterfølgende og har samkvemsret med den
lille. Dette lader sig nok ikke praktisere den anden vej, da
kvinder ikke er tilbøjelige til at aflevere deres baby til et
bøssepar.

V.h. -- Ib