Bang og Olufsen aktier
Fra : subscript@itfaq.dk

Dato : 25-12-08 14:50

Hej

Jeg har brug for et godt råd. Jeg er desværre en af dem som er ejer af
b&o aktier. Jeg må tilstå, at jeg lige nu tænker om jeg ikke bør sælge
min aktier hvis B&O går konkurs eller bliver overtaget. Jeg ved, at
jeg har mistet nået og jeg ved at sælge ikke vil miste resten hvis det
går galt. Men jeg er lidt i syv sind omkring hvad der lige kommer til
at ske med B&O.

Er det nogle som har et godt råd?

Hilsen
H.C

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 26-12-08 08:50

Hej

Hvor mange har du ???

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 26-12-08 10:36

<subscript@itfaq.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg er bange for at det her er den sværeste situation man kan sidde i
overhovedet. Hvis du sælger nu og BO overlever så fortryder du, hvis du ikke
sælger og skuden går ned så fortryder du også.

Fra : Ivar

Dato : 26-12-08 12:11

subscript@itfaq.dk skrev:

> Er det nogle som har et godt råd?

Jeg tør ikke give dig et råd om det. Jeg kan blot igen opfordre til,
at man aldrig sætter flere penge i ét firma end man kan tåle at
tabe. Der er noget lotto over aktier.

Med hensyn til dine B&O-aktier vil jeg blot sige, at du også
bør overveje at sælge en del af dem.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : alexbo

Dato : 26-12-08 12:45

<subscript@itfaq.dk> skrev

>Er det nogle som har et godt råd?

Vent,
fra årsskiftet er der så vidt jeg har læst mulighed for at fratrække tab på
aktier i anden indkomst,
det vil alt andet lige derfor være en fordel at vente med at sælge til efter
årsskiftet.

http://www.landbocenter.dk/Nyheder/020508Tabpaaktier.htm

mvh
Alex Christensen

Fra : Poul Christensen

Dato : 26-12-08 13:30

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> [...]
> tab på aktier i anden indkomst,
> det vil alt andet lige derfor være en fordel at vente med at sælge til

Det lovforslag der henvises til i artiklen - L 63 - er endnu ikke vedtaget.
Endvidere vil først have virkning for tab opstået efter 1. januar 2010.

link til lovforslag:
http://www.ft.dk/Samling/20081/lovforslag/L63/som_fremsat.htm

mvh poul christensen

Fra : alexbo

Dato : 26-12-08 14:05

"Poul Christensen" <poulchr03xdelx@ofir.dk> skrev

> Det lovforslag der henvises til i artiklen - L 63 - er endnu ikke
> vedtaget.

Det undrede mig så også at det var en landbrugsting der poppede op, jeg
havde læst om et sådant forslag og søgte på det.

mvh
Alex Christensen

Fra : subscript@itfaq.dk

Dato : 26-12-08 14:31

On Dec 26, 8:49 am, www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJ...@netinkFJERN.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvor mange har du ???
>
> --
>
> Lars Engelhardtwww.GPSdebat.dkwww.netink.dkwww.PCalarm112.dk

Jeg har 118 stk.

Hilsen
Hans Chr. Andersen

Fra : N/A

Dato : 27-12-08 01:40

Fra : N/A

Dato : 27-12-08 01:40

Fra : subscript@itfaq.dk

Dato : 26-12-08 14:45

On Dec 26, 10:30 pm, subscr...@itfaq.dk wrote:

> Jeg har 118 stk.
>
> Hilsen
> Hans Chr. Andersen

Jeg har selv sidder og søgt meget og har blandt andet læst følgende
artikler

http://lars-kirstein.blogspot.com/2008/12/har-b-en-fremtid.html

Jeg har læst andre artikler som mener, at det er bestyrelsen som har
også har "sovet" i timen og som ikke har kunnet ændre forretningen og
at B&O stadig henvender sig primært til det ældre publikum som er ved,
at gå væk fra B&O. Det der bare undrer mig er, at alle de aftaler B&O
har fået med Audi og flere hotel kæder og ekspandition i Østen. Jeg
kan ikke forstå hvad det kan gå så galt det virker alt efter hvad man
læser, at nogle siger at de går konkurs eller bliver overtaget og har
siger at man blot skal vente x antal år. Jeg synes jo at de har
formået, at vende skuden engang indenfor de sidste 10 år og jeg kan
ikke helt se at nogle vil lade B&O gå konkurs da det trods alt er et
godt Brand.

