Katte og julegaver (Den må vi lige ha' ige~
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 19-12-08 15:49

Hvordan man pakker en gave ind.......

1. Ryd plads på bordet til indpakning af gaver.
2. Hent en pose med en gave i et skab og luk døren til skabet.
3. Åbn skabsdøren igen og fjern katten.
4. Gå hen og hent gavepapiret i chatollet.
5. Gå tilbage og hiv katten ud af chatollet.
6. I en skuffe hentes tape, saks, kuglepen, bånd, mærkesedler m.m.
7. Læg gaverne og de andre gaveindpakningsremedier på bordet inden du går i
gang med at pakke gaverne ind.
8. Hent en snor i skuffen og fjern katten fra denne endnu en gang.
9. Åben skuffen een gang til og fjern katten, som lige nåede at smutte
derned igen.
10. Tag en pakke op af posen.
11. Hiv katten op af posen.
12. Åbn æsken med gaven, for at kontrollere den - fjern katten og læg gaven
tilbage i æsken igen.
13. Læg gavepapiret på bordet, så du kan klippe et tilpas stykke af.
14. Forsøg at glatte gavepapiret ud og fjern katten, som nu har lagt sig
nedenunder det.
15. Klip et stykke af gavepapiret af så lige som muligt.
16. Kasser det første stykke gavepapir, for katten jagtede saksen og
ødelagde det.
17. Klip et nyt stykke gavepapir - ved at smide katten ned i den pose, som
gaven blev købt i.
18. Læg gaven på papiret.
19. Løft op i enderne på papiret, for at pakke gaven ind. Overvej hvordan
det kan gå til at papiret ikke når rundt om gaven. Find katten liggende
sammen med gaven under papiret. Fjern katten og prøv en gang til.
20. Læg noget tungt oven på gaven, for at holde papiret på plads mens du
klipper et stykke tape af.
21. Brug 20 minutter på at befri katten for tape - forsigtigt med et par
neglesakse.
22. Kom tape på gaven - forsøg at lave hjørnerne rigtigt pæne.
23. Kik efter gavebåndet. Jag katten rundt i huset, for at få rullen
tilbage.
24. Prøv at binde gavebåndet over kors på gaven.
25. Rul gavebåndet op på rullen igen og fjern papiret som katten nu har
revet i stykker, fordi den skulle jagte gavebåndet.
26. Gentag punkt 13-20 indtil du kun har et enkelt stykke gavepapir tilbage.
27. Beslut at droppe punkt 13-17 for at spare tid og minimere risikoen for
at få ødelagt det sidste stykke papir. Find en gammel papkasse, som passer i
størrelsen til det sidste stykke papir.
28. Læg gaven i papkassen og bind den sammen med en snor.
29. Tag snoren af igen - åbn papkassen og fjern katten.
30. Put gaven og alle pakkeremedierne i en pose og find et rum der kan
lukkes.
31. Lås døren efter dig og find alle tingene frem fra posen.
32. Find katten i papkassen - tag den i nakken og smid den uden for døren.
Luk døren - og lås den igen.
33. Gentag de foregående punkter så mange gange det er nødvendigt (indtil du
kan høre at katten hyler uden for døren).
34. Bred det sidste stykke papir ud på WC-gulvet. Der er ikke meget plads,
men gør dit bedste.
35. Opdag at katten allerede har ødelagt papiret. Lås døren op igen og gå ud
og led efter julepapir fra sidste år i skabe og skuffer. Husk du havde ikke
noget tilbage - sidste år hjalp katten også til med at pakke gaver ind.
36. Vend tilbage til dit aflukke og forsøg at reparere det sidste stykke
papir, så det ser nogenlunde præsentabelt ud.
37. Luk papkassen, kom papiret om og reparer revnerne forsigtigt med tape.
Bind med gavebåndet og dekorer med sløjfer, for at skjule de værste steder.
38. Kom en mærkeseddel på. Læn dig tilbage for at beundre dit værk og glæd
dig over at du har fuldendt et besværligt job.
39. Lås døren op og gå ud i køkkenet for at få en drink og give katten mad.
40. Brug 15 minutter på at lede efter katten - og kom til sidst til en
indlysende konklusion,'.
41. Tag papiret af gaven, åbn papkassen og fjern katten.
42. Find alle de kasserede stykker papir. Giv katten mad. Vend tilbage til
dit aflukke og gør det sidste forsøg på at få gaven pakket ind - vær sikker
på at katten er UDENFOR og LÅS døren.
43. Saml de mest hele stykker papir og sørg for at mønstret ser nogenlunde
ens ud.
44. Pak gaven ind i dette patchwork af papir. Bind med de lasede bånd og
pynt med de slatne sløjfer. Kom et gavemærke på og gem gaven i en pose - sæt
nogen skulle se denne katastrofe.
45. Når du overrækker gaven, så smil af modtagerens ansigtsudtryk, som
prøver at skjule afsky for så dårlig en gaveindpakning.
46. Sværg for dig selv at du vil få forretningen til at pakke den forbandede
gave ind for dig til næste år.
47. Smil selvtilfreds - modtageren KUNNE ha' fået en kat med i pakken!

