LIMIT 1"
Fra : Søren

Dato : 24-12-08 10:21

Hejsa..

Hvad betyder LIMIT 1

Mvh Søren

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 24-12-08 15:16

> Hvad betyder LIMIT 1

At du begrænser din søgning til kun 1 resultat...

Martin Kaltoft

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 24-12-08 20:00

Søren wrote:
> Hvad betyder LIMIT 1

I MySQL (og muligvis andre) SQL dialekter betyder
SELECT ... LIMIT 1 at en query kun returnerer en række.

Svarer til SELECT TOP 1 ... i SQLServer.

Arne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-12-08 01:38

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote in

> Svarer til SELECT TOP 1 ... i SQLServer.

"WHERE ROWNUM=1" i Oracle - for det meste i hvert fald...

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 25-12-08 16:35

Henrik Stidsen wrote:
> Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote in
>
> "WHERE ROWNUM=1" i Oracle - for det meste i hvert fald...

Ja, men man skal selecte fra en select for at få ORDER BY
til at virke ligesom i de andre eksempler.

Arne

Fra : Kaj Julius

Dato : 29-12-08 21:54

"Arne Vajhøj" <arne@vajhoej.dk> skrev i en meddelelse

> I MySQL (og muligvis andre) SQL dialekter betyder
> SELECT ... LIMIT 1 at en query kun returnerer en række.
>
> Svarer til SELECT TOP 1 ... i SQLServer.
>
> Arne

Og i DB2 skal man skrive FETCH FIRST 20 ROWS ONLY

så må man jo sige, at LIMIT 20 er noget kortere, omend DB2 syntaxen måske er
lidt mere forståeligt første gang man ser den.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-08 22:08

"Kaj Julius" <jj.x@ldp.com.dk> wrote in

> Og i DB2 skal man skrive FETCH FIRST 20 ROWS ONLY

> så må man jo sige, at LIMIT 20 er noget kortere, omend DB2 syntaxen
> måske er lidt mere forståeligt første gang man ser den.

Det ser helt VB agtigt ud ;)

Fra : Leif Neland

Dato : 30-12-08 18:49

Kaj Julius skrev:
> [...]
>
> så må man jo sige, at LIMIT 20 er noget kortere, omend DB2 syntaxen måske er
> lidt mere forståeligt første gang man ser den.

Det lyder jo helt COBOL'sk:

MULTIPLY PRICE BY QUANTITY GIVING COST

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-12-08 01:18

Leif Neland wrote:

> Det lyder jo helt COBOL'sk:
>
> MULTIPLY PRICE BY QUANTITY GIVING COST

He - good one :)

Af hensyn til dem der ikke kender COBOL kan man også skrive:
COMPUTE Cost = Quantity * Price

Stig Johansen

Fra : Leif Neland

Dato : 31-12-08 19:35

Stig Johansen skrev:

> He - good one :)
>
> Af hensyn til dem der ikke kender COBOL kan man også skrive:
> COMPUTE Cost = Quantity * Price

Og så har jeg endda ikke brugt den variant, hvor man, i stedet for at
ramme en sætning ind i { }, skal skrive

COMPUTER MULTIPLY PRICE BY QUANTITY GIVING COST PLEASE

Just kidding.
Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-01-09 08:09

Leif Neland wrote:

> Og så har jeg endda ikke brugt den variant, hvor man, i stedet for at
> ramme en sætning ind i { }, skal skrive
>
> COMPUTER MULTIPLY PRICE BY QUANTITY GIVING COST PLEASE

Man kunne også udvikle lidt på en subrutine.
Hovedprogram:
PERFORM LowerCost
THROUGH EndLowerCost.
LowerCost.