Men jeg ved det ikke. Jeg handler altid udfra, små puljer og kan godt
holde til at tabe det, men omvendt vil jeg heller ikke tabe dem, hvis
der er nogle som har meget bedre kendskab til aktie handel som vil
råde mig til at sælge dem.

Hilsen
Hans Chr. Andersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-12-08 23:46

subscript@itfaq.dk skrev:

> [...]
> holde til at tabe det, men omvendt vil jeg heller ikke tabe dem, hvis
> der er nogle som har meget bedre kendskab til aktie handel som vil

Eftersom der ikke er nogle af os, der kan se ind i
fremtiden, og der sikkert heller ikke er nogen, der kan
fortælle om intern viden, så kan du ikke bruge rådene til
ret meget. Det kan kun blive til gætterier.

Som du selv er inde på, så har B&O tidligere stået over for
store problemer, og hvis jeg ikke husker helt galt, var
kursen længere nede dengang end nu. Med til din beslutning
bør høre, om du investerer langsigtet eller kortsigtet, og
om du selv forventer, at kursen falder yderligere, eller om
den vil stige. Og så er der jo den store joker: konkursen.
Men som du også er inde på, er B&O et godt brand, så det er
ikke utænkeligt, at det nærmere vil ende med et opkøb.

Tja, ovenstående er jo egentlig blot en sludder for en
sladder. Personligt ville jeg nok vælge at stå last og brast
med firmaet - når nu det ikke drejer sig om mere end 118 aktier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ivar

Dato : 27-12-08 00:12

subscript@itfaq.dk skrev:

> Jeg har læst andre artikler som mener, at det er bestyrelsen som har
> også har "sovet" i timen

Ét problem er. at der for tiden bruges flest penge til fladskærme.
Der kan B&O kun sælge design for de sidste par cm rundt om skærmen,
og desuden går udviklingen meget stærkt. En to år gammel konstruktion
giver et for ringe billed sammenlignet med en ny konstruktion.
B&O kan ikke følge med. Aftalerne med bilfirmaerne har der vist
ikke været penge i.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : N/A

Dato : 26-12-08 23:46

Fra : subscript@itfaq.dk

Dato : 26-12-08 15:57

On Dec 26, 11:46 pm, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> sladder. Personligt ville jeg nok vælge at stå last og brast
> med firmaet - når nu det ikke drejer sig om mere end 118 aktier.

Hej Kim

Det er sandt og det var nok også min tanke at holde fast ved dem. Jeg
venter til det nye år og ser hvad der sker i Januar. Det kan ligesom
ikke blive meget værer vel

Hvis de bliver opkøbt bliver ens aktier vel flyttet med over til det
nye firma ikke sandt?

Hilsen
Hans Chr. Andersne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-12-08 01:40

subscript@itfaq.dk skrev:

> Hvis de bliver opkøbt bliver ens aktier vel flyttet med over til det
> nye firma ikke sandt?

Man vil sandsynligvis enten få penge eller aktier i det
opkøbende firma.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Peter T.

Dato : 27-12-08 12:58

In article <56f51ddb-13b2-47d1-b4d3-4d58ce5b23d2
@s1g2000prg.googlegroups.com>, subscript@itfaq.dk says...

> Er det nogle som har et godt råd?

Jeg vil vente, da de jo har gang i nogle nye ting (bla. aftaler om
bilstereoer hos et par tyske bilproducenter mm.), som på sigt nok ville
kunne åbne et nyt marked for dem samt de vil få opfrisket deres brand.
Derudover er kineserne og russerne er jo pjattede med B&O, og disse
lande er jo inde i en solid økonomisk fremgang uanset krisen. Jeg tror
firmaet har en glimrende fremtid.

--
Peter T.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-01-09 09:56

> Jeg vil vente, da de jo har gang i nogle nye ting (bla. aftaler om
> bilstereoer hos et par tyske bilproducenter mm.),

Jeg har 100 aktier købt til kurs 310 lige da den var halveret for et år
siden. Sælger jeg nu har jeg tabt 24250kr - Skulle de gå ned er det "kun" et
yderligere tab på ~6750kr

Så jeg holder ved dem i håbet om at de igen kommer ovenvande ...

Fra : subscript@itfaq.dk

Dato : 27-12-08 15:07

On Dec 27, 12:57 pm, Peter T. <usenet170...@hotmail.INVALIDcom> wrote:
> [...]
> Derudover er kineserne og russerne er jo pjattede med B&O, og disse
> lande er jo inde i en solid økonomisk fremgang uanset krisen.  Jeg tror

Hej

Tak for alle de gode råd.

Hilsen
Hans Chr. Andersen