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-12-08 16:45

Pernille Højgaard wrote:

> Hvordan man pakker en gave ind.......
[snip en masse ting man genkender]

Jeg er ikke så velbevandret i denne gruppe, så jeg har ikke set/hørt den
før.

Tak for en udførlig beskrivelse af hvordan det går til i det virkelige
liv

Heldigvis opdagede vi det 'ekstra fyld' da vi pakkede julegave til
svigermor.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=10960

Og ja - Twix ved præcis hvor mange meter gavebånd der er i sådan en
rulle

Stig Johansen

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 19-12-08 16:51

Ha-ha-Ha. ..Griner...og glædelig jul

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-12-08 17:20

In news:494bb44f$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Pernille Højgaard <ph@praxis.invalid> typed:
> [...]
> forbandede gave ind for dig til næste år.
> 47. Smil selvtilfreds - modtageren KUNNE ha' fået en kat med i pakken!

LOL Ja, noget af det kan jeg da nikke genkendende til. Mini er af den
faste overbevisning, at gavebånd er én af Vorherres allerbedste opfindelser.

Jeg skyndte mig at pakke ca. halvdelen af gaverne ind, mens hun lå og
snorkede under vores sengetæppe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 19-12-08 22:12

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvordan man pakker en gave ind.......

Snip

*> VH Pernille

> --
>
> Livet er for kort til at undgå Pernille

Hehe ja sådan er de jo de der katte
Her er link til nogle skønne billeder hvor de hjælper med at slå et
plastiktræ op.
Teksten er på engelsk, men billederne taler for sig selv

http://www.fluffytails.ca/christmas.asp

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 20-12-08 20:39

> Allan G skrev:
> Her er link til nogle skønne billeder hvor de hjælper med at slå et
> plastiktræ op.
> http://www.fluffytails.ca/christmas.asp
> Mvh Allan

Åååhhh den så jeg fornylig - de er bare guld, de 2 juletræspyntere!
Lige en vigtig detalje til evt newbies: Gavebånd er livsfarligt for
katte! De vil æde det, ligesom snor og og elastikker, men det glatte
gavebånd med skarpe, skarpe kanter er skrækindjagende farligt for
kattens strube og tarme!
Og nej, de kan ikke spytte det ud: De bagudrettede papiller på kattens
tunge gør, at de må synke og synke, når først de er begyndt at spise
det. Skrækkeligt!
Jeg er helt gået over til julede klæbemærker til lukning og mærkning af
julegaver. Nemt, og så har sjælen ro.
Og så kan de lege amok i gavepapirets huler juleaften
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ladyinred

Dato : 22-12-08 15:26

Hehe.... vores to skovtrolde og lille bimsepige mente også de var til stor
hjælp da jeg pakkede gaver ind i går *GG*
Ligesom når der skal lægges rent sengetøj på så er der 3 små 'hjælpere' klar
med det vums *GG*
Hvordan klarede man det hele før vi fik kat *GG*
Det er da ikke til at være foruden alle de små og store fornøjelser man har
af de skønne små mislinger....
Hilsen
Birgit

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-12-08 15:33

In news:494fa360$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ladyinred <Ladyiinred@gmail.com> typed:
> Hvordan klarede man det hele før vi fik kat *GG*
> Det er da ikke til at være foruden alle de små og store fornøjelser
> [...]

Nej vel. Hvad gør dog de mennesker der ikke har kæledyr ? Det må være
kedeligt..

Fra : Ladyinred

Dato : 22-12-08 15:53

> Nej vel. Hvad gør dog de mennesker der ikke har kæledyr ? Det må være
> kedeligt..
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Ja det har du ret i. For 2 år siden mistede vi begge vores to dejlige katte
indenfor godt 1 måned. Den ene blev 19 år og den anden blev bare 3 år
Det var svært at undvære sine misser indtil vi fik de 3 vi har nu.
Et liv uden vores katte det er tomt
Hilsen
Birgit